رقابت نزديك 5 تيم براي صعود به ليگ يك؛

راه هموار پاس نوين براي صعود

رقابت‌هاي فوتبال دسته دوم كشور جام آزادگان هفته بيست و يكم خود را سپري كرد و دو تيم مدعي مهر كرج و نفت نوين آبادان با غلبه بر حريفان اميدهاي خود را براي صعود افزايش دادند و پاس نوين و نفت اميديه نيز با توقف در كورس قهرماني باقي ماندند.
به گزارش پایگاه خبری "همدان فوتبال"، در اين هفته تيم مهر كرج با بخت و اقبال بلند دو بر يك از سد پيام خراسان گذشت. در اين بازي پيام فوتبال خوبي به نمايش گذاشت و مستحق شكست در اين ديدار نبود. مهر كرج با اين پيروزي 42 امتيازي شد و به يكه‌تازي خود در صدر جدول ادامه داد. تيم پيام نيز كه براي بقا مي‌جنگد همچنان در رده سيزدهم قرار دارد و سايه سنگين سقوط را بالاي سر خود احساس مي‌كند.
در اميديه تيم دوم جدول مقابل گسترش فولاد يكي ديگر از مدعيان يك بر يك متوقف شد. تيم نفت نوين آبادان در يك بازي پر گل موفق شد ميهمان خود شهرداري نوشهر را با شكست 2-3 بدرقه كند. آباداني‌ها با اين پيروزي همچنان در كورس قهرماني باقي ماندند تا با اميدواري بيشتر رقابت‌هاي باقي مانده را دنبال كنند. تيم فوتبال پاس نوين نيز علي‌رغم برتري مقابل منطقه ويژه بندرعباس يك بر يك متوقف شد تا اختلافش با تيم صدر جدول به 4 امتياز افزايش يابد.
پس از پايان هفته بيست و يكم تيم مهر كرج با 42 امتياز صدرنشين است. تيم نفت آبادان با يك بازي كمتر و 38 امتياز دوم است و تيم‌هاي نفت اميديه و پاس نوين همدان با 38 امتياز در رده سوم قرار دارند. تيم گسترش فولاد تبريز نيز با 34 امتياز اميد كم‌رنگي براي رسيدن به جمع مدعيان دارد.
از رقابت‌هاي ليگ دسته دوم تنها 5 هفته باقي مانده و تيم‌هاي مدعي صعود رقابت‌هاي سختي را پيش‌رو دارند. سخت‌ترين بازي‌ها را مهر كرج پيش‌رو دارد. اين تيم 3 بازي 6 امتياز خارج از خانه دارد؛ بازي با گسترش فولاد در تبريز در هفته بيست و دوم، ديدار با نفت اميديه در اميديه در هفته بيست و سوم و بازي سرنوشت‌ساز با نفت نوين در آبادان راه اين تيم را براي رسيدن به ليگ يك سخت و دشوار مي‌كند. سايپا مهر كرج اگر خواهان حضور در ليگ دسته اول است بايد از اين 3 آزمون بزرگ سربلند بيرون بيايد. شاگردان ربيعي دو بازي داخلي نيز با تيم‌هاي منطقه ويژه و پرسپوليس برازجان دارند كه اين تيم‌ها نيز براي بقا در ليگ مي‌جنگند.
راه پاس نوين براي رسيدن به ليگ يك هموارتر است و علي‌رغم اختلاف 4 امتيازي با تيم صدرنشين مي‌تواند اين فاصله را جبران و خود را به بالاي جدول نزديك كند. پاس نوين تنها يك بازي با مدعيان به طور مستقيم دارد و در هفته آينده ميزبان نفت نوين آبادان خواهد بود. اين بازي از اهميت خاصي برخوردار است و حكم 6 امتيازي دارد. پيروزي پاس نوين در اين ديدار مي‌تواند راه صعود را هموارتر كند اما از دست دادن امتياز كار را سخت خواهد كرد.
پاس نوين پس از اين ديدار سخت 4 بازي با تيم‌هاي ميانه و پايين جدول دارد. پرسپوليس برازجان، شهرداري دزفول، چوكای تالش و آشيان گستران ورامين حريفان پاس نوين در ادامه راه خواهند بود كه مقابل شهرداري دزفول و آشيان گستران ميزبان است و در آخرين هفته در خانه مقابل نماينده ورامين بازي مي‌كند. پاس اگر بازي هفته بيست و دوم را به سلامت سپري كند آنگاه با توجه به اتفاقات ساير ديدارها مي‌تواند با اميدواري بيشتري به صعود فكر كند. اين تيم نسبت به ساير تيم‌ها از شانس بالايی برخوردار است.
نفت نوين آبادان پس از جدال با پاس نوين ميزبان پيام خراسان خواهد بود آنگاه راهي تبريز مي‌شود تا با گسترش فولاد بازي كند و سپس يك ديدار سخت خانگي مقابل مهر كرج خواهد داشت و در آخر راهي بندرعباس مي‌شود تا با منطقه ويژه بازي كند.
تيم گسترش فولاد تبريز كه با اميدهاي كمتري چشم به صعود دارد ابتدا در ديداري سرنوشت‌ساز و حياتي از تيم مهر كرج پذيرايي مي‌كند. شكست در اين بازي به منزله دوري از صعود است و آنگاه این تیم به بندر عباس مي‌رود و با منطقه ويژه ديدار مي‌كند. گسترش در هفته بيست و چهارم از مدعي ليگ نفت نوين پذيرايي مي‌كند. در دو هفته پاياني گسترش فولاد به ترتيب با پرسپوليس در برازجان و با شهرداري دزفول در تبريز ديدار مي‌كند. بازي‌هاي مهر كرج براي پاس نوين سرنوشت‌ساز است.
نماينده استان در اين برهه از زمان نياز مبرمي بر حمايت هواداران دارد و انتظار مي‌رود كه با انتقال بازي‌هاي اين تيم به ورزشگاه قدس راه براي صعود پاس نوين هموار شود. پاس نوين در طول فصل بازي‌هاي خوبي به نمايش گذاشته است و اميد مي‌رود كه بازيكنان اين تيم در 5 بازي باقي مانده نيز با وحدت و يكپارچگي بازي‌ها را دنبال كنند و با كسب نتايج لازم به ليگ دسته اول صعود كنند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن