بازي‌هاي مرگ و زندگي در ليگ يك

تلخ و شيرين پاس در ديدار سرنوشت

b_150_100_16777215_00_images_stories_pas514.jpgهفته بيست و دوم رقابت‌هاي ليگ دسته اول باشگاه‌هاي كشور جام آزادگان امروز با انجام 7 ديدار در شهرهاي درود، شيراز، همدان، قائم‌شهر، تهران و اهواز در گروه دوم دنبال مي‌شود.

به گزارش پایگاه خبری "همدان فوتبال"، ليگ دسته اول به روزهاي پاياني نزديك مي‌شود و رقابت‌ها با حساسيت بيشتري دنبال مي‌گردد.

تيم‌هاي حاضر در اين رقابت‌ها يا براي فرار از سقوط به دسته اول به ميدان مي‌روند و يا در انديشه رسيدن به صدر جدول و صعود به ليگ برتر هستند. نزديكي و فشردگي رقابت‌ها، كسب امتياز را مشكل كرده و اين بازي‌ها براي برخي تيم‌ها حكم مرگ و زندگي را دارد.

در گروه دوم ليگ يك، آلومينيوم هرمزگان خرج خود را از ساير تيم‌ها جدا كرده و صعود خود را مسجل كرده است، اما براي رسيدن به مرحله پلي‌آف 7 تيم شانس صعود دارند و در بازي‌هاي باقي مانده براي سبقت از يكديگر و رسيدن به صدر جدول با چنگ و دندان براي كسب امتياز تلاش مي‌كنند.
در رقابت‌هاي ليگ 2 تيم‌هاي ماشين‌سازي، گهرزاگرس، نيروي زميني، شيرين‌فراز، پاس، شهرداري و نساجي اميدوارند كه با كسب نتايج در هفته‌هاي باقي مانده خود را به پلي‌آف برسانند.
در اين هفته و در حساس‌ترين بازي، تيم پاس همدان ميزبان شيرين‌فراز كرمانشاه است. اين بازي از جهات مختلف حساس است.
دو تيم در انديشه صعود به صدر جدول هستند و شكست در اين بازي به منزله از دست رفتن روياها خواهد بود. اين بازي از طرفي ديگر حساس است كه مي‌توان آن را داربي غرب كشور دانست. همدان و كرمانشاه از ديرباز با هم كري دارند و هميشه مسابقات ورزشي بين دو استان با حساسيت بالايي انجام مي‌شود.
در بازي امروز، پاس كه تمام اميدهايش را از دست داده است به دنبال روزنه‌هاي كم سويي است تا دوباره اميدوار شود. پيروزي پاس در اين ديدار خانگي معادلات را به هم خواهد ريخت و يك بار ديگر شانس روي خوش به پاس نشان خواهد داد. پاس آنقدر امتياز از دست داده كه در بازي‌هاي باقي مانده محكوم به پيروزي است و هر لغزشي مي‌تواند اين تيم را از هدف دور كند.
پاس كه هفته گذشته با ارائه يك بازي انتقادآميز شكست تلخي را در سيرجان تجربه كرد و تقريباً تمام اميدهايش براي صعود را از دست داد، امروز در ديداري حيثيتي با شيرين‌فراز مصاف مي‌كند. پاس اگر درصدهاي كمي براي صعود داشته باشد در بازي امروز مي‌تواند آن را بالا ببرد و با اميدواري بيشتري در هفته‌هاي آينده به ميدان برود.
وينگو بگوويچ سرمربي كروات پاس كه در بدترين شرايط سكان هدايت تيم را در دست گرفت و از بازيكنان خود ناراضي است، تلاش فراواني براي روحيه دادن به تيم و بالا آوردن پاس مي‌كند، اما دستورات تاكتيكي را بايد، بازيكنان پياده كنند. متأسفانه ضربه‌اي كه كمالوند و دار و دسته‌اش به اين تيم وارد كردند چنان سخت است كه بعيد به نظر مي‌رسد اين تيم به سرمنزل مقصود برسد. پاسي‌ها اگر مي‌خواهند به دور از حرف و حديث باشند، بايد در بازي‌هاي آينده با جان و دل بازي كنند و با دوندگي بيشتر و تعصب بالاتري گذشته را جبران كنند.
برخلاف پاس كه روز به روز نحيف‌تر مي‌شود، تيم ميهمان روزهاي خوشي را سپري مي‌كند، اين تيم پس از تعويض مربي و آمدن طيري جان تازه‌اي گرفت و از انتهاي جدول به جمع تيم‌هاي مدعي پيوست.
در ديدار رفت دو تيم، پاس بازي برده را در وقت‌هاي پاياني از دست داد و تيم حريف با فشار تماشاگران خود موفق شد يك امتياز از پاس بگيرد و آنها در بازي امروز انگيزه بالايي براي كسب پيروزي دارند. شاگردان وينگو امروز با يك فوتبال تهاجمي براي فتح شيرين‌فراز به ميدان مي‌روند كه بايد مراقب ضد حملات حريف باشند. وضعيت دو تيم در جدول طوري است كه تساوي، حكم مرگ دو تيم را دارد و هر دو تيم تنها به پيروزي و كسب 3 امتياز بازي مي‌انديشند. پاس با وجود داشتن چند مصدوم امروز با تكيه بر جوانان خود قدم به ميدان مي‌گذارد و اگر از فرصت‌هاي به دست آمده استفاده كند مي‌تواند در خانه پيروز شود.
در بازي امروز تماشاگران و هواداران نقش تعيين كننده‌اي دارند، هواداران خونگرم پاس به خوبي مي‌دانند كه تيم در اين روزهاي بحراني به حمايت نياز دارد و بدون توجه به شرايط جدول با حضور در ورزشگاه، پاس را براي رسيدن به پيروزي و بارور كردن اميدها تشويق مي‌كنند.
امروز علي نظر محمدي سنگربان پاس است، اين دورازه‌بان شمالي كه بازوبند كاپيتاني را نيز بر بازو داشته و نقش تعيين كننده‌اي دارد با حراست از دروازه و فراخواندن همبازيانش به يك فوتبال هجومي، مي‌تواند پاس را براي كسب يك پيروزي خانگي كمك كند. ساشا كلونيجا، نادر احمدي، پويا سيف پناهي و محسن ربيع‌خواه مردان دفاعي پاس در بازي امروز هستند و در خط مياني تياگو فراگا، مرتضي تبريزي، بابك رضي و اكمل هلماتف يا علي عبادي بازي خواهند كرد و در خط حمله امين متوسل زاده و رضا طاهري مي‌تواند زوج حمله خوبي باشند.
پاس اگر از اين ديدار دست خالي بيرون بيايد نه تنها اعتراض هواداران را به دنبال خواهد داشت، بلكه ديگر اميدي براي ادامه ليگ ندارد و بايد براي بقا در جدول بجنگد.
اما در ساير ديدارهاي امروز گهرزاگرس لرستان كه اميد زيادي براي صعود دارد ميزبان شهرداري ياسوج است. هر دو تيم براي رسيدن به پلي‌آف تلاش مي‌كنند و تنها تساوي مي‌تواند ساير تيم‌هاي مدعي را خوشحال كند. در قائم‌شهر نساجي، ديگر تيم مدعي پذيراي تربيت يزد است، هر دو تيم بيشتر براي تقويت جايگاه خود تلاش مي‌كنند، هر چند نساجي اميد به صعود دارد.
در تهران تيم متحول شده كاوه ميزبان گل‌گهر سيرجان است. كاوه كه با نامجو مطلق در دور برگشت نتايج خوبي گرفته اما هنوز كانديداي شماره 2 سقوط است و براي فرار از اين منطقه چاره‌اي جز پيروزي و كسب 3 امتياز ندارد. گل‌گهر نيز در ميانه جدول به دنبال جايگاه بهتر است. در ديگر بازي تهران تيم نيروي زميني ميزبان نفت مسجد سليمان است، اين ديدار براي سربازان اهميت خاصي دارد و اين تيم مي‌تواند با غلبه بر نفت همچنان اميدوار به صعود باشد .نفت نيز براي فرار از خطر سقوط و ايجاد حاشيه امنيت براي كسب پيروزي به ميدان مي‌رود. در اهواز تيم استقلال صنعتي پذيراي ديگر مدعي ليگ ماشين‌سازي تبريز است.
استقلال براي بقا در ليگ يك به پيروزي در اين بازي سخت نياز دارد و مي‌تواند با سود بردن از مزاياي خانگي به هدف برسد اما ماشين‌سازان كه در دور برگشت افت و خيز زيادي داشته‌اند بيش از ساير تيم‌ها شانس صعود دارند و كسب يك پيروزي خارج از خانه مي‌تواند اين تيم را براي رسيدن به هدف ياري كند و سرانجام در آخرين بازي هفته، تيم‌هاي صدرنشين و قعرنشين به مصاف هم مي‌روند. آلومينيوم هرمزگان كه صعود خود را قطعي مي‌داند آسوده خاطر راهي شيراز شده و اميدوار است كه حداقل امتياز را از شهر كاكوها بگيرد، اما برق كه روزگاري در ليگ برتر آقايي مي‌كرد حالا در ليگ يك براي بقا مي‌جنگد. اين تيم در انتهاي جدول كابوس سقوط را احساس مي‌كند و براي فرار از منطقه خطر، چاره‌اي جز زمين‌گير كردن صدرنشين ندارد. برق اگر در اين ديدار نيز پيروز نشود بايد سقوط خود را باور كند.
رقابت‌هاي امروز ديدارهاي سرنوشت‌سازي است و مي تواند تيم‌ها را در جدول بالا و پايين كند.

 

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن