صعود پاس به لیگ برتر در گروی حمایت هواداران و نگاه ویژه مسوولان

b_150_100_16777215_00_images_stories_gallery_bazihaye_pass_pas-nasaji__mg_0340.gif

كارشناسان فوتبال همدان معتقدند: صعود دوباره تیم پاس همدان به لیگ برتر مستلزم حمایت همه جانبه هواداران و نگاه ویژه مسوولان است.

به گزارش پایگاه خبری "همدان فوتبال"، به گفته آنان حمایت مسوولان در راستای تامین به موقع منابع مالی و انسجام مدیریتی در این تیم و نیز ایجاد فضای همدلی و اتحاد در بین مربیان و بازیكنان از عوامل مهم در رسیدن به هدف مجموعه در صعود به لیگ برتر است.

آنچه این روزها حول و حوش تیم فوتبال پاس می‌گذرد، نشان از بیم و امید فوتبالدوستان در آینده تیمی دارد كه اكنون چشم امیدها صدها مستعد فوتبال این استان برای درخشش و رسیدن به عرصه های ملی است.

نیم فصل اول رقابت های لیگ دسته اول كشور در حالی به اتمام رسید كه هر چند شاگردان فراز كمالوند با حضور در رتبه پنجم جدول، عملكرد بدی ارایه ندادند اما انتظار جامعه فوتبال استان همدان براین است كه آنان در صدر جدول قرار بگیرند.

شاید، پیشینه تیم فوتبال پاس، اسم و رسم لیگ برتری بودن و حضور بازیكنان مطرح در این تیم انتظارات اهالی فوتبال را بالا برده و آنها به كمتر از صدرنشینی راضی نیستند.

البته پاسی ها با یك بازی كمتر در پایان نیم فصل اول رقابت های لیگ دسته یك كشور در جایگاه پنجم قرار گرفتند و چه بسا در صورت برتری مقابل شهرداری یاسوج در بازی معوقه، بتوانند به رده سوم جدول صعود كنند.

كارنامه موفق فراز كمالوند در صعود تیم های دسته اولی به لیگ برتر نیز باعث شده تا هواداران تیم پاس انتظار ویژه ای از او برای تكرار موفقیت های گذشته با این تیم داشته باشند و برهمین اساس است كه شكست و كسب نتایج نامطلوب را بر نمی تابند و این نگرش احساسی نیز موجبات كاهش حضور تماشاگران در ورزشگاه را فراهم ساخته است.

از سوی دیگر، تعامل كم سرمربی پاسی ها با هواداران و خبرنگاران و عدم ارتباط عمویم با آنها باعث شده تا كمالوند همچون حضورش در تیم تراكتورسازی از محبوبیت لازم برخوردار نباشد و نتواند شرایط ایده آل هوادارانش در تبریز را در همدان تداعی كند.

حضور بازیكنان مطرحی نظیر میرشفعیان، نظر محمدی، نیك نهال، محبی و ... در این تیم موجب شده تا نسبت به دیگر تیم های لیگ دسته اولی از اعتبار ویژه برخوردار بوده و تیم های حریف با احتیاط و حساب خاصی در مقابل پاسی ها قرار بگیرند كه البته این وضعیت كمی كسب نتیجه گیری نماینده فوتبال همدان را دشوار ساخته است.

از سوی دیگر عدم ثبات مدیریتی در این باشگاه نیز در از دست دادن امتیازات بسیار موثر بود و شرایط مدیریتی مناسب بر تیم حاكم نبود و با این حال، از بدو حضور دوباره عباس صوفی در راس باشگاه پاس، شرایط تغییر یافته و روبه بهبودی است.

اكنون انتظار ویژه مدیران باشگاه، همكاری همه جانبه هواداران، اصحاب رسانه و نیز توجه ویژه مدیران اجرایی استان در راستای حمایت های مادی و معنوی است.

بدون تردید، دیدن سكوهای خالی از تماشاگر در بازی های تیم پاس تاثیر منفی در روحیه بازیكنان خواهد گذاشت چرا كه فوتبال دنیا نشان داده كه تیم هایی در دستیابی به نتایج درخشان موفق هستند كه از پشتوانه انبوه هوادار برخوردار بوده و توانسته اند از سكوهای داغ تماشاگران انگیزه لازم را در پیروزی بر حریف كسب كنند.

بنابراین، سكوهای كم تماشاگر ورزشگاه شهدای قدس همدان نمی تواند این انگیزه و روحیه مضاعف را در بین بازیكنان در كسب پیروزی ایجاد نماید و گویی در زمین بی طرف در حال رقابت هستند.

اكنون در آستانه نیم فصل دوم لیگ دسته اول فوتبال كشور این انتظار از هواداران متعصب و فوتبالدوست همدانی می رود كه حضوری یكپارچه و پرشمار در ورزشگاه داشته باشند.

قطع به یقین اگر انتظار جامعه فوتبال استان صعود دوباره پاس به لیگ برتر است می بایست در نخستین گام حمایت های عمومی در فضای ورزشگاه ایجاد شود و در كنار هیاهو و تشویق های هماهنگ تماشاگران، روحیه جنگ طلبی و تلاش برای كسب پیروزی به بازیكنان تزریق شود.

مسوولان اجرایی استان نیز باید با تامین به موقع منابع مالی، دغدغه بازیكنان و مربیان را از دریافت قراردادهای خود رفع كنند و با این اقدام آرامش را در فضای تیم ایجاد نمایند.

امروزه تیم پاس به لحاظ سخت افزاری از هیچ گونه امكاناتی با مشكل مواجه نیست و هیچ یك از تیم های فوتبال كشور دارای سه زمین اختصاصی جهت تمرین در هر فصل و شرایطی نیست.

تنها نیاز و دغدغه امروزی این تیم حمایت پرشور هواداران و توچه ویژه مسوولان در راستای كسب موفقیت و صعود به لیگ برتر فوتبال كشور است.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن