افشاگری یاوری بعد از ناکامی؛ برخي از بازيكنان با مديرروستا ارتباط داشتند

b_150_100_16777215_00_images_stories_modir_rusta-yavari1.jpgسرمربي پيشين تيم فوتبال استيل آذين با بيان اين كه خوشحال است نام او به عنوان نامزد سرمربيگري مس كرمان در كنار نام بلاژويچ قرار گرفته است، گفت: نمي‌دانم مسوولان فدراسيون چه انگيزه‌اي براي ممنوع الكار كردن مربيان بالاي 65 سال در ليگ برتر داشته‌اند.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی فوتبال همدان"، محمود ياوري در گفت و گو با ايسنا با بيان اين كه باشگاه مس كرمان رسما با او مذاكره‌اي نكرده است، گفت: به هر حال همين كه نام من را به عنوان يكي از گزينه هاي هدايت مس در كنار نام ميروسلاو بلاژويچ قرار داده اند باعث خوشحالي من است.

باشگاه مس كرمان در حالي از ياوري و بلاژويچ به عنوان گزينه‌هاي سرمربيگري تيم فوتبالش نام برده است كه براساس قانون جديد سازمان ليگ مربيان بالاي 65 سال نمي‌توانند در ليگ برتر مربيگري كنند و اين در شرايطي است كه هر دو مربي بالاي 65 سال سن دارند. ياوري در اين باره گفت: در اين مورد نظري ندارم چون هنوز چنين خبري را نشنيده‌ام و تصور مي‌كنم اين مساله يك قانون نبوده و فقط يك اظهارنظر باشد.

وي ادامه داد: اين تصميمي كه مي‌گويند در فدراسيون گرفته شده است چيزي شبيه قانوني است كه باشگاه‌ها را از در اختيار گرفتن دروازه‌بان خارجي منع كرد و باعث شد قيمت دروازه‌بان‌ها سر به فلك بكشد. اكنون نيز بايد ديد اگر واقعا چنين قانوني تصويب شده است مسوولان فدراسيون چه انگيزه‌اي براي آن داشته‌اند. هرچند تا جايي كه من مي‌دانم سازمان ليگ هنوز درباره اين مساله اظهارنظر نكرده است.

ياوري در ادامه نيز درباره مساله تغيير زودهنگام مربيان ليگ برتر، اظهار كرد: فكر مي‌كنم اين مساله بيشتر به خود مربيان باز مي‌گردد و به اين مساله مربوط مي‌شود كه باشگاه‌ها انتظار دارند وقتي براي يك مربي هزينه مي‌كنند، آن مربي تيم را به هدف نهايي‌اش برساند.

وي در ادامه با بيان اين كه پيش از اين اعتقاد داشت مديران باشگاه‌ها براي ثبات خود مربيان را تغيير مي‌دهند، ولي امروز نقش مربيان را در اين مساله پررنگ‌تر مي‌داند، خاطرنشان كرد: وقتي يك ماشين مي‌خريد كه شما را فقط به سر كار ببرد و برگرداند، از آن انتظار ديگري نداريد، اما وقتي براي خريد يك ماشين مبلغ بالايي هزينه مي‌كنيد، انتظار داريد با آن به مسافرت دور دنيا برويد. مربي هم همين طور است. وقتي باشگاه براي يك مربي هزينه زيادي مي‌كند انتظار دارد آن مربي تيم را به مدينه فاضله‌اش برساند.

اين صحبت‌هاي ياوري در حالي است كه پيش از اين بسياري از كارشناسان از او انتقاد مي‌كردند كه چرا در فصل دهم ليگ برتر در سه تيم مربيگري كرده است. وي در توضيح اين مساله به ايسنا گفت: جدايي من از صبا، پاس و استيل آذين با يكديگر كاملا متفاوت بود و بايد هر يك جداگانه بررسي شوند. به عنوان نمونه كساني كه از من انتقاد مي‌كنند، چرا سال گذشته نپرسيدند چرا از صبا جدا شدم؟ من احترام زيادي براي سردار شهرياري قائلم،‌ اما شرايط صبا به گونه‌اي شده بود كه مجبور شدم از تيم كنار بروم و اين در حالي بود كه تيم در جايگاه ششم جدول قرار داشت كه جاي بدي نيست.

وي ادامه داد: در زمان مربيگري‌ام در صباي قم، با آوردن بازيكن خارجي مخالف بودم، اما زماني كه از آفريقاي جنوبي بازگشتم متوجه شدم يك بازيكن خارجي وارد تيم شده است و حتي قرارداد هم بسته است. وقتي نسبت به اين مساله اعتراض كردم كه چرا باشگاه بايد براي بازيكني كه كيفيت پايين‌تري از ايرانيان دارد اين همه پول خرج كند ادامه حضورم در باشگاه ناممكن شد و از اين تيم رفتم.

ياوري در ادامه با اشاره به دوران مربيگري‌اش در پاس همدان خاطر نشان كرد: زماني سردار ملاحي از من خواست به پاس كمك كنم و من هم پذيرفتم، اما ديدم هنوز برخي بازيكنان با سرمربي پيشين تيم در ارتباط هستند و هر روز صحبت‌هايي از گوشه و كنار در اين باره مي‌شنيدم. در آن زمان به مهندس صوفي گفتم كه من يك پاسي هستم و دلم براي تيم مي‌سوزد، هر چند مي‌دانستم به جز من كسي نمي توانست پاس را در ليگ برتر نگه‌ دارد، گفتم از تيم مي روم تا سرمربي قبلي برگردد و كارش را تمام كند. پس از آمدن مديرروستا بازيكنان هم دل به كار دادند و در چند بازي بعدي امتيازهاي زيادي كسب كردند، پس تعويض من در پاس با تعويضم در صبا زمين تا آسمان فرق داشت.

سرمربي پيشين پاس همدان در ادامه با بيان اين كه در پاس خودش را «قرباني» كرده است تا تيم در ليگ برتر حفظ شود، گفت: من مي توانستم در پاس بمانم و پولم را هم بگيرم، اما من يك مربي عاشقم و حرفه‌اي فكر مي‌كنم. با خود گفتم مي روم و با رفتنم كاري مي‌كنم كه با ماندنم نتوانستم بكنم. اين نقطه ضعف من نيست، بلكه اتفاقا نكته مثبتي است. من در پاس با رفتنم يك كار اخلاقي و فرهنگي كردم.

ياوري ادامه داد: به جز استيل آذين، هر تيمي را هدايت كردم به هدفم رسيدم. درباره استيل آذين هم مي گويم خيلي مسايل باعث سقوط تيم به دسته يك بود، اما سوگند مي خورم اگر آن اتفاقات در بازي با پرسپوليس نمي‌افتاد، مطمئن هستم كه تيم در ليگ مي‌ماند. در آن بازي پنج بازيكن ما محروم شدند و ديگر اميدي براي ما باقي نماند، همان زمان هم از 100 ميليون تومان از قراردادم صرف نظر كردم چون نتوانستم براي تيم كاري كنم.

پيشكسوت فوتبال در ادامه با بيان اين كه اگر نمي‌توانيم نتيجه‌ را ببريم دست كم فرهنگ را ببريم، تصريح كرد: من از معدود مربياني هستم كه در دفترچه تلفنم شماره هيچ بازيكن يا مسئول باشگاهي را ثبت نكرده‌ام و به همه مربيان توصيه مي‌كنم وقتي از يك تيم مي‌روند ارتباطشان را با مجموعه آن باشگاه و مخصوصا بازيكنان به كل قطع كنند. مربيان بايد ارتباطي اصولي و منطقي با بازيكنان داشته باشند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن