تنها داشته فوتبال همدان در معرض فروش!

b_150_100_16777215_00_images_stories_alvand_logo.gifباشگاه فرهنگي ورزشي شهرداري همدان در دهم تیرماه سال 1379 با تلاش شوراي اسلامي شهرهمدان در دوره اول و شهردار وقت كار خود را شروع کرد.

 

به گزارش "همدان فوتبال"، این باشگاه در زمان تاسیس با تشکیل تیم های فوتبال در رده های سنی مختلف شروع به تیم داری کرد و به عنوان یکی از باشگاه های همدانی پرچم دار رشد فوتبال همدان شد، اما پس از گذشت 10 سال از فعالیت تیم فوتبال بزرگسالان شهرداری و نظر به این که این تیم در طول دوران فعالیت خود علی رغم تربیت چهره های فوتبالی که هم اکنون در سطح اول فوتبال کشور شاغلند، هرگز نتوانست به لیگی بالاتر از لیگ دسته دوم فوتبال صعود کند و به این ترتیب در راستاي حمايت از تيم پاس و هموار کردن مسير موفقيت اين تيم و با توجه به سياست هيئت مديره اين باشگاه مبني بر جوانگرايي و بهره مندي از نيروهاي مستعد بومي، امتیاز این تیم به باشگاه پاس همدان با نام پاس نوین همدان منتقل شد.

 

همزمان با این انتقال مسئولان پاس باشگاه مستقلی با نام پاس نوین تاسیس کردند تا تیم فوتبال پاس نوین در یک باشگاه مستقل و تحت نظارت باشگاه پاس به ادامه فعالیت و بسط و گسترش فوتبال بومی بپردازد.


اما پس از سقوط پاس بزرگ همدان به لیگ دسته اول فوتبال در پایان رقابت های لیگ دهم فوتبال و با توجه به اینکه مسئولان همدان و باشگاه پاس تصمیم گرفتند تمام تمرکز خود را معطوف به بازگرداندن تیم خوش سابقه پاس به لیگ برتر کنند، از ادامه اداره باشگاه مستقل پاس نوین منصرف شدند و تصمیم گرفتند این باشگاه را به بخش خصوصی منتقل کنند.


این انتقال در 19 شهریورماه سال 1390 با حضور دو پیشکسوت فوتبال همدانی برای پذیرش این مسئولیت بزرگ و با هدف معرفی یک تیم اصیل همدانی به فوتبال کشور انجام شد.


مالکین جدید باشگاه پاس نوین از ابتدای فعالیت خود به بومی سازی به عنوان اولین و مهم ترین هدف خود در امر باشگاه داری توجه کردند و در نتیجه شاهد بودیم که اولین سال فعالیت تیم فوتبال پاس نوین در لیگ دسته دوم فوتبال کشور با هدایت بخش خصوصی و با حضور بیش از 90 درصد از بازیکنان و کادر فنی بومی صورت گرفت.


با شروع فصل فوتبالی 92 – 91 و با تغییر نام باشگاه از پاس نوین به الوند فصل جدیدی برای باشگاه رقم خورد که دلیل انتخاب نام الوند برای این تیم بر اساس نظر سنجی از هوادران و زنده کردن نام تیم الوند همدان که در سال 1351 فعالیت خود را شروع و سالها با این نام در مسابقات باشگاه های همدان با افتخار شرکت داشت، مطرح شد.


در فصل یاد شده تیم الوند همدان به عنوان پدیده لیگ شروع خوبی را سپری کرد بطوریکه تا قبل از هفته بیست و یکم با دو امتیاز اختلاف در رده دوم جدول حضور داشت و پیش بینی این رتبه برای خیلی از کارشناسان برای سال اول غیر باور بود.


تیم فوتبال الوند همدان پس از نایب قهرمانی در رقابت های لیگ دسته دو کشور توانست در دو سال گذشته در لیگ دسته یک حضور یابد اما فصل قبل به دلیل کسب نتایج ضعیف و قرار گرفتن در قعرجدول به لیگ دسته دو سقوط کرد.


همین ها دلایلی شد تا تصمیماتی جدید در خصوص این تیم گرفته شود که در اخرین تصمیم از فروش این تیم به اسلامشهر البرز سخنها گفته شد.

 

امیر خجسته در بازدید در خصوص علت و وضعیت فروش تیم الوند همدان به اسلامشهر تهران با اظهار تعجب از رخداد این اتفاق و انکار خبرهایی که در هفته اخیر در این خصوص منتشر شده، گفت: تیم الوند همدان فروخته نشده است.


خجسته در تماس تلفنی با مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان ماجرا را جویا شد اما مدیر کل این مجموعه علارغم اینکه فروش تیم را صراحتا تکذیب نکرد و از محتمل بودن این رویداد خبر داد، گفت: تیم الوند همدان به هیچ جا نرفته است


سید عبدی افتخاری در پاسخ به سئوال خجسته در رابطه با فروش تیم الوند همدان اظهار داشت: تیم الوند همدان هیچ جا نرفته و تاکنون نیز هیچ کس خواستار تیم نبوده است.


وی با بیان اینکه از شهرداری همدان نیز برای خرید تیم الوند خبری نشده است، افزود: با آقای اسکندری سرپرست باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری همدان در حوزه ورزش شهرداری تماس گرفتم و گفته ام این تیم در استان است و تا آخر هفته تکلیف ما را روشن کنید چراکه تا زمانی که کسی در همدان پیدا شود و تیم الوند را بخواهد این تیم متعلق به استان است.


افتخاری با اشاره به اینکه اگر استان تیم الوند را نخواهد تیم متعلق به یدی (مدیرعامل الوند) است، بیان داشت: یدی می تواند آن را به هر کسی بدهد.


مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در رابطه با فروش تیم الوند همدان به اسلامشهر نیز اضافه کرد: یدی در این راستا رایزنی هایی انجام داده اما بنده باید موافقتنامه را امضا کنم و تا بنده امضا نکنم تیم از استان خارج نمی شود.


نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در این تماس تلفنی خطاب به افتخاری، عنوان داشت: این تیم نباید از همدان خارج شود.


مدیرکل ورزش و جوانان در ادامه گفت: هنگامی که کسی تیم را نخواهد بنده چه کاری می توانم انجام دهم چراکه نمی توانیم صبر کنیم تا تیم و 300 یا 400 میلیون تومان بسوزد.


خجسته خطاب به مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: در این راستا تیم را به شهرداری می دهیم.


افتخاری با اشاره به اینکه اگر شهرداری تیم را می خواهد باید اقدام کند، ابراز داشت: تیم زمان دارد و اگر چنانچه آن زمان بگذرد این تیم به درد هیچ کسی نمی خورد و یک تیم سوخته روی زمین افتاده است.


وی با اشاره به اینکه یدی می گوید دیگر پول و توان مالی این را ندارم که الوند را نگه دارم، اذعان داشت: یدی در این سه سال یک میلیارد تومان برای این تیم هزینه کرده است.


خجسته در خطاب به افتخاری با اشاره به اینکه فردی بومی از همدان خواستار تیم الوند بوده ، پس آن مسئله به کجا رسید، پاسخ شنید:  بعضی از افراد برای فیلم بازی کردن می آیند.


وی با بیان اینکه اگر هر کس می خواهد تیم را بردارد مستقیم پیش بنده بیاید تا ببینم چه طرح هایی دارد، افزود: عده ای برخی از افراد را واسطه می کنند تا سرگرمی ایجاد کنند و هم اینکه ذهن یدی را خراب کنند تا بتوانند تیم پاس را نیز منحل کنند.


افتخاری با اشاره به اینکه یک عده تمام تلاششان این است که با شعار الوند تیم پاس را هم خراب کنند، بیان داشت: آنان قصد دارند به بهانه تیم الوند در این مدت ذهن یدی را خراب کنند تا نتواند تیم پاس را به خوبی مدیریت کند.


مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه بهترین و تنها ترین نقطه برای واگذاری تیم الوند شهرداری است، اضافه کرد: البته این در صورتی است که شهرداری تیم الوند را بخواهد چراکه در غیر این صورت کاری نمی توان انجام داد.


وی با اشاره به اینکه بنده تاکنون با شهردار و شورای شهر در این زمینه صحبت نکرده ام، عنوان داشت: چراکه اگر آنها تیم را می خواهند باید خودشان بیایند و ما نیز در خدمت آنها هستیم.


خجسته در ادامه خطاب به افتخاری گفت: شما امضا نکنید تا تیم الوند را تعیین تکلیف کنیم و افتخاری نیز این قول را داد تا تیم الوند همدان تعیین تکلیف نشده، قراردادی را امضا نکند.


نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: ما نمی گذاریم تیم از همدان خارج شود و همدانی ها و شهرداری نیز باید وارد عمل شوند.


وی اذعان داشت: همدانی ها باید تیم الوند را دریابند و نمی گذاریم این تیم به فروش برود و از همدان خارج شود مگر اینکه کسی مشتاق آن نباشد.


خجسته در ادامه این گفتگو با شهردار همدان نیز تماسی تلفنی برقرار کرد و در رابطه با اینکه آیا شهرداری تیم الوند را می خواهد یا نه با مصطفی رسولی شهردار همدان صحبت کرد.


شهردار همدان در این راستا اظهار داشت: تیم الوند حق شهرداری است و باید این تیم به شهرداری داده شود.


مصطفی رسولی با اشاره به اینکه قرارداد متعلق به شهرداری و این تیم به اسم شهرداری است، افزود: تیم الوند رایگان واگذار شده و عینا نیز باید به خود شهرداری برگردد.


وی با بیان اینکه شهرداری در حال حاضر برای تیم دسته دو هزینه هایی دارد، عنوان داشت: حالا که یک تیم دسته دو داریم چرا نباید آن را حفظ کنیم و راحت آن را از دست بدهیم.


نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی پس از استماع صحبتهای شهردار همدان تماس تلفنی خود را با مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان برقرار و در مکالمه ای سه نفره به بررسی این موضوع پرداخته شد.


خجسته در ادامه خطاب به افتخاری گفت: در جال حاضر شهردار همدان معتقد است قرادادی وجود دارد که بیان می کند که این تیم متعلق به شهرداری است که افتخاری در جواب گفت: ما هیچ قراردادی نداریم که تیم متعلق به شهرداری باشد و این تیم بعد از دو سال متعلق به آقای یدی است و شهرداری هیچ مالکیتی ندارد و اگر شهرداری آن را می خواهد باید با آقای یدی صحبت کند.


نماینده مردم همدان و فامین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شهردار همدان اعلام امادگی کرده که این تیم را بگیرد و روز شنبه یک نفر از طرف این مجموعه با یک نامه مکتوب که تیم الوند را می خواهند به اداره ورزش و جوانان مراجعه می کند تا کارهای آن انجام شود.


شهردار همدان نیز در خطاب به مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان عنوان داشت: همانطور که شهرداری در تغییر کاربری واحدها به شما کمک می کند شما نیز با ما همکاری کنید و این حق ماست و تیم الوند نباید به خارج از استان داده شود.


افتخاری در ادامه ابراز داشت: شهرداری باید برای تیم الوند یک تا یک و نیم میلیارد تومان بگذارد و اگر بخواهد از الان روی 100 یا 200 هزار تومان چانه بزند فاتحه این تیم خوانده است.


مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان اذعان داشت: شهرداری باید با همت، جدی و پای کار وارد شود و ما نیز در خدمت آنها هستیم.


خجسته در پایان گفت: تمام تلاش و سعی خود را می کنیم تا تیم الوند به شهرداری برگردد چراکه تیم الوند آبروی همدان است.


با توجه به مطالب بیان شده و توانایی های تیم الوند همدان امید می رود این تیم که بیشترین بازیکنان آن بومی هستند در همدان و برای جوانان همدانی باقی بماند و تا قبل از اینکه این تیم به خارج از استان فروخته شود علاقه مندان به فوتبال خصوصا فوتبال دوستان همدانی پای کار آیند و از تیم الوند و برای باقی ماندن آن در همدان تلاش کنند، چراکه نوش دارو پس از مرگ سهراب بی فایده است.

 

منبع: مهر

 


نظرات   

 
0 #1 مهربان 1393-04-21 14:39
پای یک محمود کریمی و صوفی درمیان است :-*
 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن