شرایط پاس در لیگ دسته یک کشور

خوب، بد، نگران كننده!

 

b_150_100_16777215_00_images_stories_daftar_hamkaran_IMG_1393.JPGمیثم ناصرنژاد

نتایج اخیر تیم پاس در رقابت های لیگ دسته اول فوتبال کشور بویژه در نیم فصل دوم مسابقات بسیار نگران کننده است. شاید به اذعان خیلی ها پاس هنوز هشت بازی تا پایان فصل باقی مانده و این به معنای 24 امتیاز حیاتی است اما اینگونه اگر پاس پیش برود، شرایط همانند سال گذشته، در حسرت صعود است.

انتخاب عبدالحمید رمضانی به عنوان مديرعامل پاس از چند جنبه قابل بررسي است. اينكه مديرعامل با تجربه سال ها در فوتبال ایران است، درست اما آيا اين گزينش از ابعاد ديگر خود امروز نيز همين اندازه موفق بوده است؟

* خوب؛ تسویه بدهی ها

مسلم است كه بايد عبدالحمید رمضانی را در زمره مردان موفق مديريت تسویه پاس طبقه‌بندي كرد. چانه زدن با طلب کاران و اخذ تخفیف های متعدد از آنان برای تسویه بدهی ها گامي بلند به سوي حل مشکلات مالی گذشته پاس است.

مهمترین قطعه اين پازل مالی تسویه بدهی ماریو گاربا بازیکن کروات بود که از زمان مدیریت کاظم اولیایی پرداخت نشد تا کار به فیفا کشیده شود. با پرداخت شدن بخش اعظم بدهی ماریو گاربا بازیکن کروات چند فصل گذشته تیم فوتبال پاس ، خطر تعلیق و کسر امتیاز از بیخ گوش این تیم گذشت .

* بد؛ فقط مديريت هزينه

اما نقطه ضعف بزرگ آنجاست كه سيستم مديريت پاس از بدو انتقال به همدان تاكنون تحول خاصی را ایجاد نکرده و همان روال گذشته پابرجاست.

ضعف سال های اخیر پاس نبود رديف بودجه دايمي، ثابت و كلان مجموعه‌اش است که مويد فقدان آن دسته از مديراني است كه قبل از مديريت هزينه، به فكر درآمدزايي و پول درآوردن هستند.

اگر بنا بود در باشگاه‌‌هايي نظير ميلان، بارسا، منچستريونايتد و ليون هم رديف بودجه‌اي تعيين شود كه به طور مستمر و دايم در اختيار آنها قرار بگيرد، مديران تنها با مرگشان از باشگاه جدا مي‌شدند! در واقع هنر اصلي مديريت، درآمدزايي و سرازير كردن ثروت به سمت مجموعه است. چه اعترافي در زمينه كميت لنگ ورزش ايران تلخ‌تر از آنكه سمبل مديران صنعتي و دولتي كه فارغ از دغدغه پول به حياتشان ادامه مي‌دهند، مدیریت می کنند.

پاسی ها برای هر لحظه دریافت پول از منابع مالی هزار لحظه باید صبر کنند و این صبر تاثیر منفی بر روحیه و روان بازیکنانی می گذارد که روی دریافت به موقع و حتی زودتر از موعد قراردادهای مالی خود حساب ویژه باز کردند.

* نگران كننده؛ صعود یا ...

اميدواريم در فصل جاری شاهد صعود پاس به لیگ برتر باشیم. همان امیدواری که از بدو ورود رمضانی به پاس خطاب به هواداران اعلام کرد و مدعی بودن پاس را به رخ دسته اولی ها کشاند.

شرایط پاس به ويژه از آن جهت نگران كننده است كه هم اکنون وضعیت مساعدی را در لیگ یک سپری نمی کند و روزهای خوبي را نمي‌گذراند.

این تیم در نیم فصل دوم با وجود حمایت همه جانبه هواداران و مسوولان توفيق شاياني به دست نياورده است. آيا هنوز هم و براي سال‌ آينده نيز بايد شاهد دسته اولی بودن پاس باشیم؟!

پاس همواره زير بار آوار آزمون و خطاهاي مديریتی كمر خم كرده و چه بهتر كه هر چه زودتر باد در پرچم خصوصي‌ها بيفتد. شرایط پاس از بدو انتقال به همدان با مشکلاتی مواجه بوده و مشکلات مالی و عدم نتیجه گیری منجر به تغییر و تحول مدیریتی به دست شش نفر شده است.

جملگی شخصیت هایی که به پاس آمدن نیز از چشم انداز روشن این تیم صحبت کرده و پاس را مدعی نامیدند اما امروز همین پاس در لیگ دسته یک هم مشکل دارد!

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن