با تدابير فدراسيون فوتبال كشور

راه صعود به ليگ برتر سخت و ناهموار شد

b_150_100_16777215_00_images_stories_368px-football_federation_islamic_republic_of_iran_logo.pngفدراسيون فوتبال براي رقابت‌هاي ليگ فوتبال كشورمان در فصل جاري تدابير خاصي انديشيده كه راه صعود تيم‌هاي ليگ يكي به ليگ برتر را سخت و ناهموارتر از گذشته مي‌كند و ديدارهاي ليگ برتر نيز از همان هفته‌هاي آغازين حكم مرگ و زندگي را دارد.
به گزارش پایگاه خبری "همدان فوتبال"، رقابت‌هاي ليگ برتر كشور از 29 تيرماه كليد مي‌خورد و 18 تيم حاضر در اين مسابقات در رقابتي فشرده به مصاف هم مي‌روند. با توجه به دستورالعمل فدراسيون در پايان ليگ دوازدهم 4 یا 5 تيم به دسته اول سقوط مي‌كنند و از همان شروع ليگ بيش از 10 تيم در تب و تاب سقوط خواهند بود و رقابت‌هاي سختي را تجربه خواهند كرد.
در ليگ امسال چند تيم انگشت‌شمار براي قهرماني و كسب سهميه ليگ قهرمانان رقابت مي‌كنند و سایر تيم‌‌ها نيز تنها به بقا فكر مي‌كنند.
در اين رقابت‌ها چهار تيم انتهاي جدول (پانزدهم تا هجدهم) مستقيم به ليگ دسته اول سقوط خواهند كرد و تيم چهاردهم نيز در مصاف با قهرمان پلي‌آف دسته اول تكليف ديگر تيم سقوط‌كننده را مشخص مي‌كند.
اين حساسيت و سختي به ليگ يك نيز سرايت كرده است و در پايان مسابقات تنها تيم‌هاي قهرمان جواز حضور در ليگ برتر را دريافت مي‌كنند و تيم‌هاي دوم هر گروه ابتدا بايد با هم ديدار كنند سپس شانس خود را در مصاف با تيم چهاردهم ليگ برتر امتحان كنند.
همچنين فدراسيون مقرر كرده كه در پايان رقابت‌هاي ليگ دسته اول از هر گروه چهار تيم و در مجموع هشت تيم به ليگ دسته دوم سقوط كند. فدراسيون در راستاي كاهش تعداد تيم‌هاي حاضر در ليگ‌هاي برتر و اول چنين تصميمي را اتخاذ كرده است.
با توجه به آیين‌نامه جديد جدال تيم‌هاي ليگ يكي با حرارت و حساسيت خاصي دنبال خواهد شد و تيم‌هايي كه قصد صعود به ليگ برتر را دارند بايد سازمان يافته تيم خود را ببندند و با جذب بازيكنان شاخص، كادر فني قوي، برنامه‌ريزي دقيق و بودجه كافي قدم به رقابت‌ها بگذارند.
با اين اوصاف راه پاس همدان براي رسيدن به ليگ برتر بسيار سخت و ناهموار مي‌باشد و اگر پاس بخواهد به همين منوال حركت كند و با جذب بازيكنان متوسط راهي مسابقات شود بايد قبول كنيم كه صعود اين تيم شبيه معجزه خواهد بود و اين تيم تنها براي بقا بايد بجنگد.
در يك مسابقه 14 تيمي سقوط چهار تيم بسيار زياد است و از همان شروع مسابقات اكثر تيم‌ها در تب و لرز سقوط مسابقات را دنبال خواهند كرد و هر شب كابوس سقوط اين تيم‌ها را آزار خواهد داد.
مسابقات ليگ يك از 16 شهريورماه كليد مي‌خورد و اين تيم‌ها فرصت كافي براي جذب بازيكنان مورد نياز دارند.
تيم فوتبال پاس و مديريت باشگاه اگر واقعا خواهان صعود به ليگ برتر است بايد هرچه سريعتر ابزار لازم را فراهم آورد و با جذب بازيكنان مطرح و ليگ برتري خود را براي حضور در رقابت‌ها آماده كند. هيأت مديره پاس بايد تشكيل جلسه دهد و سياست‌هاي خود را تدوين و منتشر كند تا اهالي فوتبال بدانند كه مديريت باشگاه چه اهدافي را دنبال مي‌كنند.
تيم‌هاي توانمندي در ليگ يك حضور دارند و هر كدام به دنبال صعود هستند. جنگ و گريز تيم‌ها از همان هفته نخست آغاز خواهد شد و جمع‌آوري امتياز در دستور كار قرار خواهد گرفت.
تيم پاس كه سال گذشته با سر و صداي فراوان رقابت‌ها را آغاز كرد و با جذب بازيكنان نامدار و مربي آنچناني قبل از شروع فصل خود را ليگ برتري مي‌دانست نتوانست نتايج لازم را بگيرد و در ليگ يك ماند.
حال امسال كه اين تيم نام و نشاني از تيم بزرگ پاس ندارد قطعا راه سخت و ناهمواري را براي صعود خواهد داشت و شايد خوشبين‌ترين‌ها نيز صعود پاس را با اين مجموعه متصور نباشند.
رقابت‌هاي دسته اول 27 تيرماه قرعه‌كشي خواهد شد و 16 شهريورماه نيز آغاز رقابت‌ها خواهد بود. تيم‌هاي دسته اولي تا دوم شهريورماه فرصت جذب بازيكن دارند و اكثر تيم‌هاي ليگ يكي منتظر پايان نقل و انتقالات ليگ برتر هستند تا اين بازار كاذب از تب و تاب بيفتد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن