پاسکاری تیم فوتبال شهرداری همدان؛ مرگ خاموش یا تولد دوباره

b_150_100_16777215_00_images_phocagallery_168869970.jpgفصل جدید رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشور در حالی هفته گذشته آغاز شد که تیم شهرداری همدان به دلیل عدم صدور مجوز بازی، موفق به حضور در مقابل حریف خود کویرمقوا تهران نشد تا بازنده اعلام شود.
به گزارش "همدان فوتبال" و به نقل از ایرنا، شهرداری همدان در حالیکه آماده حضور در این مسابقه بود، به دلیل عدم صدور کارت بازی نفرات فنی و بازیکنان، نتوانست بازی نخست خود را به میدان برود.
اکنون شهرداری همدان در خطر سقوط قرار دارد و اگر در دیدار آینده خود موفق به حضور در زمین بازی نشود، از جدول لیگ ۲ کنار گذاشته و به لیگ فوتبال استان همدان خواهد رفت، اتفاقی تلخ که ضرر و زیان میلیاردی را در کنار تبعات فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.
مخالفت با تیمداری
فشار برخی اعضای شورای اسلامی شهر همدان با تیمداری شهرداری در لیگ فوتبال کشور سبب شد تا این تیم نتواند مجوز حضور در مسابقات لیگ ۲ را کسب کند و هفته نخست را هم از دست داد.
از سوی دیگر مخالفت کمیته انطباق فرمانداری همدان و ایرادهای وارده به نحوه مدیریت و تیمداری فوتبال شهرداری نیز همسو با نظر منتقدان تیمداری در شورای این شهر بود تا مسیر فعالیت این تیم به بن بست بخورد.
شاید یکی از هجمه‌های گسترده که به تیمداری فوتبال شهرداری وارد شد، صرف هزینه‌های میلیاردی برای این تیم و نادیده گرفتن رونق ورزش محلات و شهروندی بود.
موضوعی که باعث شد قدیمی‌های ورزش محلات که متولی مسابقات بودند، از گردونه کنار گذاشته شده و فعالیت‌ها در این حوزه نیز کم رنگ شد.
قطع به یقین سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری همدان می‌توانست با همان پیشکسوتان ورزش محلات، مسیر فعالیت همیشگی این بخش را ادامه بدهد اما تصمیم گیری‌های سلیقگی منجر به موضع گیری فعالان این حوزه شد.
سقوط شهرداری از لیگ یک به لیگ دسته دوم فوتبال کشور و زیان میلیاردی بابت افت ارزش مالی این تیم از فصل گذشته نیز بهانه‌ای شد تا مخالفان تیمداری، ساز خود را علیه موافقان کوک کنند.
در نهایت این تیم هفته نخست را از دست داد چرا که مدیریت شهری اجازه پرداخت هزینه‌ها و اختصاص بودجه را نداشت و اکنون ۴۰ بازیکن و مربی در بلاتکلیفی محض قرار گرفته‌اند.
نوش دارو پس از مرگ سهراب
شنیده‌ها حاکیست امتیاز تیم فوتبال شهرداری همدان به هیات فوتبال واگذار شده تا تصمیم گیری در خصوص جذب اسپانسر، تیمداری و سایر موارد را داشته باشد.
موضوعی که بسان "نوش دارو پس از مرگ سهراب" است و هیات فوتبال استان همدان وظیفه‌ای در قبال این تیم برای جذب اسپانسر و تعیین مدیریت ندارد.
هیات‌های ورزشی وظیفه سیاستگذاری و برنامه ریزی جامع در راستای استعدادیابی، برگزاری دوره‌های آموزشی، مسابقات استانی و نظارت بر باشگاه‌های زیرمجموعه را دارند نه اینکه در بحث تیمداری ورود پیدا کنند.
هیات فوتبال استان همدان در این سال‌ها همواره حامی تیم‌های فوتبال به خصوص نمایندگان استان در لیگ‌های کشوری بوده و بارها بدون دریافت هزینه، در بخش‌های مختلف کمک حال تیم‌هایی نظیر پاس بوده است.
هیات فوتبال استان همدان در این سال‌ها همواره حامی تیم‌های فوتبال به خصوص نمایندگان استان در لیگ‌های کشوری بوده و بارها بدون دریافت هزینه، در بخش‌های مختلف کمک حال تیم‌هایی نظیر پاس بوده است.
عباس صوفی رئیس هیات فوتبال همدان در این سال‌ها، گره گشای موانع پاس و شهرداری در فدراسیون و سازمان لیگ بود و در هفته‌های اخیر نیز تلاش کرد موانع شهرداری برای تیمداری برطرف شود، اما به تنهایی به نتیجه لازم نرسید.
اکنون نیز پس از گذشت یک هفته از مسابقات، از هیات فوتبال همدان خواسته شد تا در خصوص وضعیت تیم تصمیم گیری کند، موضوعی که بعید است در این مدت محدود، نتیجه بخش باشد.
پاسکاری تیم فوتبال شهرداری همدان؛ مرگ خاموش یا تولد دوباره
رییس هیات فوتبال همدان در این باره می‌گوید: وضعیت پیش آمده برای شهرداری همدان شوک تکان دهنده‌ای است و اکنون در سخت‌ترین شرایط ممکن از هیات فوتبال خواسته‌اند تا وارد عمل شود.
عباس صوفی افزود: نمی‌دانم چه عاقبتی در انتظار تیم شهرداری است، از هفته‌ها قبل هشدارهای لازم را دادیم و اینکه صاحب تیم جوانان و نوجوانان مستعد همدانی هستند که با رویای پیوستن به تیم بزرگسالان، تلاش می‌کنند.
وی اضافه کرد: در تلاش برای برداشتن موانع از تیم شهرداری هستیم و مهمترین آن حامی مالی است که امیدواریم در این ساعات باقی مانده تا بازی دوم نتیجه بدهد.
صوفی خاطرنشان کرد: ما در قامت هیات فوتبال استان همدان بنا بر مسوولیتی که داریم، اوضاع ناخوشایند تیم شهرداری را پیگیری می‌کنیم و امیدارم نتیجه بخش باشد.
مرگ خاموش یا تولد دوباره
شهرداری همدان در حالی باید سه شنبه ۲۵ مهرماه جاری در تهران به مصاف تیم اسپاد برود که قبل از این دیدار نیاز است سازمان لیگ اجازه بازی را صادر کند.
تیمی که رضا طلایی منش را به عنوان سرمربی خود معرفی کرده و این مربی بومی تا به امروز تکلیف تیمش را نمی‌داند و با این حال با تمرین‌های انجام گرفته، در شرایط مسابقه قرار دارد.
شهرداری در صورتی که موفق به حضور در این مسابقه نشود، براساس آیین نامه انضباطی از دور مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال کشور در فصل جاری کنار گذاشته می‌شود و ضمن جریمه مالی، محکوم به سقوط تا لیگ برتر استان همدان محکوم خواهد شد.
بر اساس اخبار منتشر شده برخی اعضای شورای اسلامی شهر همدان همچنان به انتقادهای خود ادامه می‌دهند و اکنون هیات فوتبال را نشانه گرفته و مدعی هستند این هیات کمکی به حیات تیم شهرداری نکرده است.
موضوعی که با واکنش هیات فوتبال مواجه شد و سوال داشتند که شورای شهر مسبب این وضعیت شده و اکنون با گذشت یک هفته از برگزاری مسابقات لیگ ۲، درخواست کمک دارد.
برخی مربیان و پیشکسوتان فوتبال همدان نیز در روزهای اخیر انتقادهای گسترده از تصمیم گیری صورت گرفته پیرامون تیم شهرداری مطرح ساختند که بازتاب گسترده در رسانه‌ها داشت.
پاسکاری تیم فوتبال شهرداری همدان؛ مرگ خاموش یا تولد دوباره
هادی گل محمدی سرمربی سال‌های اخیر پاس و شهرداری همدان در یادداشتی، ضمن ابراز تاسف از دیدگاه مخالفان به خصوص در شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: نمایندگان مردم در شورا باید به جای نابود کردن، دنبال آباد کردن تیم شهرداری باشند، تیمی با قدمت ۲۰ سال که بزرگترین پایگاه جوانان و نوجوانان این شهر بود و برنامه ریزی و زحمات زیادی کشیده شد تا به بهترین باشگاه و آکادمی غرب کشور تبدیل شود، ما به خاطر نوع تفکر و نگرش اشتباه نفراتی همچون مخالفان از بین رفت.
هادی گل محمدی سرمربی سال‌های اخیر پاس وشهرداری همدان در یادداشتی، ضمن ابراز تاسف از دیدگاه مخالفان به خصوص در شورای اسلامی شهر همدان اظهار داشت: نمایندگان مردم در شورا باید به جای نابود کردن، دنبال آباد کردن تیم شهرداری باشند
وی در واکنش به اظهارنظر یکی از اعضای شورای شهر همدان منبی بر اینکه چرا اجازه ندادند تیم شهرداری به فروش برسد، بیان کرد: "شما نگرانی که چرا سودی از فروش تیم عاید شهرداری نشد اما به این موضوع فکر نکردید اگر این تیم از استان خارج می‌شد چه ضربه‌ای به سرمایه اجتماعی استان وارد خواهد شد.
وی اضافه کرد: مسوولان اجرایی در راستای نشاط اجتماعی مردم خود در سایر استان‌ها تلاش برای خرید امتیاز در لیگ فوتبال کشور دارند، اما در همدان به ۲ تیم پاس و شهرداری چوب حراج زدیم که سرمایه اقتصادی و اجتماعی استان هستند.
گل محمدی خاطرنشان کرد: در جایی که هیچکس حاضر نیست یک بطری آب معدنی از جیب خود برای ورزش هزینه کند افراد متعصب نظیر امیر عظیمی، عابری منصور، ناصر قره باقی، علی معتقد و اکبر افشاری از آبرو اعتبار و جیب خود برای حفظ این تیم‌ها هزینه کردند و مسوولان اجرایی استان همدان به جای اینکه قدردان باشند باعث دلسردی این افراد شدند و اکنون نیز باید از اینکه علی معتقد از سرمایه داران خوشنام همدانی قدم گذاشت و ناجی تیم شهرداری شده، تمجید کنیم.
وی با قدردانی از عباس صوفی رئیس هیات فوتبال همدان گفت: اگر امثال صوفی در ورزش همدان نبود، از سال قبل اثری از فوتبال این استان به خصوص شهر همدان در سطح کشور مشاهده نمی‌شد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن