هفت هزار نوآموز در مدارس فوتبال و فوتسال همدان شرکت کردند

b_150_100_16777215_00_images_169266377.jpgدبیر هیات فوتبال همدان گفت: هفت هزار نوآموز در مدارس فوتبال و فوتسال این استان در قالب باشگاه‌های ورزشی آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.
به گزارش "همدان فوتبال"، علی بلالی روز یکشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکصد مدرسه فوتبال و فوتسال در سطح استان همدان فعال است که در رده‌های سنی زیر ۱۰، ۱۱، ۱۲و ۱۳ سال تشکیل شده‌اند.
وی اضافه کرد: بیشتر این مدارس در رشته فوتبال فعالیت داشتند و همه ساله شهر همدان و در تعدادی از شهرستان‌ها در طول سال به ویژه تابستان نسبت به پذیرش و آموزش‌های فنی و انجام فعالیت‌های فرهنگی اقدام می‌کنند.
دبیر هیات فوتبال همدان ادامه داد: عوامل موفقیت در امر پرورش بازیکنان حرفه‌ای فوتبال و یا هر رشته ورزشی دیگر، شروع آموزش‌ها و تربیت و پرورش بازیکنان از سنین پایه با یک برنامه ریزی دقیق و استاندارد با راهبردی مشخص و تدوین شده است و این موضوع با جدیت در مدارس فوتبال همدان پیگیری شد.
وی افزود: مدارس فوتبال و فوتسال در ۲ بخش دائمی و فصلی برگزار می‌شود که در بخش فصلی شروع کلاس ها از تیر تا شهریورماه است و سپس بازیکنان برتر با تشخیص باشگاه مربوطه، در مدارس دائمی نیز پذیرفته می‌شوند.
بلالی با اشاره به نظارت مطلوب بر مدارس فوتبال و فوتسال همدان گفت: امسال مورد خاصی مبنی بر تخلف در مدارس آموزشی نداشتیم و کیفیت در کنار کمیت با رعایت قوانین اجرایی شد.
وی یادآور شد: توجه به فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی در کنار کارهای علمی و فنی از جمله مسائل مهمی بود که در مدارس فوتبال استان همدان اجرا شد.
وی اظهار داشت: همچنین غنی‌سازی اوقات فراغت و شکوفایی استعدادها از دیگر کارکردهای مهم مدارس فوتبال و فوتسال همدان بود که قطع به یقین نقش مهمی در شناسایی ظرفیت‌ها و معرفی افراد شایسته به تیم ملی دارد.
استان همدان دارای بیش از ۵۰ باشگاه و ۱۰ هزار فوتبالیست در رده‌های سنی مختلف است.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن