رویای دختران مستعد مینی فوتبال ایران؛ از همدان تا جام جهانی بحرین

b_150_100_16777215_00_images_phocagallery_170043322.jpgاستان همدان در حالی از سوی فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور به عنوان میزبان نخستین دوره مسابقات مینی فوتبال جام ایرانیان در بخش بانوان انتخاب شد که این رویداد ملی فارغ از اولین تجربه و هیجان‌های فوتبالی، مسیر سرنوشت ساز را برای استعدادها تعیین کرده است.
به گزارش "همدان فوتبال" و به نقل از خبرگزاری ایرنا، قرار است از ۲۶ شهریورماه جاری ۴۵۰ ورزشکار و مربی در قالب ۳۲ تیم برتر استان‌های کشور در بخش بانوان به میزبانی همدان در رشته مینی فوتبال به میدان بروند، رقابت‌هایی که حکم انتخابی تیم ملی را دارد و برترین‌ها راهی جام جهانی بحرین می‌شوند.
در واقع بانوان ایرانی برای نخستین بار در رشته مینی فوتبال راهی رویداد جهانی خواهند شد و فرصتی ایجاد شده تا پشت خط مانده‌های فوتبال که حضور در میادین بین المللی را حق خود می‌دانند، این آرزو را در مینی فوتبال تجربه کنند.
حضور ۴۱ هزار و ۲۱۲ تیم در مسابقات مینی فوتبال جام ایرانیان در تاریخ ورزش کشور بی‌نظیر بود و کارنامه درخشانی را در دولت سیزدهم به منظور ترویج ورزش همگانی به ثبت رساند.
در رویداد ملی مینی‌فوتبال جام ایرانیان، ۴۱ هزار و ۲۱۲ تیم ورزشی در رده پسران و دختران نام نویسی کردند که از این تعداد، هشت‌ هزار و ۸۸۴ تیم در بخش بانوان در مرحله شهرستان و استانی رقابت داشتند.
اگرچه پیش از این تجربه برگزاری مسابقات مینی فوتبال جام پرچم با حضور ۲۷ هزار تیم در سال گذشته به اجرا گذاشته شد اما جام ایرانیان توانست بزرگترین رویداد را در تاریخ ورزش کشور ثبت کند.
رویدادی که همدان نیز سهم بسزایی در آن داشت و جزو استان‌های نمونه و مورد تقدیر از سوی فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور قرار گرفت.
فرصت تحقق آرزوها
فوتبال فقط دلمشغولی آقایان نیست و بانوان مشتاق به ویژه در رده سنی جوانان و نوجوانان هر زمان که فرصت لازم را پیدا کنند در فضاهای ورزشی و حتی پارک‌ها به این ورزش می‌پردازند.
حتی محدودیت‌ها هم باعث نشد تا تب فوتبال در بانوان فروکش کند و در حال حاضر این رشته همچنان پرطرفدارترین ورزش در این قشر به شمار می‌رود.
فوتبال در بین بانوان سالیان سال است که مورد توجه قرار گرفته و اکنون دیگر آن را از قاب جادویی تلویزیون دنبال نمی‌کنند، آرزوی نشستن روی سکوی تماشاگران را ندارند و فرصتی ایجاد شده که توپ را با پاهای خود در چمن واقعی لمس کنند.رویاهایی که روزگاری برای همین بانوان دست نیافتنی بود و موانع متعدد مانع از پا به توپ شدن آن‌ها می‌شد، اکنون در رشته هایی همچون مینی فوتبال به خلق آرزوها در آوردگاه بین المللی تبدیل شده است.
جهانیان پذیرفته‌اند که بانوان ایرانی می‌توانند با پوشش کامل در میادین بین المللی فوتبال نقش آفرین باشند و اکنون علاوه بر فوتبال و فوتسال، مینی فوتبال نیز بستر درخشش دختران مستعد کشورمان را مهیا ساخته است.
اگرچه مینی فوتبال به دلیل تازگی با فقر زیرساخت‌های ورزشی استاندارد به ویژه در شهرستان‌ها مواجه است اما فوتبال توانسته شور و هیجان وصف ناپذیری را در بین آن‌ها ایجاد کند.
این عشق و تعصب به مینی فوتبال تا جایی است که حذف از میدان این مسابقات اشک و گریه را به دنبال دارد و از سویی، جهانی بود جایگاه این ورزش سبب شد حتی بازیکنان نامدار و شاخص فوتبال بانوان نیز به رویداد جام ایرانیان سوق پیدا کنند.
این بار آن‌ها در فضایی کوچک‌تر از فوتبال، رویای جهانی شدن را در مینی فوتبال جستجو می‌کنند، فرصتی برای تحقق رویاها که می‌تواند سرنوشت زندگی فرد را تغییر دهد.
همدان سکوی پرتاب به جام جهانی بحرین
رئیس هیات ورزش‌های همگانی همدان گفت: همدان میزبان نخستین دوره مسابقات مینی فوتبال (جام ایرانیان) کشور در بخش بانوان شد و ۴۵۰ بازیکن و مربی از استان‌های مختلف کشور در این پیکارها حضور خواهند یافت.
«هادی سبزواری» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با هماهنگی صورت گرفته بین هیات ورزش‌های همگانی استان همدان و فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور و حمایت مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، افتخار این میزبانی نصیب همدان شد.
وی بیان کرد: این رقابت‌ها برای نخستین بار و با حضور تیم‌های قهرمان استان‌های مختلف کشور به میزبانی استان همدان برگزار می‌شود.
سبزواری اضافه کرد: نخستین دوره مسابقات مینی فوتبال جام ایرانیان کشور ۲۶ تا ۳۱ شهریورماه جاری برگزار می‌شود و باعث افتخار است که مدیریت دستگاه ورزش و جوانان و ریاست هیات ورزش‌های همگانی استان همدان حمایت همه جانبه از این میزبانی دارند.
رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان همدان افزود: به زودی نشست‌های هماهنگی با حضور مسئولان اجرایی استان همدان برای برگزاری باشکوه این مسابقات انجام خواهد شد.
سهم مهم ورزش بانوان در افتخارآفرینی
مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز در این باره گفت: بانوان سهم مهمی در کسب افتخارات فراملی ورزش کشور دارند و مینی فوتبال به طور قطع می‌تواند ادامه دهنده این موفقیت‌ها در میادین بین المللی باشد.
«علی حقیقی» افزود: توسعه نشاط در بین محلات استان و شناسایی استعدادهای برتر از اهداف برگزاری این مسابقات است و شرکت کنندگان فارغ از هر محدودیتی توانستند به صورت رایگان نام نویسی و در رقابت تیمی حضور یابند.
وی اضافه کرد: از خروجی این مسابقات نیز رویداد دستجات مینی فوتبال راه‌اندازی می‌شود تا بتوان در حوزه قهرمانی و همچنین در سایر رشته‌ها، این استعدادها احیا شوند تا در آینده نیز تیم ملی مینی فوتبال بانوان براساس اعلام فدراسیون همگانی تشکیل خواهد شد.
حقیقی بیان کرد: حضور در رویدادهای بین المللی، انگیزه ورزشکاران را برای ورود به این مسابقات دوچندان کرده است و حتی دختران سایر رشته‌ها نیز در قالب تیم محله خود در جام ایرانیان شرکت داشتند.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان افزود: رویداد مینی فوتبال جام ایرانیان سکوی پرتاب ورزشکاران مستعد به میادین بین المللی است و فرصت طلایی را برای این قشر ایجاد کرده است.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن