هیات مدیره پاس بابرنامه پیش برود

b_150_100_16777215_00_images_stories_oliaee.jpgوقتی کاظم اولیایی با آن همه سابقه در فوتبال قبل از بازی با فولاد یزد در هفته پایانی لیگ یک اعلام کرد که نگران لیگ برتری شدن پاس نیست و دغدغه او بیشتر برنامه‌ریزی بلندمدت برای نماینده همدان است، خیلی‌ها به این حرف واکنش نشان دادند و در مقابل این حرف خیلی‌ها را نیز در فکر فرو برد.

 

به گزارش "همدان فوتبال"، حرفی که شاید تازه برای خیلی از فوتبالی‌ها و حتی غیرفوتبالی‌ها نمود پیدا کرده و شاید امروز فوتبال همدان به این نتیجه رسیده است که عدم ثبات در مدیریت آخرین قهرمان ایران در آسیا باعث شده تا کشتی این تیم ریشه‌دار در همدان در بسیاری از روزها در ساحل آرامش به سر نبرد.

 

طراح اصلی انتقال پاس تهران به همدان اگرچه امروز در امور اجرایی فوتبال وارد نمی‌شود اما نباید این مسئله را به باد فراموشی بسپاریم که کاظم اولیایی در سال‌های متمادی در ورزش پرمخاطب ایران دستی بر آتش داشته و باشگاه پرطرفدار آبی‌ها در پایتخت مدت‌ها از تجربیات وی بهره برده است.


ای کاش مسئولان ارشد استان که امسال بیش از هر زمانی دلسوز تیم پاس بودند کمی بیشتر به حرف‌های کاظم اولیایی بها دهند و برای این تیم برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشند.


موضوعی که کاظم اولیایی مدیرعامل سابق باشگاه‌های استقلال تهران و پاس همدان به آن اذعان دارد و می‌گوید: وقتی پاس به همدان منتقل شد ابتدا بحث بر سر این بود که دولت خود را وارد عرصه نکرده و این بخش خصوصی باشد که وارد عرصه تیمداری شود. برای این کار همه جوانب را در نظر گرفتیم و برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف و تصمیم گرفته شد که مدیریت دولتی در تیم دخالت نداشته باشد.


وی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی من در پاس برنامه‌ریزی بلندمدت در این تیم برای آغاز تجاری سازی در فوتبال بود. با مسئولان وقت صحبت‌هایی مطرح و آنها نیز قول همکاری دادند اما اوسط کار عهد شکنی کرده و برنامه‌ها روی زمین ماند!


اولیایی خاطرنشان کرد: ناکامی پاس از جایی استارت خورد که مسئولان به عهد خود وفادار نبودند. همیشه این نکته را تاکید کرده‌ام که مسئولان سابق بجای حمایت، مستقیم وارد عرصه تمیداری شدند  و با تصمیمات اشتباه و غیرفوتبالی کار را از روال خارج کردند.


وی با یادآوری خاطرات جالب سال‌های نخست انتقال پاس به همدان تصریح کرد: استاندار همدان علاقه داشت در تمامی مسائل تصمیم‌گیری کند و نماینگان مجلس هم خیلی دوست داشتند در ریزمسائل و مشکلات قرار گرفته و اظهارنظر کنند، حتی در مسائل فنی تیم که به جز سرمربی و کادرفنی به بقیه هیچ ارتباطی ندارد!


دید آقایان سطحی بود!

اولیایی ادامه داد: متاسفانه در این سال‌ها هر مدیری که به پاس آمده تنها به روزهایی که خود عنان کار را در دست داشته فکر کرده و ولاغیر! بارها تاکید داشته‌ام که باید کل‌نگر بود و با برنامه‌ریزی بلندمدت پاس را اداره کرد.


مدیرعامل سابق باشگاه‌ استقلال تهران در این باره اضافه کرد: چند سال پیش مشکل اصلی من با مسئولان همدانی بر سر همین موضوع بود. آنها کوتاه مدت را می‌دیدند و همان روزهایی که خود مدیریت کار را عهده دار بودند و من بلندمدت و سال‌هایی که قرار است پاس در همدان به حیات ورزشی خود ادامه دهد را مشاهده می‌کردم.


اولیایی بیان کرد: من به دنبال یک برنامه بلند مدت و درآمد جاری برای باشگاه بودم که آقایان کوتاهی کرده و فقط به برنامه کوتاه مدت فکر می‌کردند.


حمایتی برای خصوصی سازی صورت نگرفت

پیشکسوت فوتبال در ادامه با اشاره به اینکه قصد داشتم در بلندمدت بخش خصوصی وارد عرصه تیمداری و حمایت از پاس شود، تاکید کرد: امروز در دنیای فوتبال با پیاده کردن طرح‌های اقتصادی مختلف برای باشگاه درآمدزایی می‌شود. من هم دنبال یک طرح بزرگ اقتصادی برای پاس بودم تا مثل تیم‌های بزرگ دنیا برای این تیم درآمدزایی شود اما عدم حمایت‌ها سبب شد تا پاس دولتی شده و امروز به این وضع دچار شود.


وی یادآور شد: اگر پاس هیات مدیره دارد باید منظم جلساتی برگزار و درخصوص تیم تصمیم‌گیری‌های قاطع صورت گیرد. اگر طرح و برنامه ندارند از خبرگان برنامه بگیرند. اینکه هر زمان خواستند ورود پیدا کنند و هر زمان خواستند شانه خالی کنند یعنی جفا در حق جوانان همدانی!


هنوز نمی‌دانیم حضور پاس در همدان مفید است یا نه!

اولیایی در پاسخ به این سوال که چرا رفته رفته علاقه استانداران همدان به تیمداری کم شد؟ تصریح کرد: فوتبال را نمی‌توان با علاقه شخصی اداره کرد. اینکه علی‌محمد آزاد یا استاندار قبل از آن یا استاندار فعلی کم یا زیاد به تیم توجه می‌کنند مهم نیست، مهم این است که استاندار و سایر مسئولان باید به این نتیجه برسند که حضور پاس در همدان مفید است یا خیر؟

 

اگر تشخیص می‌دهند این حضور لازم است طبق برنامه‌ای که قابل نظارت است پیش بروند. در دنیای امروز فوتبال، برنامه‌ای قابل رشد و محترم است که مردم و اهالی مطبوعات از آن آگاه باشند نه اینکه تصمیمات در اتاق بسته گرفته شده و دست آخر چوب ندانم کاری‌ها به چشم مردم و علاقمندان به فوتبال برود.

 

گفتگو از حامد صيفي

نظرات   

 
-3 #2 موری 1394-02-21 10:05
فقط کاظم اولیایی
 
 
-2 #1 pase sabz 1394-02-20 14:32
عشق است کاظم اولیایی
 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن