سومین دیدار ایران در جام ملت‌های آسیا امروز برابر امارات؛

جدال برای صدرنشینی

b_150_100_16777215_00_images_stories_meli93.jpgتیم ملی فوتبال ایران امروز آخرین دیدار خود در مرحله گروهی مسابقات جام ملت‌های آسیا را در گروه c انجام می دهد. ملی‌پوشان ایران که با پیروزی در 2 بازی قبلی صعود خود را مسجل کرده‌اند امروز ساعت 12 و 30 دقیقه به مصاف امارات می‌روند تا سرگروه این گروه مشخص شود .

 

به گزارش "همدان فوتبال"، شاگردان کارلوس کی‌روش با 2 برد پیاپی مقابل بحرین و قطر، تنها از نظر آوراژ گل از امارات عقب هستند و به همین منظور در بازی فردا به دنبال برد هستند تا به عنوان تیم صدرنشین به مرحله بعد صعود کنند .

 

شرایط

 

هر 2 تیم با توجه به برد در 2 بازی قبلی توانسته‌اند جواز صعود به مرحله بعدی این رقابت‌ها را به دست بیاورند و این بازی حکم صدرنشینی را دارد. امارات با تساوی هم می‌تواند خود را تیم صدرنشین گروهی معرفی کند که قطر و بحرین در آن حذف شدند و ایران نیز به دنبال برتری در این دیدار است تا از رویارویی در مرحله بعد به عنوان تیم دوم با ژاپن و در نیمه نهایی با استرالیا فرار کند .

مربی

 

کارلوس کی‌روش با برتری در 2 بازی قبلی و صعود بدون چون و چرا در مرحله گروهی توانسته گروه کثیری از کارشناسان که شرایط تیم ملی را پیش از جام ملت‌ها مناسب نمی‌دانستند و حتی اعلام کرده‌ بودند قادر به صعود نخواهند بود را به سکوت و همراهی دعوت کند و باید دید تیم او می‌تواند تا انتهای جام همین‌طور پیش رود یا...

 

اماراتی‌ها نخستين‌بار است که جام ملت‌ها را با مربی‌ای بومی روی نیمکت خود آغاز کرده‌اند و مهدی علی هم نشان داد مربی‌ای باتجربه و در عین حال باهوشی است. او توانسته در میان مدعیان این گروه و با حذف قطر تیمش را به مرحله بعدی رقابت‌ها برساند و تفاضل گل بالا نيز او و تیمش را بالاتر از ایران قرار داده است.

ستاره

 

در تیم امارات می‌توان از عمر عبدالرحمان به عنوان یکی از ستاره‌هاي تیم مهدی علی نام برد. اماراتی‌ها در فاز هجومی با حضور عمر عبدالرحمان، علی مبخوت و احمد خلیل تیمی زهردار نشان داده‌اند و باید مقابل خط دفاعی قرار گیرند که کی‌روش در مدت حضورش در ایران توانسته در بین آسیایی‌ها آنها را به تیمی بی‌رقیب تبدیل کند.

آمار

 

ایران و امارات تاکنون 4 بار در جام ملت‌ها به مصاف هم رفته‌اند که اماراتی‌ها در این بازی‌ها بردی را کسب نکرده‌اند و 3 پیروزی و یک تساوی حاصل کار ایران بوده است.

البته نکته امیدوار کننده دیگر از نظر آماری به گل نخوردن ایران در این 4 بازی مقابل امارات مربوط است که مقابل این حریف در جام ملت‌ها تاکنون گلی دریافت نکرده‌ایم و فردا هم با ادامه این روند و گلزنی می‌توانیم جواز صعود را به عنوان تیم صدرنشین کسب کنیم.

 

ایران در بازی‌های سوم در جام ملت‌های آسیا و در دوازده دوره‌ای که حضور داشته تنها یکبار شکست خورده که آن‌هم مربوط به سال 1988 و در دیدار برابر کره‌جنوبی بوده است.

 

امارات در این دوره از رقابت‌ تنها تیمی در مرحله گروهی بود که سابقه خوردن 6 گل از ایران را نداشت و قطر و بحرین هر 2 از ایران خاطره بدی بابت خوردن 6 گل داشتند.

استراتژی

 

در تمام دیدارهایی‌ که کارلوس کی‌روش تیم تحت رهبری‌اش را به مصاف حریفان فرستاده، استراتژی‌اش استفاده از فرصت بوده و او منتظر بوده تا حریف فضا و موقعیت موردنظرش را به او بدهد. در بازی امروز البته امارات نیازی به پیروزی ندارد و احتمالاً با بازي بسته‌ مقابل ایران قرار خواهد گرفت و این ایران است که باید برای صدرنشینی و فرار از تقابل در مرحله بعدی با ژاپن مدعی قهرمانی و یکی از پرافتخارترین تیم‌های این جام، به گل برسد.

 

تیم کی‌روش در جام جهانی و سومین دیدار برابر بوسنی که اگر با برتری ایران همراه می‌شد می‌توانست جشن صعود بگیرد عملکرد خوبی مقابل بوسنی نداشت و با 3 گل شکست خورد؛ البته فاصله بوسنی تا امارات زیاد است و نمی‌توان این 2 را با هم مقایسه کرد.

منبع: روزنامه همدان پیام

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن