علیصدر چراغ روشن فوتسال همدان است

b_150_100_16777215_00_images_stories_foorsal-alisadr.jpgبرای بازگرداندن تصمیم یک فرد یا بهتر بگوییم منصرف شدن و کوتاه آمدن از تصمیم اتخاذ شده، مخصوصا اینکه آن فرد روی حرفش ایستاده باشد و پافشاری کند شاید اتحاد همزمان زمین و آسمان هم کافی نباشد!

 

به گزارش "همدان فوتبال"، سخن از مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر همدان است. مردی که علاقه وافرش به ورزش خیلی ها را امیدوار به بستن تیمی قدرتمند در فصل جدید رقابتهای لیگ دسته اول فوتسال باشگاه های کشور کرد اما "حمید رضا یاری" در همان نخستین روزهای کاری اش در ساختمان شرکت علیصدر آب پاکی را روی دست همه ریخت و در گفت و گو با امسال عليصدر موفقيت هاي خوبي در فوتسال بدست آورد اما همه مي دانند كه ورزش اول استان ما كشتي است. نه بخاطر علاقه اي كه به كشتي دارم بلكه بخاطر ظرفيت هايي كه در استان وجود دارد.

 

او حتی گفته بود در ليگ برتر کشتی نیز سرمايه گذاري نخواهيم كرد. چراکه براي ليگ هزينه هاي زيادي صورت مي گيرد و كشتي گيران تنها چند بازي به همدان مي آيند و مي روند و دست آخر هم چيزي عايد ما نخواهد شد.

 

یاری اما حرف اول و آخرش درمورد فوتسال را هم اینگونه بیان کرد: براي فوتسال هم فعلا بودجه اي كنار نگذاشته ايم. بايد پول را درست هزينه كنيم. نمي گويم تيمداري در فوتسال واجب نيست اما باید اولويت ها را به ترتيب اجرا کنیم!

 

این حرف های حمید رضا یاری به آخرین روزهای سال 92 بازمی گردد و اگر امروز بازهم از او بپرسیم برای ورزش چه برنامه ای دارید، نظرش تغییری نکرده و بازهم کشتی را در اولویت قرار می دهد، البته آن هم نه حضور در لیگ برتر که سرمایه گذاری در پایه ها!

 

اپیزود اول:

 

در اینکه علیصدر هیچ ضمانتی مبنی بر حمایت از ورزش استان نداده تردیدی وجود ندارد. مسئولان، رسانه ها و مردم هم نمی توانند این خاسته را چکشی به این شرکت توریستی القا کنند. اما چیزی که پیداست اینکه شرکت تفریحی علیصدر همدان چند سالی است که به عرصه تیمداری در ورزش ورود پیدا کرده و حالا این انتظار می رود که از این عرصه شانه خالی نکند.

 

علیصدر درسال 1384 و در رشته فوتسال شروع به فعالیت کرد و پس از یک فصل حضور ناموفق در لیگ یک فوتسال کشور، مجددا با ثبت رسمی باشگاه در سال 1388 و با گذشت پنج سال فعالیت در رشته های فوتسال، کبدی و تنیس روی میز درسطح استان و کشور دارای عناوین مختلفی شد.

 

در تنیس روی میز علیصدر طی دو سال گذشته در رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور تیمداری کرده است. در کبدی نیز علیصدر سال 91 با قهرمانی در دسته یک باشگاه های کشور به رقابت های سوپر لیگ باشگاه های کشور صعود کرد تا همدانی ها با حمایت علیصدر در دو رشته ورزشی نماینده لیگ برتری داشته باشند.

 

اما گل سرسبد تیمداری علیصدری ها در ورزش به رشته فوتسال برمی گردد. تیمی که در رقابت های لیگ دسته دوم کشور مقتدرانه قهرمان شد و فصل گذشته برای اولین بار در لیگ یک حاضر شد.

 

علیصدری ها در مرداد ماه سال 92 با اقتدار در بازی های دسته دو فوتسال روی سکو رفتند و مجوز حضور در دسته اول فوتسال باشگاه های کشور را کسب کردند.

 

نماینده شایسته همدان از آذر ماه سال 91 بازی های خود در دسته دوم فوتسال کشور را آغاز کرد و نزدیک به 10 ماه درگیر این بازی ها بود. آخرین روز شهریور ماه پارسال علیصدری ها جشن صعود به لیگ یک برپا کردند و از فردای همان روز 15 روز به استراحت رفتند.

 

نکته جالب وقتی است که سوت آغاز بازی های دسته اول از 20 مهر ماه به صدا در آمد و علیصدری که تکلیفش آخر شهریور ماه روشن شده بود باید به مصاف تیم هایی می رفت که تا دندان مسلح بودند و نزدیک به 6 ماه دوران آماده سازی پشت سرگذاشته بودند.

 

با همه این تفاسیر علیصدر در پایان لیگ یک نتیجه بدی کسب نکرد و با 21 امتیاز در جایگاه ششم جدول ایستاد. اما این نتیجه خیلی ها را امیدوار کرد تا با توجه به پخته تر شدن بازیکنان و همچنین افزایش تجربه کادرفنی و مدیریتی این تیم، علیصدر امسال از مدعیان لیگ یک خواهد بود. غافل از اینکه مدیریت ارشد این شرکت خیال تیمداری در سر ندارد!

 

اپیزود دوم:

 

سال گذشته بودجه علیصدری ها چیزی نزدیک به 170 میلیون تومان بود! در صورتی که تیم های یزد و پرسپولیس که اول و دوم گروه های خود بودند حدود 500 میلیون هزینه کردند. نکته جالب وقتی است که با یک حساب سرانگشتی می توان فهمید که کل بودجه باشگاه علیصدر با قرارداد یک بازیکن لیگ یکی فوتبال یا لیگ برتری فوتسال برابری می کند!

 

این وسط اما علامت سوال زمانی در ذهن شکل می گیرد که وقتی یک تیم با مبلغی در حدود 300 میلیون تومان می تواند به لیگ برتر برسد چرا باید منحل شود؟ بدون هیچ چون و چرایی چنین حرکتی از جانب علیصدری ها ختم به خیر نخواهد شد و فوتسال همدان با این انحلال رو به نابودی کشیده می شود، آن هم درست در روزهایی که علیصدر کانون پرورش استعدادهای خوبی چون "وحید شانه ای" شده و همین علیصدر بود که نام فوتسال همدان را ورد زیان ها کرد.

 

اپیزود سوم:

 

وقتی از یاری سوال می شود برای فوتسال چه برنامه ای دارید بجای حل مسئله صورت مسئله را پاک می کند و بحث کشتی را وسط می کشد. اتفاقا وقتی می گوید کشتی ورزش اول ماست دلیل قانع کننده ای می آورد اما باید پرسید چون کشتی ورزش اول ماست رشته ای دیگر باید فدای اول بودن آن شود؟

 

همه ما می دانیم که کشتی در پوست و خون تک تک ورزش دوستان است و هیچکس هم نمی تواند آن را انکار کند، اما آقای یاری چرا امتیاز تیمی را منحل می کنید که می تواند در آینده ای نه چندان دور به دلخوشی خیلی از جوانان این شهر تبدیل شود؟ پیشنهاد ما این است به جای کشتی که نسیه بوده فعلا فوتسالی را که نقد است بچسبید!

 

یکی دیگر از دلایلی که شاید خیلی ها این روزها برای تغییر موضع علیصدری ها از فوتسال به کشتی مناسب می دانند، استقبال کم مردم از بازی های فوتسال است که برای این دسته تنها یک نکته را متذکر می شویم:

 

اگر چنین استدلالی محکم است، کرکره لیگ برتر فوتبال ما با آن همه خدم و حشم خیلی زودتر از این ها باید پایین می آمد!

 

اپیزود چهارم و پایانی:

 

بدعت بدی گذاشته شده است. وقتی یک مدیر جدید روی کار می آید عقاید مدیر قبلی را دور زده و صرفا برای ایجاد یک "تغییر" یا "تحول" دست به شاهکار های جالبی می زند. مدیران ما باید بدانند که تغییر همیشه هم خوب نیست.

 

سوال ما اینجاست اگر تیمداری بد بود چرا مدیرعامل قبلی علیصدر دست به چنین کاری زد؟ اگر هم خوب نیست که فقط در فوتسال 170 میلیون تومان را سپرده ایم به باد!

 

مخلص کلام اینکه تیم هایی چون علیصدر و الوند میعادگاه استعدادهای جوانان این خطه هستند و مدیران ما نباید خیلی راحت دم از فروش امتیاز یا انحلال آن ها بزنند. فوتسال همدان امروز دست یاری به سوی مردی دراز کرده که خیلی ها روی ورزشی بودن آن حساب ویژه ای باز کرده بودند!

 

گزارش از: حامد صیفی

 

نظرات   

 
+1 #1 elani 1393-03-18 00:13
چراغ فوتسال همدان خاموش نميشود وهستند كساني كه جور فوتسال را بكشند اگر عليصدر تصميم نهايي اش را اعلام كند.
 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن