پاس در كنار زاينده‌رود اميدوار مي‌شود؟

b_150_100_16777215_00_images_0x686461f1cc268b77_0.jpgپاس همدان در بازي ماقبل پاياني خود در ليگ دسته اول امروز برابر گيتي‌پسند اصفهان قرار مي‌گيرد. ديداري كه شايد حكم به دومين سقوط تاريخي اين تيم در همدان بدهد.

به گزارش "همدان فوتبال" هواداران پاس به خوبي به ياد دارند كه 5 سال پيش و در ارديبهشت ماه سال 90 چه بر سر تيمشان آمد. در روزي كه بايد چندين و چند معادله (بخوانيد ناممكن) دست به دست هم مي‌داد تا نماينده همدان راهي ليگ يك شود، تلخ‌ترين اتفاق ممكن رخ داد و پاس به دسته اول سقوط كرد. 5 سال از آن روز فراموش نشدني مي‌گذرد و حالا امروز يك علامت سؤال بزرگ در ذهن شكل گرفته است. آيا تراژدي غم‌بار ارديبهشت 90 دوباره براي پاس، هواداران و فوتبال همدان تكرار خواهد شد؟

چيزي كه پيداست اينكه پيروزي پاس در بازي امروز و هفته بعد برابر مس كرمان از نان شب هم واجب‌تر است. شاگردان اكبر محمدي بايد 6 امتياز به حساب خود واريز كنند و منتظر اتفاقات خوب در بازي‌هاي همزمان باشند.

امروز اما پیروزی هر یک از 2 تیم گیتی پسند اصفهان و پاس همدان می‌تواند آنها را امیدوار به بقا در لیگ یک کند. اين بازي امروز همزمان با سایر دیدارهای لیگ یک از ساعت 17 در ورزشگاه آرارات اصفهان برگزار می‌شود و تیم پیروز میدان می‌تواند با امیدواری بسیار بالایی در هفته پایانی مسابقات حاضر شود.

هم اکنون 36 هفته از مسابقات لیگ یک سپری شده و تنها 2 هفته به پایان مسابقات باقی است تا چهره 2 تیم دیگر صعود کننده به لیگ برتر و همچنین 5 تیم سقوط کننده به لیگ 2 مشخص شود.

از آنجا که سال آینده رقابت‌های لیگ یک با حضور 18 تیم برگزار خواهد شد، 5 تیم امسال روانه لیگ 2 می‌شوند و در مقابل 3 تیم از لیگ 2 به لیگ یک صعود می‌کنند.سقوط 5 تیم انتهای جدول لیگ یک در فصل جاری موجب شد تا پاس همدان که فصل پرچالش و پرحاشیه‌ای را سپری می‌کند، تا به اکنون سومین گزینه سقوط به لیگ 2 باشد.

تنها 2 بازی تا روشن شدن تکلیف تیم‌های مدعی صعود و گزینه‌های سقوط لیگ دسته اول فوتبال کشور باقی مانده و به جز تیم آلومینیوم هرمزگان كه به لیگ 2 سقوط کرده است، تیم‌های سیزدهم تا نوزدهم جدول همچنان از شانس لازم برای ماندن در لیگ یک برخوردار هستند.

نبرد تیم‌های گیتی پسند اصفهان و پاس همدان در واقع فینال تیم‌های قعر جدول است. هر چند گیتی پسند یک قدم جلوتر از پاس بوده و وضعیت بهتری دارد.

شاگردان واهیک طروسیان سرمربی ارمنی تیم گیتی پسند اصفهان هم اکنون در مرز بقا و سقوط قرار دارند و در واقع تلاش آنها ارتقاي این جایگاه و در امان ماندن از سقوط خواهد بود.

گیتی پسند اصفهان در صورت پیروزی در مقابل پاس گامی بلند برای ماندن در لیگ یک برداشته است و می‌تواند با آرامش بهتری در بازی پایانی به مصاف مس رفسنجان برود.

این تیم اگر بتواند از سد تیم پاس عبور کند 42 امتیازی می‌شود و در صورت باخت یا تساوی تیم پارسه می‌تواند صعود یک پله‌ای در جدول داشته باشد. اما شکست گیتی پسند اصفهان می‌تواند این تیم را حتی تا رده هجدهم پایین ببرد و شرایط صعود را برای تیم پاس مهیا سازد.

نماینده اصفهان سعی دارد با استفاده از شرایط میزبانی و برخورداری از بازیکنان با تجربه به 3 امتیاز سرنوشت‌ساز این بازی برسد.در این سوی میدان، تیم پاس با لشکری نصفه و نیمه به اصفهان رفته است. نادر هوشیار و سید جمال معصومی به دلیل محرومیت و مجید غلام‌نژاد به خاطر مصدومیت در ترکیب این تیم حضور ندارند.

شاگردان اکبر محمدی این روزها با وعده و وعید مسئولان مواجه شده‌اند و در صورت پیروزی علاوه بر پاداش، درصدی از قراردادهای خود را نیز دریافت خواهند کرد. پیروزی برای پاس در این بازی به نوعی از نان شب هم واجب‌تر است و سفید و سبزپوشان اگر بتوانند پیروز میدان شوند، امیدهای این تیم برای بقا بیشتر می‌شود، هر چند سایر نتایج تیم‌ها نیز تاثیر مستقیم بر ماندن یا سقوط پاس دارد.

پاس در صورت تساوی و شکست دیگر نمی‌تواند امیدوار به بقا در لیگ یک باشد و دومین سقوط تاریخی این تیم در همدان رقم خواهد خورد.

پاسی‌ها اگر در این دیدار به برتری برسند با 39 امتیاز در بهترین حالت تا رده پانزدهم و در شرایط عادی یکی 2 پله صعود خواهد کرد. شکست پاس هم شاید با سقوط یک پله ای این تیم و از دست دادن امید ماندن در لیگ یک همراه شود، ضمن اینکه تساوی پاس تغییری در جایگاه این تیم نمی‌دهد و فقط تیم داماش گيلان می‌تواند با برد جای پاس را در رده هجدهم یا بالاتر بگیرد.

هنوز خاطره تلخ سقوط به لیگ دسته اول از اذهان فوتبال‌دوستان همدانی پاک نشده که استرس سقوط به لیگ دسته دوم چند هفته ای است روی شانه های هوادار واقعی سفید و سبزپوشان سنگینی می کند.اگر دومین سقوط تاریخی پاس در همدان تکرار شود و اگر این اتفاق ناگوار در دومین ماه سال رخ دهد، اردیبهشت را باید تلخ ترین ماه سال برای فوتبال همدان، تیم پاس و هوادارانش بدانیم.

دندان روی جگر گذاشته و تا عصر امروز صبر می کنیم.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن