دست به دامن رمال شوید!

9 دي ماه 94، روزي كه اكبر محمدي به عنوان سرمربي پاس همدان منصوب شد! آن روز را همه به خصوص خبرنگاران به خوبي به خاطر دارند كه دستيار سابق امير قلعه‌نوعي در نشست مطبوعاتي خود درست به رسم سال‌هاي گذشته مستقيم و غير مستقيم از خجالت افرادي كه پيش‌تر در پاس كار كرده بودند درآمد! بر هيچ‌كس پوشيده نبود كه اكبر محمدي به داوود مهابادي هم ريز و درشت‌هايي حواله كرده تا راه پيش روي خود را آسان‌تر كند! حالا پس از گذشت چند ماه، نبرد اين 2 به مستطيل سبز كشيده شده است. شطرنجي غيرقابل پيش‌بيني!

 

امروز و رأس ساعت 16:30 قرار بر اين است تا داوود مهابادي كه مردم همدان با او خاطرات زيادي در ذهن دارند با آلومينيوم اراك رو در روي نورچشمي‌هاي خود قرار گيرد. همان بازيكنان سبزپوشي كه ارادت قلبي‌شان به مهابادي ثابت شده و اين خود دومين بهانه براي حساسيت بيشتر بازي پاس و آلومينیوم در ديار هگمتانه است

b_150_100_16777215_00_images_0x44a621c9e77dd949_0.jpgحالا چرخ روزگار در فوتبال چرخیده تا دوباره مهابادی و پاس را به هم برساند اما این بار نه در کنار هم، بلکه مقابل هم و بر علیه هم! داوود مهابادی تیمی را ساخت که برخلاف فصل گذشته مستقیم راه لیگ برتر را در پیش بگیرد و به آرزوی چندین ساله همدانی‌ها پایان دهد اما انگار دست تقدیر برای او چیز دیگری نوشته بود.

 

غروري كه شكست

تیم به اصطلاح مدعی پاس در ابتدای فصل با غرور وارد مسابقات شد، چنان غرورش شکست که مهابادی نتوانست حتی به پله‌های میانه جدول رده‌بندی برسد و در همان هفته‌های نخست، فانوس به‌دست در انتظار معجزه ماند.

 

اما این معجزه تا به امروز برای پاس به ثمر نرسیده است و شاید یکی از مقصران اصلی کسب نتایج ضعیف پاس در لیگ دسته اول همین شخص مهابادی باشد.

 

داوود مهابادی پس از استعفایش از پاس، فکرش را هم نمی‌کرد به همین زودی دوباره به هگمتانه برسد و شاید تنها فرقش با گذشته این باشد که او دیگر خيلي محبوب هواداران نیست بلکه مغضوبی است که راه در پیش گرفته است.نبرد انتقامی مربیان 2 تیم سخت است زیرا امروز عصر مشخص می‌شود که "تئوریسین" یا "تجربه"! کدام بر دیگری چیره می‌شود؟

 

شاگردان اکبر محمدی که بازمانده‌ای از همان لشگر شکست‌خورده مهابادی هستند برای رویارویی با سرمربی سابق خود انگیزه مضاعفی دارند تا اثبات کنند، جایگاهشان در اینجای جدول نیست و شاید مهمترین مرد میدان از نظر انگیزه، احمد جمشیدیان باشد.

 

جمشیدیان برگ برنده محمدي

بازيكن سابق استقلال که در ابتدای فصل مورد پسند مهابادی قرار نگرفته بود، پس از رفتن این مربی، راه پاس را در پیش گرفت و در حال حاضر رهبر بازیکنان در زمین است و برای غلط انگاشتن تفکرات مهابادی نسبت به او؛ در بازی امروز دست به هر کاری خواهد زد.مسابقه 2 تیم از ساعت 16:30 در حالی به میزبانی ورزشگاه قدس همدان آغاز خواهد شد که پاس در آخرین مسابقه خود، مقابل فولاد یزد با حساب یک بر صفر شکست خورده است و نماینده اراک نیز پس از تساوی یک بر یک با پیکان تهران پای به آوردگاه هگمتانه می‌گذارد.شاگردان اکبر محمدی تا به اینجای کار، با آمار 27 گل زده و 34 گل خورده به مصاف آلومینیوم مي‌روند که از لحاظ توان تهاجمی، شانزدهمین تیم لیگ و در بخش تدافعی نیز در جای دهم قرار دارند و در مجموع امتیازی نیز با کسب 34 امتیاز در رده شانزدهم به دنبال فرار از سقوط هستند.اما در آن سوی میدان شاگردان داوود مهابادی در 32 بازی قبلی خود 37 بار دروازه رقبا را باز کرده‌اند و 30 بار نیز گل دریافت کرده و دروازه خود را باز شده دیده‌اند و در مجموع عملکرد تیمی با کسب 42 امتیاز در مکان دهم جدول جای گرفته‌اند.

 

سربازان احتمالي پاس

در بازی برابر آلومینیوم، اکبر محمدی شاگردانش را به احتمال زیاد با ترکیب مسعود پورمحمد، امین پورعلی، محسن ورزکار، وحید جلالی‌نیا، صادق کرمی، میلاد صادقیان، تورج جعفری، احمد جمشیدیان، نیما پرتویی، حسین کاظمی و سید جمال معصومی روانه میدان کند.البته نبود 2 بازیکن کناری و اصلی پاس یعنی مجید غلامنژاد و نادر هوشیار قطعاً تأثیر مستقیمی در تفکرات محمدی خواهد داشت و کار او را سخت‌تر خواهد کرد.اما در آن سوی میدان نیز داوود مهابادی به احتمال زیاد با ترکیب مصطفی میرزایی، اکبر بختیاری، ابوالفضل قربانی، وحید نعمتی، رسول سروش‌نیا، رضا کاردوست، ابوالفضل کمانی، مرتضی محفوظی، جواد مولایی، حمیدرضا سلیمانی و روح‌ا... عرب برای صف‌آرایی تیمش برابر پاس به میدان خواهد رفت.آلومینیوم اراک و پاس همدان، در هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ یک در اراک به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان آلومینیوم توانست با حساب 2 بر یک برابر حریف خود به پیروزی برسد.

قضاوت این بازی را حمید حاج‌ملک با کمک‌های ایوب غلام‌زاده و امیر مبشر برعهده خواهد داشت که امیدواریم حضور تماشاگران در بازی پاس زمینه‌ساز اوج‌گیری سبزپوشان باشد.پاس روزهاي دشواري را در پيش دارد و در 6 بازي باقيمانده بايد بازيكنان از جان مايه بگذارند تا مبادا قهرمان آسيا دومين سقوط تاريخي خود را تجربه كند!

با شرايطي كه پاس دارد و تعداد بازي‌هاي باقي مانده، محاسبات و اما و اگرها جور درنمي‌آيد و شايد براي بقاي پاس در دسته اول ديگر به جاي دعا و برنامه بايد دست به دامن رمال شويم. بنابراين اميدواريم كه پاس فرصت باقيمانده را دريابد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن