در ليگ دسته اول فوتبال

حمله نمايندگان استان به شمال و جنوب كشور

 

b_150_100_16777215_00_images_stories_daftar_hamkaran_IMG_1405.JPGرقابت‌هاي ليگ دسته اول باشگاه‌هاي كشور جام آزادگان به ايستگاه بيستم رسيد. اين رقابت‌ها امروز با انجام 13 بازي در شهرهاي مختلف دنبال مي‌شود و نمايندگان استان به مصاف نمايندگان شمال و جنوب كشور مي‌روند.

به گزارش "همدان فوتبال"، ليگ دسته اول به روزهاي حساس و سرنوشت‌ساز نزديك شده است و جدال تيم‌هاي مدعي براي صعود و نبرد تيم‌هاي پايين جدول براي بقا و فرار از سقوط حساس و ديدني است.

 

در گروه اول گسترش فولاد جدي‌ترين مدعي قهرماني است و الوند همدان نيز سايه به سايه اين تيم حركت مي‌كند؛ هرچند تيم‌هاي مس سرچشمه و نفت مسجدسليمان نيز نيم‌نگاهي به صعود دارند. در بازي‌هاي امروز الوند در خانه و ديگر مدعيان در خارج از خانه به مصاف حريفان مي‌روند. الوند همدان كه روز به روز پخته‌تر و باتجربه‌تر مي‌شود پذيراي تيم اتكاي گرگان است.

تيم گرگاني در انتهاي جدول كابوس سقوط را احساس مي‌كند و با فوتبالي بسته و دفاع چند لايه مقابل الوند صف‌آرايي خواهد كرد و به حداقل امتياز قانع است. اما الوندي‌ها كه مدعي جدي صعود به ليگ برتر هستند به كمتر از پيروزي با گل‌هاي بالا قانع نخواهند شد و تدابير طلايي‌منش براي شكستن ديوار دفاعي حريف كارساز خواهد شد. الوند با روحيه‌اي بالا و ميل تهاجمي در بازي امروز تلاش خواهد كرد تا با حوصله فوتبال كند و حريف را از محوطه جريمه خود بيرون بياورد. بازي زميني نفوذ از جناحين در دستور كار كادر فني الوند است. الوند در روزهاي گذشته تمرينات خوبي را سپري كرده است و با روحيه‌اي بالا خود را براي اين ديدار آماده نگه داشته است. تيم همداني كه سوداي قهرماني در سر دارد براي آنكه به خواسته خود برسد امروز با حمايت هواداران خود عرصه را بر حريف شمالي تنگ خواهد كرد. الوند هرچند ابطحي و عاشوري را به دليل آسيب‌ديدگي در اختيار ندارد اما سایر بازيكنان سرحال و قبراق آماده‌اند تا فوتبال روان و قابل قبولي ارائه دهند.

بازيكنان سرحالي چون زرين‌ساعد، معصومي، خدابنده‌لو، طلايي، جعفري و ... مي‌تواند كفه ترازو را به سود الوند سنگين كنند و هواداران منتظر يك پيروزي شيرين و روحيه‌بخش هستند.

ديگر مدعيان قهرمان اين گروه در خارج از خانه بازي دارند و اين فرصت مناسبي براي الوند است تا با لغزش آنها خود را به صدر جدول نزديكتر كند.

گسترش فولاد كه با بردهاي معني‌دار در وقت‌هاي پاياني يكه‌تاز جدول است امروز در اهواز به مصاف استقلال اين شهر مي‌رود.

استقلالي‌ها در جايگاه نهم هنوز خطر سقوط را احساس مي‌كنند و اين بازي مي‌تواند جدول را به هم بريزد. توقف گسترش در اهواز مي‌تواند شادي اردوي الوندي‌ها را دوچندان كند. مس سرچشمه ديگر مدعي گروه در تبريز با تيم نگون‌بخت و كانديداي سقوط ديدار مي‌كند. ماشين‌سازان در دور برگشت متحول شده‌اند و امكان متوقف كردن مس سرچشمه در تبريز وجود دارد. تيم نفت مسجدسليمان نيز راهي بافق خواهد شد تا ديدار سختي را با سنگ‌آهن بافق انجام دهد. افشين پيرواني تيم سنگ‌آهن را متحول كرده است و اين بازي ديدني خواهد شد. در ديگر ديدارها ابومسلم با شاهين بوشهر، داماش ايرانيان با گل‌گهر سيرجان و نساجي مازندران با شهرداري اراك بازي مي‌كنند.

در گروه دوم اين رقابت‌ها جدال مدعيان قهرماني گرمتر دنبال مي‌شود و تيم‌هاي شهرداري ياسوج، شهرداري تبريز، راهيان كرمانشاه، پاس همدان و استقلال صنعتي خوزستان براي رسيدن به صدر جدول رقابت نزديكي دارند. در صدر جدول هيچ تيمي در حاشيه امنيت قرار ندارد. امروز در حساس‌ترين بازي اين گروه جدال دو تيم همنام تبريزي و ياسوجي ديدني است. شهرداري ياسوج صدرنشين رقابت‌ها ميزبان شهرداري تبريز است. تيم فوتبال پاس همدان راهي اهواز شده است و امروز با ملي حفاري ديدار مي‌كند.

ملي حفاري در انتهاي جدول كابوس سقوط را احساس مي‌كند و در اين بازي خانگي به كسب امتياز مي‌انديشد. اما پاس كه ديگر حق اشتباه ندارد براي آنكه همچنان در صف مدعيان باقي بماند و شانس ليگ برتري شدن داشته باشد در اين بازي محكوم به برد است. پاس با طيري كه هفته قبل در خانه مقابل برق پيروز شد حالا با روحيه‌اي مضاعف راهي اهواز شده است و با تركيبي هجومي فقط به كسب پيروزي و ذخيره 3 امتياز مي‌انديشد.

كسب 3 امتياز پاس را مي‌تواند به ادامه راه اميدوار كند و شاگردان اميد طيري با درك شرايط جدول و به دور از مشكلات مالي با قدرت قدم به ميدان خواهند گذاشت.

پاس با داشتن بازيكنان باتجربه و جوان توانايي رسيدن به صدر جدول را دارد و بازي امروز مي‌تواند فاصله اين تيم را با صدر جدول باز هم كاهش دهد.

در سایر دیدار‌ها استقلال صنعتي با برق ديدار می‌كند. راهيان كرمانشاه در بندرعباس با شهرداري اين شهر ديدار مي‌كند. مس رفسنجان ميزبان سايپا شمال است و ايرانجوان بوشهر از يادآوران شلمچه پذيرايي مي‌كند.

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن