هفته نوزدهم لیگ دسته اول فوتبال برگزار شد

روز خوش یمن برای پاس و الوند

 

b_150_100_16777215_00_images_stories_daftar_hamkaran_IMG_1411.JPGفرشید ‌گل‌محمدی

در هفته نوزدهم لیگ دسته اول فوتبال (جام آزادگان) پاس موفق شد با نتیجه یک بر صفر از سد برق‌ شیراز عبور کند و الوند نیز در خانه رقیب، مس سرچشمه را متوقف کرد.

در هفته نوزدهم لیگ دسته اول (جام آزادگان) و در گروه "ب" تیم فوتبال پاس میزبان برق‌ شیراز بود که این بازی از ساعت 14:15 در ورزشگاه شهدای قدس همدان با قضاوت سیدمهدی سیدعلی برگزار شد.

پاسی‌ها که در ابتدای فصل با سر و صدای فراوانی تیم خود را بسته بودند، تنها هدف پیش روی خود را لیگ‌ برتر می‌دانستند اما فوتبال مانند همیشه ثابت کرد هیچ تضمینی برای نتیجه گرفتن وجود ندارد.

مشکلات مالی تیم پاس در این فصل ضربه سختی را به این تیم وارد کرد، مدیرعامل باشگاه با بدهی‌های چندین میلیاردی سال‌های گذشته روبه‌رو بود و همین انرژی زیادی از تیم فوتبال پاس گرفت.

تغییر و تحولات سرمربی برای پاس، اجتناب ناپذیر بود از همین رو امیدطیری سرمربی‌گری پاس را قبول کرد تا شاید بلیط لیگ‌برتری شدن پاس با آمدن این مربی امضا شود.

پاس پیش از این از دو بازی گذشته خود تنها یک امتیاز گرفته بود؛ باخت خانگی برابر ایرانجوان بوشهر و توقف برابر فولاد یزد در هفته گذشته پاسی‌ها را از صدر جدول دور کرد تا امیدهای این تیم هرچه بیشتر رنگ ببازد.

از همین رو این تیم در بازی برابر برق شیراز با ترکیب 3-3-4 وارد میدان شد، ترکیب پاس نسبت به بازی‌های گذشته تغییر کرده بود. نیمکتنشینی سیدمحمد‌علوی از جالب‌ترین نکات این تغییرات بود، همچنین حضور مهرداد رضایی، امیر گداری و محمد میرترابی از ابتدا در میدان نیز از جمله این تغییرات بود.

این تغییرات البته برای پاس مثبت بود تا بازی خود را به خوبی به حریف شیرازی خود دیکته کنند.

در ابتدای مسابقه بازیکنان پاس توانستند نبض بازی را به خوبی در دست بگیرند اما بازی دفاعی برق مانع از گلزنی شد.

در دقیقه 17 مسابقه امیر گداری شوت محکمی را راهی دروازه برق کرد و این توپ در محوطه جریمه به دستان بازیکن برق برخورد کرد و برگشت داده شد. این صحنه از نظر داور مسابقه پنالتی نبود، در این صحنه امید طیری سرمربی پاس به شدت به داور مسابقه اعتراض کرد.

پاسی‌ها که به 3 امتیاز این دیدار بسیار نیاز داشتند، دامنه حملات خود را گسترش دادند. در دقیقه 29 بازی مهرداد رضایی سانتر زیبای مقداد قباخلو را به دستان دروازه‌بان برق کوبید تا این موقعیت برای پاس بی‌ثمر باشد.

هرچه بازیکنان این تیم در نیمه اول زدند به در بسته خورد تا بازی در نیمه اول با نتیجه صفر بر صفر به پایان برسد.

با آغاز نیمه دوم امید طیری دست به تعویض زد و قاسم‌ پوراسدالله را به جای محمد میرترابی به میدان فرستاد تا شاید این تعویض هجومی گره گلزنی پاس را باز کند.

در نهایت در دقیقه 57 مسابقه پاس کوتاه و زمینی وحید علی‌آبادی به محسن‌ پورحاجی باعث شد این بازیکن از فاصله 25 متری شوت سنگین خود را راهی دروازه برق کند و این شوت سنگین به دور از دستان محمدرضا امیری دروازه‌بان برق در کنج دروازه قرار گرفت.

بعد از این گل شیرازی‌ها از لاک دفاعی خود خارج شدند و همین موضوع راه‌های نفوذی بیشتری را به پاسی‌ها داد، اما بازیکنان پاس با بی‌دقتی یکی پس از دیگری موقعیت‌های خود را از دست دادند. در دقیقه 61 قاسم‌ پوراسدالله یکی از این موقعیت‌های خوب را از دست داد.

در دقیقه 64 بازی پاس دومین تعویض خود را هم انجام داد و مرتضی‌تبریزی را به جای مهرداد رضایی وارد میدان کرد. این بازیکن یک دقیقه بعد از ورود، شوت سنگینی را راهی دروازه برق شیراز کرد که این موقعیت هم ثمری برای پاس نداشت.

در دقیقه 66 محمد عباسی سرمربی برق اولین تعویض خود را انجام داد و کاپیتان خود مهدی شیری را از بازی خارج کرد و سجاد احمدی را به جای وی وارد میدان کرد. نکته جالب این است که این بازیکن بازو بند کاپیتانی را هم همراه خود برد و بعد از 10 دقیقه بازو بند کاپیتانی به محمد زارع مدافع این تیم داده شد.

در دقیقه 75 مسابقه محمود پوراسدالله بازیکن برق شیراز برادر قاسم‌ پوراسدالله در تیم پاس، اولین کارت زرد دیدار را به علت خطا بر روی برادر خود از داور مسابقه دریافت کرد.

امید طیری دقایقی بعد به علت اعتراض‌ به کمک داور اول این مسابقه از سوی داور وسط، از زمین مسابقه اخراج شد و از روی نیمکت بازی را نظاره کرد.

در دقیقه 84 برق دومین تعویض خود را هم انجام داد و محمدجواد زارعی را به جای روح‌الله‌عطایی وارد میدان کرد تا شاید بتواند نتیجه بازی را عوض کند اما موقعیت‌های نصف و نیمه این تیم راه به جایی نبرد.

در دقیقه 89 خسرو رشیدی آخرین تعویضی برق شیراز بود. این بازیکن به جای علی‌اکبر یاراحمدی وارد میدان شد.

اما بر خلاف انتظار مرتضی‌ تبریزی که در نیمه دوم وارد میدان شده بود، در دقیقه 90 دوباره تعویض شد و جای خود به علی‌ مطوری داد. تبریزی بعد از تعویض از دست دادن با این بازیکن امتناع کرد و اعتراض خود را به این ترتیب نشان داد. البته هواداران همدانی هم با تشویق این بازیکن بومی سعی کردند به او دلداری دهند.

در نهایت بازی با نتیجه یک بر صفر به سود پاس همدان خاتمه یافت.

قضاوت این دیدار برعهده سیدمهدی سیدعلی داور وسط، یعقوب حجتی و رامین گنجی کمک داوران و سعید شمس داور چهارم این مسابقه بود؛ همچنین بهرام مهرپیما نظارت این مسابقه را بر عهده داشت.

الوند دیگر نماینده شایسته استان که تمام معادلات فوتبالی را در این فصل برهم زده است و با کسب نتایج درخشان خود آبروی فوتبال استان را خریده، این بار برای حفظ جایگاه خود دیدار سختی را برابر تیم مدعی مس‌سرچشمه داشت.

این بازی روز پنج شنبه در ورزشگاه شهید زینلی سرچشمه برگزار شد. در ابتدا این مسی‌ها بودند که در دقیقه 75 به گل رسیدند اما گل دقیقه 90 و طلایی به داد تیم الوند رسید و محسن خدابنده‌لو کاپیتان الوند موفق شد روی پاسی که ایمان رضایی با سر برایش مهیا کرد با یک ضربه محکم بغل پا دروازه مس را باز کند تا الوندی‌ها موفق شوند با همین یک امتیاز همچنان رده دوم را برای خود حفظ کنند.

در پایان هفته نوزدهم لیگ دسته اول (جام‌آزادگان) پاس همدان موفق شد با نتیجه یک بر صفر برق شیراز را شکست دهد و با 32 امتیاز همچنان در رتبه پنجم جدول گروه "ب" لیگ باقی بماند. در این گروه شهرداری یاسوج با 36 امتیاز صدرنشین است.

همچنین الوند همدان با تک امتیاز به دست آمده مقابل مس سرچشمه 35 امتیازی شد و رده دوم جدول گروه "الف" را برای خود حفظ کرد. الوند اکنون با تیم صدرنشین گسترش‌فولاد 4 امتیاز اختلاف دارد.

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن