طعم تلخ شکست در کام فوتبال همدان

b_150_100_16777215_00_images_stories_daftar_hamkaran_IMG_1411.JPG فرشيد گل محمدي

در هفته هفدهم لیگ دسته اول، تیم فوتبال پاس همدان با نتیجه دو بر صفر از ایران‌جوان بوشهر و الوند سه بر صفر از نفت‌مسجد سلیمان شکست خوردند تا هفته تلخ فوتبال همدان را جنوبی‌ها رقم بزنند.

به گزارش "همدان فوتبال"، در هفته هفدهم لیگ دسته اول فوتبال، پاس همدان میزبان ایرانجوان‌ بوشهر بود که این بازی از ساعت 14 در ورزشگاه شهدای قدس همدان و با قضاوت بابک وسیله‌بر، مهدی ناصحی و علی دودانگه کمک داور و سعید شمس داور چهارم آغاز شد.

تیم فوتبال پاس همدان که هفته گذشته موفق شده بود در یک بازی بیرون خانه مقابل سایپای شمال به پیروزی دست پیدا کند در این هفته برای ادامه موفقیت‌های خود به مصاف ایرانجوان بوشهر ‌رفت تا با ترکیب امید طیری سرمربی تازه وارد پاس که در یک بازی بیرون از خانه موفق عمل کرده بود برای اولین بار مقابل مردم شهر خود از پاس جدید رونمایی کند.

تیم فوتبال ایرانجوان بوشهر هم که در کادر فنی خود تغییراتی ایجاد کرده، برای برد به همدان آمده بود و با هدایت زوران اسلیمیسکی مربی با تجربه و ریش سفید لیگ دسته اول که شناخت بسیار خوبی از تیم‌های لیگ دسته اول دارد و همیشه کارنامه موفقی در لیگ از خود به جای گذاشته، برای بار دوم به همدان سفر کرد تا در برابر دیگر تیم همدانی شاگردان خود را به میدان بفرستد.

زوران در نیم فصل اول با تیم نفت مسجد سلیمان به همدان آمده بود و موفق شد ترمز الوند را در همدان با حساب یک بر یک بکشد.

در ابتدای بازی بر خلاف تصور همه این بوشهری‌ها بودند که نبض بازی را در دست گرفتند و بازی خوب خود را به پاسی‌ها دیکته کردند و خیلی زود در دقیقه 7 مسابقه توسط مصطفی نجمی‌زاده به گل اول مسابقه دست پیدا کردند؛ شوت محکم و سرکش این بازیکن جلیل احمدی را تسلیم کرد و ورزشگاه را در بهت و سکوت قرار داد.

با این گل هم، پاسی‌ها سبک بازی خود را تغییر ندادند و به خود نیامدند و روز، روز سبزپوشان نبود و بازیکنان با اشتباهات متعدد خود روز کسل کننده‌ای را برای هواداران رقم زدند.

امید طیری که از سبک بازی بازیکنان خود رضایت نداشت در همان نیمه اول دست به تعویض زد و در دقیقه 39 امیر‌ گداری را به جای مرتضی تبریزی به میدان فرستاد. مرتضی تبریزی از انجام این تعویض بسیار ناراحت بود به همین علت، از دست دادن با نیمکت‌نشینان امتناع ورزید و نحوه خروج این بازیکن گویای همه چیز بود.

گویی این پاس، تیم همیشگی نبود و سردی و کرختی از بازیکنان آن مشخص بود. در دقیقه 41 جدی‌ترین موقعیت پاس به تیر دروازه اصابت کرد. عباس کاظمیان شوت سنگین خود را از پشت محوطه جریمه راهی دروازه بوشهری‌ها کرد که این شوت با کمال بدشانسی به تیر افقی دروازه اصابت کرد.

در دقیقه 45 دروازه‌بان ایران‌جوان اصغر کرم‌الهی به علت ایجاد تاخیر در بازی کارت زرد از داور دریافت کرد.

با به صدا در آمدن سوت پایان بازی در نیمه اول سوت اعتراض‌ها به نحوه داوری بلند شد. عبدالحمید رمضانی مدیرعامل پاس همدان در بین دو نیمه وارد زمین مسابقه شد و اعتراض خود را به داور بازی اعلام کرد. همچنین تمام کادر فنی پاس و سرمربی این تیم داور را دوره کرده بودند که با دخالت نیروی انتظامی داور نجات پیدا کرد.

با آغاز نیمه دوم پاسی‌ها کمی رو به جلو تر بازی کردند اما از سبک بازی پاس و بی‌برنامه بودن این تیم مشخص بود اگر تا صبح هم بازی کنند گل بزن نیستند.

خطرناک‌ترین موقعیت پاسی‌ها که با بی‌دقتی مقداد قباخلو همراه بود، در دقیقه 53 رقم خورد. این بازیکن شوت محکم امیر گداری را که دروازه‌بان بوشهر نتوانست آن را جمع کند در ریباند به آسمان کوبید تا آه از نهاد حاضرین در ورزشگاه به هوا بلند شود و حسرت خوردن این بازیکن هم دردی را دوا نکرد.

بازی سرد، بی‌روح و بی‌برنامه پاس تمامی حاضرین در استادیوم را خسته کرد بود. ایرانجوان بوشهر با یک بازی زیبا و منسجم و دوندگی بالای بازیکنان خود پاسی‌ها را مبهوت کرده بودند.

با فریادهای لفته لفته در استادیوم امید طیری دست به تعویض زد و لفته حمیدی را به جای قاسم پور اسدالله که چیزی خاصی را در میدان از خود به نمایش نگذاشت به زمین مسابقه فرستاد تا شاید حضور این بازیکن دردی را از پاس دوا کند.

در دقیقه 64 بازی وحید علی آبادی پا به توپ تا محوطه جریمه ایرانجوان پیش آمد و سه مدافع این تیم را به زیبایی دریبل زد که مدافع چهارم با خطا هافبک همدانی را متوقف کرد اما داور بی‌اعتنا به اتفاق رخ داده بازیکن پاس را با کارت زرد به نشانه خطای تمارض جریمه کرد که کادر فنی این تیم به این مسئله بسیار اعتراض داشتند.

در دقیقه 70 سومین کارت بازی به ایرانجوان بوشهر رسید هرچند دو کارت قبلی هم به نام این تیم ثبت شده بود.

و در نهایت گل دقیقه 78 بازی آب سردی بود بر پیکره این تیم، پاسی‌ها مستحق خوردن این گل بودند. اشتباه اویس کرد جهان و جلیل احمدی دروازه‌بان پاس باعث شد تا ابراهیم صالحی بازیکن تیزهوش و دونده بوشهری تیر خلاص این تیم را شلیک کند تا پاسی‌ها به نشانه تسلیم دست ها را بالا ببرند.

هرچند بعد از این گل پاس صاحب توپ و میدان بود اما برنامه خاصی برای گل زدن نداشت. این تیم در دقیقه 7 بازی گل را دریافت کرده بود و 83 دقیقه برای جبران گل فرصت داشت اما هیچ برنامه‌ای را برای این کار نداشت و از ابتدای مسابقه مدام بر روی دروازه ایرانجوان سانتر می‌کردند، اما تمام ضرب سرهای اول را بازیکنان بوشهری می‌زدند و باید گفت تیم پاس پلان دیگری برای ارائه نداشت و باید گفت که مستحق این دو گل بودند.

ایران‌جوان بوشهر امروز یک بازی زیبا و با برنامه را ارائه داد و اگر این بازی را در 9 مسابقه باقی مانده لیگ دسته اول ادامه دهد قطعاً لیگ برتری خواهد شد.

در پایان این بازی اعتراضات هواداران همدانی به عملکرد بازیکنان تیم پاس که متاسفانه با فحاشی و اهانت برخی از تماشاگران همراه بود، باعث تنش شد و درگیری فیزیکی زیادی به وجود آمد که با دخالت طیری، خورشیدی و یثربی این قضایا به پایان رسید.

نکته مهم عدم حضور حفاظت فیزیکی و نیروی انتظامی در این درگیرها بود که باعث شد تا زد و خورد و فرار و گریز بسیار زننده و ناخوشایندی اتفاق بیافتد و تلخی این شکست را دو چندان کند.

برای چندمین بار نیز حبیب کشکولی کارمند حراست اداره کل ورزش و جوانان همدان با توهین و بی‌احترامی به خبرنگاران مانع از فعالیت حرفه‌ای اهالی رسانه ورزشی شد.

این هتاکی و بی ادبی به حدی بود که دبیر سرویس ورزشی خبرگزاری فارس با تهدید و درگیری فیزیکی با وی مواجه شود و با وساطت خبرنگاران ورزشی این غائله موقتاً تمام شد. اما مسئولان حراست اداره کل ورزش و جوانان باید فکری برای این توهین و سوء استفاده از موقعیت حقوقی و اداری کارمندان تحت امر خود داشته باشد تا چنین مشکلاتی برای زحمت‌کشان عرصه خبر کمتر پیش بیاید.

اما این باخت پایان ناکامی فوتبال همدان نبود. الوند دیگر نماینده استان که هفته گذشته با ارائه یک بازی زیبا سنگ آهن بافق را شکست داده بود با یک لشکر شکست خورده به مسجد سلیمان سفر کرد. الوند در این بازی چندین بازیکن اصلی خود را به دلیل محرومیت و مصدومیت در اختیار نداشت تا در نهایت با گل‌های سعید شیرازی، فرزاد محمدی و رضا درویشی با نتیجه 3 بر صفر از این تیم خوزستانی شکست بخورد.

در پایان هفته هفدهم با این شکست‌هایی که نصیب نمایندگان فوتبال همدان شد جایگاه هر دو تیم در جدول رده بندی تغییر نکرد و تیم الوند با 31 امتیاز در رده دوم و تیم پاس با 28 امتیاز در جایگاه چهارم قرار دارند.

نتایج هفته شانزدهم نمایندگان همدان:

پاس همدان صفر - ایران جوان بوشهر 2

نفت مسجد سلیمان 3 - الوند همدان صفر

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن