كوچك كردن پاس به صلاح استان نيست

پاس را بزرگ کنید

b_150_100_16777215_00_images_stories_football.jpgاين روزها آسمان باشگاه پاس همدان ابري است و خبرهاي خوش‌آيندي از اين تيم نمي‌رسد.
به گزارش پایگاه خبری "همدان فوتبال"، پاس بزرگ كه روزي در آسيا آقايي مي‌كرد و قطب سوم فوتبال كشور بود اين روزها حال و روز چندان مناسبي ندارد و اين تيم بزرگ روز به روز كوچك و كوچك‌تر مي‌شود و ديگر نشاني از آن پاس بزرگ و مدعي نيست. پاس پس از انتقال به همدان شروع خوبي داشت اما پس از دو فصل سير نزولي گرفت و سرانجام به ليگ دسته اول سقوط كرد. افت پاس منجر به زبان گشودن منتقدان انتقال شد و كساني كه ارتباطي با اين تيم داشتند اين انتقال را شكست خورده پنداشتند و عملكرد عاملان اين انتقال را به باد انتقاد گرفتند. متأسفانه سو‌ء مديريت غلط در اين تيم باعث شد تا اين روند نزولي سرعت بيشتري بگيرد و اين روزها شاهد هستيم كه خبري از آن صلابت نيست و اين تيم با از دست دادن مهره‌هاي مديريتي و بازيكن به تيمي معمولي تبديل شد و حتي سايه‌اي از آن پاس بزرگ را نيز يدك مي‌كشد.
در اولين سال انتقال اوليايی مدير عامل وقت دست به كار بزرگی زد و با جذب نفرات سرشناس زبان منتقدان را بست. حضور شخصيتي چون پورحيدري در كادر سرپرستي حكايت از آن داشت كه يك تيم بزرگ براي بزرگ ماندن نياز به آدم‌هاي بزرگ دارد.
متأسفانه هيأت مديره غير فوتبالي پاس در همان زمان دست اوليايی را بيش از حد باز گذاشت و در مديريت‌هاي آينده نيز چون اشراف بر امور نداشت اجازه داد تا اين تيم روز به روز سقوط كند و هيچگاه به درمان درد نپرداخت.
در باشگاه پاس از همان ابتدا هيأت مديره درست تعريف نشد اگر اعضاي مجمع به جاي آنكه خود از نزديك تيم را مديريت كنند و به دنبال سود بردن از نام بزرگ پاس براي بزرگ شدن خود نبودند حال و روز پاس امروز اينطور نبود. اين تيم نياز به تعريف يك هيأت مديره قوي، فوتبالي و اقتصادي داشت تا اين هيأت مديره فردي مطلع و كاربلد را به عنوان مدير عامل انتخاب كند، اما استاندار كه در رأس مجمع و هيأت مديره قرار داشت چنين كاري نكرد؛ هر چند هيأت مديره در ظاهر چند عضو داشت اما عملاً منحصر به یک نفر شده بود.
اختلافات سياسي نيز به اين تيم ضربه زد تا جايي كه امروز اين تيم رها شده هيچ دلسوزي دست نوازش بر سر آن نمي‌كشد.
پاس سقوط كرد و در دسته اول بازي كرد اما پس از آنكه در فصل گذشته نتوانست به ليگ برتر صعود كند دست‌اندركاران بي‌خيال اين تيم شدند و آنطور كه از شواهد پيداست پاس در فصل جاري يك تيم معمولي با افراد معمولي خواهد بود و آينده تاريكي براي اين تيم پيش‌بيني مي‌شود.
حالا به جاي بزرگاني چون پورحيدري، اوليايي، ملاحي و پيمبري كساني سكان‌دار شده‌اند كه در حد نام پاس نيستند.
در پنج سال حضور پاس در همدان اقدامي جدي براي بومي‌سازي انجام نشد و حتي راننده و دكتر تداركاتي نيز غير بومي بودند و تنها چند بازيكن براي خالي نبودن عريضه در لیست تيم جاي داشت كه تنها علي‌آبادي توانست خودي نشان دهد.
اين سیاست غلط يكباره در فصل اخير به هم ريخت و باشگاه قصد دارد تا در تمام سطوح هدايت تيم را به افراد بومي بسپارد. طرفداران پاس از همان ابتدا حامی بومی‌سازی بودند اما نه به صورت انقلابي بلكه در يك پروسه زماني و آرام‌آرام اين كار بايد شكل مي‌گرفت و نيروهاي مورد نظر آموزش‌هاي مورد نياز را مي‌ديدند.
الآن كساني بر اين تيم حكم مي‌رانند كه بارها توانايي‌هاي خود را در ليگ 3 نشان داده‌اند. پاس متعلق به خون گرانقدر شهداي همدان است و بايد اين تيم را همچنان بزرگ داشت. پاس بايد در جاده بزرگي گام بردارد و متوليان اين تيم ناخواسته تیشه به ريشه اين تيم نزنند. پاس از جايگاه معتبري برخوردار است و بايد زمينه بازگشت اين تيم به جايگاه اصلي را فراهم كنيم.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن