در پاسخ به مصاحبه‌های مسئولان تیم فوتبال الوند همدان؛

نباید چشم‌داشتی به کمکهای دولتی داشته باشید

b_150_100_16777215_00_images_stories_pas-novin-goz_5.jpgاین روزها مسئولان و دست‌اندرکاران تیم فوتبال الوند همدان در مصاحبه‌های مختلف اعلام می‌کنند که اگر پول نرسد و بودجه دولتی به این تیم تزریق نشود، توان شرکت در لیگ دسته اول را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری "همدان فوتبال"، تیم فوتبال الوند همدان که در ابتدای فصل پیش با نام پاس نوین در مسابقات لیگ دسته دوم حضور یافت، در همان از مجموعه پاس جدا و به بخش خصوصی واگذار شد. 

بر اساس پیگیری و بررسی‌های بعمل آمده، در ابتدای لیگ گذشته در تفاهم نامه‌ای رسمی امتیاز پاس نوین بدون دریافت هیچ هزینه‌ای از طرف پاس به آقایان یدی و زارعی منتقل شده و این افراد متعهد شده‌اند که کلیه هزینه‌های آن را تقبل نمایند.

در این تفاهم‌نامه همچنین آورده شده که در صورت عدم موفقیت مدیران جدید در تیم‌داری، این حق بر باشگاه پاس وجود دارد که امتیاز را بازپس بگیرد.

در شرایطی که امتیاز پاس نوین به رایگان به یدی و زارعی به عنوان مالکان باشگاه واگذار شده، اکنون که با هزینه ای در حدود 600 میلیون توامان راهی لیگ دسته اول شده‌اند، ارزش امتیاز الوند به مبلغی در حدود یک و نیم میلیارد تومان می‌رسد که طبیعی است در شرایط فعلی به هیچ وجه این افراد مایل به پس  دادن امتیاز به بخش دولتی نباشند. بنابراین طرح مسائل گوناگون در خصوص نیاز این تیم به دریافت کمک مالی دولتی، متناسب با کمکهای واریزی به حساب باشگاه پاس، غیرقابل قبول و توجیه ناپذیر است.

همانطور که طبق تفاهم نامه مقرر شده، امتیاز به رایگان به این افراد منتقل شده و اکنون نیز بدیهی است که خود باید پاسخگوی هزینه‌های تیمداری در لیگ دسته اول باشند.

این درحالی است که امتیاز پاس متعلق به کل مردم همدان است و تا زمانیکه به بخش خصوصی واگذار نشود، دولت باید هزینه‌های آن را تامین کند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که نتایج دو تیم هرگز قابل قیاس با یکدیگر نیست و درخواست الوندی‌ها در خصوص الزام استانداری به تامین هزینه‌های مالی آن تیم نیز نوعی زیاده‌خواهی محسوب می‌شود.

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن