پرافتخارترین تیم لیگ امیدوار صعود به پلی آف دسته اول است

b_150_100_16777215_00_images_stories_havadar-2111.jpgتیم پاس با پیشینه قهرمانی در مسابقات آسیا در حال حاضر هفته پایانی مسابقات لیگ دسته اول فوتبال كشور را به انتظار نشسته است ، بلكه به عنوان تیم دوم این رقابت ها به مرحله پلی اف صعود كند.
به پايگاه خبري"همدان نيوز"،‌ سقوط تلخ پاسی ها به رقابت های لیگ دسته اول هر چند آتش گسترده اعتراض ها را دامن زد اما وعده و وعیدهای مسوولان و زنده نگه داشتن بارقه های امید در دل هواداران سبب شد تا آنها لیگ دسته اول را با خوشبینی صعود دوباره به لیگ برتر كشور دنبال كنند.

شرایط پرنوسان تیم پاس در رقابت های لیگ دسته اول فوتبال كشور و همان سریال تكراری آمد و رفت های متعدد افراد مسوول در این تیم سبب شد تا همچون كودك سر راهی نتواند آینده روشنی را ترسیم كند و اوضاع به گونه ای شد تا دیگر تیم های حریف از این موقعیت به نفع خود بهره ببرند.
هم اینك كه رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال كشور در مرحله هفته پایانی است ، دغدغه اما و اگر ها وجود تمام نفرات تیم را فرا گرفته و افسوس امتیازهای از دست رفته را می خورند.
هر چند با روی كار آمدن وینگو بگوویچ و فراهم كردن شرایط روحی و روانی مناسب این مربی متفكر در بازسازی قوای تیمش سبب شد تا در 10 بازی گذشته بتواند 18 امتیاز مهم را برای این تیم به ارمغان آورد.
البته این موفقیت سبب نشد تا پاسی ها بتوانند آسوده خاطر در كمین صعود به رقابت های لیگ برتر قرار بگیرند و حتی رسیدن به مرحله 'پلی آف' به عنوان شانس دوم برای صعود به لیگ برتر نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد.
در جدول رده بندی، پس از صعود مستقیم آلومینیوم سازی هرمزگان به عنوان تیم قهرمان، ماشین سازی تبریز با 40 امتیاز و تفضل گل مثبت هفت در جایگاه دوم قرار دارد، گهر زاگرس نیز با 39 امتیاز و تفاضل گل مثبت شش دوم است و پاسی ها با 38 امتیاز و تفاضل گل مثبت چهار سوم هستند.
پاسی ها در شرایط این هفته به میهمانی نیروی زمینی تهران می روند كه حریف به لحاظ قرار گرفتن در میانه جدول حس تكاپو برای كسب سه امتیاز را به اندازه پاسی ها ندارد.
در مقابل، ماشین سازی تبریز یكی از دو حریف جدی پاس برای صعود به مرحله پلی آف كه این روزها دست به مانورهای تبلیغاتی روحیه بخش نیز زده است، به مصاف میزبان خود تربیت یزد می رود.
تربیت یزد شرایط مساعدی در جدول ندارد و چه بسا در صورت شكست مقابل ماشین سازی و پیروزی حریفش كاوه تهران در هفته پایانی، باید با این رقابت ها وداعی تلخ داشته باشد.
گهر زاگرس به عنوان بی ادعاترین تیم حاضر در مسابقات نیز توانست پس از گذر از یكدوره ناكامی در مسابقات، رفته رفته به شرایط آرمانی دست یابد و به عنوان یكی از شگفتی سازهای ها این دوره از مسابقات با قرار گرفتن در رتبه سوم جدول گروه ب شانس خود را برای رسیدن به پلی آف آزمایش كند.
گهر زاگرس این هفته باید به میهمانی استقلال صنعتی اهواز برود كه با خیال آسوده از تثبیت جایگاهش در رقابت های لیگ دسته اول فوتبال كشور از گهر زاگرس پذیرایی می كند.
شرایط در جدول به گونه ای است كه ماشین سازی تبریز، گهر زاگرس و پاس همدان به ترتیب شانس های اول تا سوم صعود به مرحله پلی آف هستند اما با بررسی عمیق این مسابقات می توان شانس هر سه تیم را یكسان قلمداد كرد.
در صورت پیروزی ماشین سازی در مقابل تربیت یزد، صعود این تیم با هر نتیجه ای كه در دیگر مسابقات رقم بخورد، قطعی است.
اگر ماشین سازی تبریز در مقابل تربیت یزد مغلوب شود و در مقابل گهر زاگرس و پاس همدان در برابر حریفان خود میدان پیروز باشند، گهر زاگرس به مرحله پلی آف صعود می كند.
تساوی تیم های ماشین سازی تبریز و گهر زاگرس و پیروزی پاس در دیدار پایانی این شانس را در اختیار نماینده فوتبال همدان می گذارد تا به مرحله پلی آف صعود كند.
شكست یا تساوی هر سه تیم در مقابل حریفان خود نیز به نفع ماشین سازی تبریز است تا با بیشترین امتیاز به مرحله پلی آف صعود كند.
پاسی ها فقط در صورت پیروزی در دیدار پایانی مقابل نیروی زمینی می توانند امیدوار به صعود به مرحله پلی آف باشند.
در صورت تساوی ماشین سازی، شكست گهر زاگرس و پیروزی پاس با تفاضل گل كمتر از سه گل در هفته پایانی، بازهم شانس صعود را در اختیار ماشین سازی تبریز قرار می دهد.
اگر ماشین سازی تبریز مقابل حریف خود به تساوی برسد، گهر زاگرس نیز شكست را پذیرا شود و پاسی ها با بیش از سه گل نیروی زمینی را شكست بدهند، آن وقت پاس به مرحله پلی آف صعود می كند.
در صورت تساوی ماشین سازی، پیروزی گهر زاگرس و پاس، تیم گهر زاگرس به مرحله پلی آف راه می یابد.
هفته پایانی رقابت های لیگ دسته اول فوتبال كشور روز پنجشنبه برگزار می شود.

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن