ديدارهاي سخت و سرنوشت‌ساز در ليگ يك

پاس در فلك‌الافلاك به دنبال مجوز پلي‌آف

b_150_100_16777215_00_images_stories_pas514.jpgمسابقات فوتبال ليگ دسته اول باشگاه‌هاي كشور جام آزادگان جمعه با انجام 7 ديدار در شهرهاي ياسوج، درود، يزد، كرمانشاه، تبريز، سيرجان و مسجدسليمان دنبال مي‌شود. اين رقابت‌ها آخرين مسابقات ليگ يك در سال 90 است.

به گزارش پایگاه خبری "همدان فوتبال"، شرايط جدول طوري است كه مسابقات از حساسيت بالايي برخوردار است و تيم‌ها در بالا و پايين جدول رقابت سخت و نفس‌گيري با هم دارند.

در بالاي جدول دو ديدار حساس و 6 امتيازي انجام مي‌شود كه سرنوشت‌ساز است. ديدار تيم‌هاي ماشين‌سازي با نساجي مازندران و بازي گهر زاگرس و پاس همدان از حساسيت‌هاي بالايي برخوردار است و در رسيدن به پلي‌آف تأثير بالايي دارد. 4 تيم ياد شده كه براي صعود غيرمستقيم تلاش مي‌كنند به پيروزي در ديدارهاي اين هفته سخت نياز دارند.
تيم فوتبال پاس همدان كه هفته گذشته با غلبه بر شيرين‌فراز كرمانشاه و شكست مدعيان، خود را به جمع تيم‌هاي مدعي رساند حالا با اميدواري بيشتر راهي درود مي‌شود تا مقابل گهر زاگرس به ميدان برود.
مديران باشگاه پاس نيز در اقدامي روحيه‌ساز در آستانه اين بازي حساس بخشي ديگر از قراردادهاي بازيكنان را در آستانه سال جديد پرداخت كردند تا بازيكنان با انگيزه بالايي به ديدار گهر بروند و همه شرايط براي كسب پيروزي و بالا رفتن اميدها مهياست. پاس در هفته گذشته تمرينات خوبي را پشت سر گذاشت و خود را براي اين ديدار كاملا آماده كرده است. پاس در بازي امروز دروازه‌بان و كاپيتان خود علي نظرمحمدي را به دليل 3 اخطاره بودن در اختيار ندارد و اين براي پاسي‌ها شايد مشكل‌ساز شود؛ البته جليل احمدي دروازه‌بان شماره 2 پاس در روزهاي اخير از آمادگي بالايي برخوردار است و خود را كاملا براي اين بازي حساس آماده كرده است و نظرمحمدي نيز از نظر روحيو رواني در كنار احمدي قرار دارد و به اين دروازه‌بان روحيه و انگيزه مي‌دهد.
پاس سيف‌پناهي را نيز به همين دليل در اختيار ندارد و غيبت اين دو مهره اثرگذار افكار وينگو بگوويچ سرمربي تيم را به هم ريخته و به دنبال جانشين‌هاي شايسته است. پاسي‌ها از هر نظر براي اين ديدار سرنوشت‌ساز آماده هستند و به خوبي به اهميت 3 امتياز اين بازي واقف هستند. پاس تنها در صورت پيروزي و كسب 3 امتياز مي‌تواند به صعود اميدوار باشد و نتيجه‌اي غير از اين به معني بر باد رفتن اميدهاي صعود خواهد بود.
بازيكنان مصدوم پاس يكي ديگر از مشكلات اين تيم است كه وينگو اميدوار است كه آنها هرچه زودتر به بازي برسند و حتي براي آنكه اتحاد و يكدلي در تيم افزايش يابد سرمربي تيم با بخشيدن همت عابدي‌نژاد به وي فرصت تمرين كردن داده است. پاس با تيمي بازي مي‌كند كه جوان و هماهنگ است و از مربي جوان و باهوش سود مي‌برد. گهر كه با مشكلات مالي مواجه است با تعصب خاصي مسابقات را دنبال مي‌كند و سرمربي جوان اين تيم بارها خواسته كنار برود اما به خاطر مردم لرستان دوباره برگشته و از اين تيم كم‌ادعا يك تيم مدعي ساخته است. اين تيم از بازيكنان هماهنگي سود مي‌برد و در بازي‌هاي خانگي كمتر باج مي‌دهد. كادر فني پاس در چند روز اخير بارها بازي‌هاي اين تیم را ديده و آنها را آناليز كرده است و با آگاهي از نقاط ضعف و قوت حريف تيم پاس را روانه ميدان مي‌كند.
وينگو براي ديدار امروز فوتبال تهاجمي را در دستور كار قرار داده است و به خوبي مي‌داند كه اگر در درود كوتاه بيايد و ميدان را به حريف بسپارد كارش تمام است و تنها براي برد و كسب 3 امتياز به ميدان مي‌رود.
تيم پاس امروز جليل احمدي را براي اولين بار در طول فصل در تركيب اصلي قرار مي‌دهد و اين سنگربان وظيفه دشواري را در اين بازي به عهده دارد اما در ديگر نقاط زمين، محسن ربيع‌خواه، ساشا كلونيجا، همت عابدي‌نژاد، مصطفي يوسف‌عليزاده، بابك رضي، علي جليلي، تياگو فراگا، مرتضي تبريزي، امين متوسل‌زاده، رضا طاهري و اكمل هلماتف احتمالا در تركيب اصلي باشند. شنيده مي‌شود كه نادر احمدي در تمرينات چند روز گذشته بي‌نظم بود و احتمال اينكه در جمع نفرات اصلي نباشد زياد است.
هواداران پاس دلواپس اين بازي هستند و تنها پيروزي مي‌تواند آنها را در آستانه سال نو خوشحال كند. پاسي‌ها در بازي روز جمعه و در آخرين بازي سال تلاش دارند تا با پيروزي ميدان را ترك كنند و عيدي شيريني به مردم استان هديه كنند. پاس در صورت غلبه بر اين تيم اميدهايش براي صعود غيرمستقيم افزايش مي‌يابد و با اميدواري بيشتري در سال جديد رقابت‌ها را دنبال مي‌كند.
اما در ديگر ديدار حساس بالاي جدول ماشين‌سازان تبريز ميزبان نساجي مازندران هستند. تيم تبريزي كه هفته گذشته شكست خورد و حالا سايه سنگين تيم‌هاي تعقيب‌كننده را پشت سر خود احساس مي‌كند چشم به پيروزي به اين ديدار خانگي دوخته است. در آن سوي ميدان نيز نساجي به دنبال بازي‌هاي خوب در چند هفته اخير در پی خلق يك شگفتي ديگر است تا اميدهايش براي صعود افزايش يابد. تساوي در اين بازي شادي تيم‌هاي تعقيب‌كننده را به دنبال داشت و اين بازي مي‌تواند در سرنوشت ساير تيم‌ها دخيل باشد.
تيم صدرنشين جدول كه خود را حالا ليگ برتري مي‌بيند و ديدارهاي باقي‌مانده حكم بازي‌هاي تداركاتي براي فصل بعد را دارد راهي ياسوج مي‌شود تا با شهرداري اين شهر ديدار كند. هرچند در اين بازي آلومينيوم هرمزگان بي‌انگيزه است و بازي براي اين تيم حكم تشريفاتي است. تيم شهرداري ياسوج با 29 امتياز در ميانه جدول قرار دارد. اين تيم نه شانس صعود دارد و نه ترس از سقوط. در يزد تيم تربيت ميزبان برق شيراز است. هر دو تيم با خطر سقوط مواجه هستند و به 3 امتياز اين بازي سخت نياز دارند. در مسجدسليمان تيم نفت پذيراي استقلال صنعتي است. استقلالي‌ها كه هنوز در حاشيه امنيت قرار ندارند برای فرار از سقوط به پيروزي در اين بازي سخت نياز دارند. در كرمانشاه شيرين‌فراز اين شهر ميزبان كاوه تهران است. اين ديدار از حساسيت بالايي برخوردار است. شيرين‌فراز كه با شكست مقابل پاس از جمع مدعيان فاصله گرفت به دنبال پيروزي و رسيدن به جمع صدرنشينان است. تيم كاوه نيز كه با مجيد نامجومطلق هر روز بهتر از روز قبل بازي مي‌كند براي فرار از منطقه خطر و رسيدن به مكان امن به دنبال پيروزي است.
اين تيم براي بقا مي‌جنگد و اين ديدار براي هر دو تيم حياتي است و سرانجام در سيرجان تيم گل‌گهر پذيراي نيروي زميني است. گل‌گهر خطر سقوط را احساس مي‌كند و تيم نيروي زميني نيز به دنبال اضافه شدن به جمع مدعيان است، اين ديدار حكم بازي 6 امتيازي را دارد.

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن