بارقه های امید برای صعود کمرنگ شد

قد و قامت پاس برای صعود کوتاه است!

b_150_100_16777215_00_images_stories_649585_orig.jpgدر فصلی که کادر فنی محکوم به بد اخلاقی در فوتبال و دست های پشت پرده حکومتی نو را در کارنامه خود با قرار گرفتن دوربین ها و ذره بین های منشور اخلاقی تجربه می کردند و می کوشیدند که خود را از اتهامات وارد شده از سوی برخی رسانه ها و بازیکنان مبرا کنند، تیمی از سوی وي که متهم ردیف اول این تیرگی ها بود بسته شد که امروز نشان میدهد نقاط ضعف بسياري دارد.

به گزارش پایگاه خبری "همدان فوتبال" و به نقل از "همدان پرس"، بازیهای هفته هفدهم لیگ دسته اول جام آزادگان امروز در حالی به پایان رسید که پاس نتوانست از فرصت بدست آمده برای بازگشت به میدان رقابت استفاده ببرد و در هرمزگان برابر نماینده این شهر تن به شکست 2 بر صفر داد. 

 

پاسی ها که بعد از پیروزی خانگی هفته گذشته برابر برق شیراز قعر نشین و با توجه به دیگر نتایج کسب شده توسط رقبای بالای جدول امید زیادی برای کاهش اختلاف امتیاز با صدر جدول بدست آوردند تنها راه این مهم را در کسب امتیاز در بازی 6 امتیازی خارج از خانه برابر تیم مدعی و صدر جدولی آلومینیوم هرمزگان می دیدند که این امر محقق نشد.

سبز پوشان در روزی بسیار بد نشان دادند فاصله های بسیاری با تیمی دارند که انگیزه و پتانسیل صعود به لیگ برتر را باید داشته باشد و بازی این تیم نه تنها نشانی از تیم مدعی ندارد بلکه قد و قامت این تیم چه برای رو در رویی با حریفان قدرتمند  و چه در هیبت و جایگاه نام پاسی ماندگار و خیزش برای کسب اعتبار از دست رفته بسیار کوتاه است.

در فصلی که کادر فنی محکوم به بد اخلاقی در فوتبال و دست های پشت پرده، حکومتی نو را در کارنامه خود با قرار گرفتن دوربین ها و ذره بین های منشور اخلاقی تجربه می کردند و می کوشیدند که خود را از اتهامات وارد شده از سوی برخی رسانه ها و بازیکنان مبرا کنند تیمی از سوی فراز کمالوند که متهم ردیف اول این تیرگی ها بود بسته شد که امروز نشان می دهد نقاط ضعف بسیاری دارد.

تیمی که از همان ابتدا با بانگ و هیاهوی صعود و مصاحبه های متعدد حبابی از امید را در بین هواداران انتقال می داد را امروز می بینیم، این امید که می توانیم صعودی شیرین در فصل پیش رو داشته باشیم، آن هم صعودی بدون حرف و حدیث چه شد؟

اما چند هفته ای از شروع فصل نگذشته بود که دیواره های حباب امید و انگیزه با نتایج نه چندان مطلوب نازک و نازکتر می شد و این احساس خطر با واکنش هایی از سوی کمالوند که امروز متهم بزرگ این آشفتگی و نابسامانی در تیم پاس است روبرو بود.

مصاحبه های جنجالی و صحبت های مبنی بر دیر شدن پرداخت ها و قرار دادهای بازیکنان و کادر فنی چاشنی این واکنش ها بود ضمن اینکه او از هیچ کوششی برای برهم زدن نظم تیم فروگذار نمی کرد و برای هر چیز پیش پا افتاده بهانه جویی کرده عدم نتیجه گیری را به آن ها نسبت می داد.

اما این نمایش کادر فنی و صحبت از عدم پرداخت درصد های قرارداد با شکستی بد برابر تیم گهر زاگرس و شاگردان داوود مهابادی بر همگان آشکار شد چرا که نماینده درود در آن دیدار با توجه به مشکلات مالی فراوان و حتی مشکلاتی در خصوص تامین اتوبوس برای حضور در همدان موفق شد تیم کمالوند را شکست دهد.

چیزی طول نکشید تا این که حباب ترکید و شکست های متوالی و کسب نتایج ضعیف توسط کمالوند و دستیارانش به همه ثابت کرد که این تیم هیچ نشانی از شخصیت تیم صعود کننده ندارد.

آری بخش نخست دستاورد و سرنوشتی که امروز گریبان پاس را گرفته است نوع جذب بازیکنان و ستون اصلی یک تیم است که کادر فنی ضعیف و فرصت طلب گذشته برای این تیم به جا گذاشت، نقطه قابل اتکایی که از هر دری نگاهش کنیم مشکلات عمده ای داشته و نمی توان به عنوان نقطه اتکا به آن نگریست.

تیم نبودن پاس پر واضح است چرا که یک تیم و آن هم تیمی که خود را برای یک ماراتون سخت برای صعود آماده و یارگیری می کند  باید در درجه نخست 11 مهره کلیدی و قابل اتکا در میدان داشته باشد که هر یک مکمل دیگری باشد و در ابعاد بعدی از نیمکت و کادر فنی یک دل با قابلیت فنی خوب برخوردار باشد، چیزی که هیچ گاه در تیم پاس دیده نشد و آنقدر این شکاف ها عمیق و پر تعداد بود که یارگیری های نیم فصل نیز نتوانست دوایی برای این بیماری ریشه ای پاس باشد.

در بعد دوم این بد یمنی و انتخاب اشتباه ریشه در نوع عملکرد هیات مدیره باشگاهی است که هیچگاه هیات مدیره نداشته است و تک محوری و جلساتی که احتمالا رییس هیات مدیره با خود داشته است باعث رفت و آمد هایی در راس مدیریت باشگاه شد که چیزی جز از دست رفتن فرصت چند ماهه و افزوده شدن حاشیه ها در این تیم نداشت و در نهایت هم بازگشت صوفی و تغییر در کادر فنی نیز نتوانست پاس را به جمع مدعیان باز گرداند.

شکست امروز سبز پوشان پاس اختلاف امتیاز ها را به عدد 11 رساند و این نتیجه بازگشت به جمع مدعیان را بسیار سخت و با شرایطی که موجود است تنها بر روی کاغذ امکان پذیر می کند و می توان تنها راه امید را قرار گرفتن در جایگاه دوم و رسیدن به پلی آف دانست چرا که اختلاف 7 امتیازی با ماشین سازی را می توان در بازی رو در رو با این تیم کاهش داده نقطه امیدی برای دست یابی به فرصتی دوباره دانست.

اما  نباید از شرایط دیگر تیم های جدول غافل شد چرا که به همین میزان که فاصله برای صعود حدود 10 امتیاز است فاصله برای سقوط نیز 10 امتیاز بوده و فاصله پاس و دیگر هم نشینان میانه جدول با تیم های قعر نشین حدود 10 امتیاز بوده که این زنگ خطری است برای دیگر تیم های میانه جدول که اگر از صعود غفلت کرده و دیگر بازی های خود را بدون انگیزه دنبال کنند احتمال پیوستن به تیم های لیگ دسته دو نیز برای آنها فراهم است.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن