برای آشنایی با دیدگاه‌های کاندیدای مجلس نهم در همدان؛

نشست صمیمی امیر خجسته با اهالی ورزش برگزار می‌شود

b_150_100_16777215_00_images_stories_khojaste.jpgنشست صمیمی کاندیدای مجلس نهم همدان با ورزشکاران و ورزشدوستان عصر امروز برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری "همدان فوتبال"، نشست صمیمی امیر خجسته با اهالی ورزش عصر امروز ساعت 19 در حسینیه امامزاده یحیی واقع در خیابان تختی برگزار می‌گردد و شرکت در مراسم برای عموم آزاد است.

ورزش اين روزها جايگاه خاصي در كشور دارد و به عنوان يكي از اهرم‌هاي سلامتي به شمار مي‌رود. با توجه به ناهنجاري‌هاي موجود در جامعه و افزايش اعتياد و بيكاري در كشور كه سلامت جامعه را تهديد مي‌كند، از ورزش مي‌توان به عنوان يك پادزهر و نيروي بازدارنده استفاده كرد.

ورزش مي‌تواند جوانان را به خود مشغول سازد و مانع از ناهنجاري‌هاي اجتماعي شود. جوانان و نوجوانان با روي آوردن به ورزش مي‌توانند بر انرژي‌هاي نهفته خود غلبه كنند و جامعه را به سمت سلامتي سوق بدهند.

ورزش در دنياي امروزي رنگ و بوي سياسي به خود گرفته و به عنوان ابزاري براي قدرت‌ها تبديل شده است.

در كشورمان ايران نيز سياسيون با روي آوردن به سمت ورزش از آن به عنوان یک اهرم تبليغاتي سود مي‌برند و با توجه به قشر عظيم جوان و نوجوان ورزشی و ورزش دوست از اين راه براي مقاصد سياسي خود استفاده مي‌كنند.

بزرگترين مشكل ورزش در كشور به خصوص شهر همدان نبود اسپانسر و نبود حمايت مالي از سوي نهادهاي خصوصي است كه مثل يك خوره به جان ورزش افتاده و اجازه رشد به آن نمي‌دهد.

اكثر رشته‌ها و تيم‌هاي ورزشي استان به دليل ضعف مالي و نبود اسپانسر قدرت شركت در مسابقات ليگ را ندارند و حتي آنها نيز كه شركت مي‌كنند در نيمه راه كنار مي‌كشند.

در آستانه انتخابات كانديداهاي استان نگاه تند و تيزي نيز به ورزش دارند و با مثبت تلقي كردن آن به دنبال جلب توجه جوانان و اهالي ورزشي هستند.

يكي از اين كانديداها امير خجسته مي‌باشد كه به مقوله ورزش، نقش و جايگاه آن توجه ویژه دارد.

وي يكي از راه‌هاي ايجاد نشاط و شادابي در جامعه را بحث ورزشي عنوان كرد و گفت: جامعه نياز به جوانان شاد و شاداب دارد كه اين شادابي را مي‌توان در ورزش جستجو كرد. 

وي كه خود ورزشكار است و زماني نيز مربي جودو بوده، خود را دور از ورزش نمي‌داند و مدعي است كه دو مقوله اشتغال و ورزش، بحث روز جامعه است كه اگر اين دو مشكل حل شود جامعه‌اي با نشاط و سالم خواهيم داشت.

خجسته نيز به امر نبود اسپانسر واقف است و عنوان مي‌كند كه وقتي در اصفهان كارخانجات بزرگ از ورزش حمايت مي‌كند رشد و اقتدار رشته‌هاي ورزشی را مي‌بينیم، اما در شهري مانند همدان بدون داشتن كارخانجات بزرگ، حامي مالي براي ورزش نيست و چون قطب صنعتي نيستيم، نمي‌توانيم از تيم‌هاي ورزش حمايت كنيم.

وي برنامه‌هاي بلندي در سر مي‌پروراند و مي‌گويد: وقتی ما قطب صنعتي نيستيم بهتر است از داشته‌هاي موجود حداكثر استفاده را ببريم، وقتي در طول سال تيم‌هاي مختلف ورزشي كشور راهي تركيه و ساير كشورها مي‌شوند و اردو مي‌زنند، چرا اين تيم‌ها را به همدان نكشيم.

همدان از نظر ارتفاع در سطح بالايي است و آماده‌سازي تيم‌ها در اين ارتفاع مي‌تواند توان بدني ورزشكاران را تقويت كند؛ پس بهتر است كمپ بزرگي ايجاد كنيم و با كشاندن تيم‌هاي كشور به اين كمپ، بودجه ورزشي مورد نياز را تأمين كنيم.

خجسته مدعي است كه هر شهرستان بايد ليگ داشته باشد، بايد در ورزش سرمايه‌گذاري كند و شور و شعف را در بين سرمايه‌گذاران ايجاد كند.

وي كه در بنياد شهيد كارهاي به ياد ماندني در خصوص ورزش انجام داده، در پایان يادآور شد: با بحث‌هاي فني و استفاده از داشته‌هاي استان مي‌توان بحث بودجه را حل كرد و ورزش استان را به پويايي لازم رساند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن