ملاحظات پزشکی ورزشی هنگام فعالیت فیزیکی در هوای سرد

b_150_100_16777215_00_images_phocagallery_didarhaye-pass_12.jpgورزش کردن در هوای سرد نیاز افراد را به کالری افزایش می دهد و در عین حال ممکن است به دلیل اشتباهات تغذیه ای منجر کمتر نوشیدن مایعات شود، دو مسئله ای که حتما باید مورد توجه ورزشکاران قرار گیرد. اما بهترین تغذیه ورزشی در هوای سرد چه مواردی را شامل می شود؟
به گزارش "همدان فوتبال"، ورزش برای همه، بی خطر است مگردر شرایط خاص که باید تحت نظر باشید اما چه ملاحظات پزشکی ورزشی در هنگام فعالیت فیزیکی در هوای سرد باید مورد توجه قرار گیرد؟
ورزش برای همه، بی خطر است مگردر شرایط خاص که باید تحت نظر باشید اما چه ملاحظات پزشکی ورزشی در هنگام فعالیت فیزیکی در هوای سرد باید مورد توجه قرار گیرد؟
ورزش تقریباً برای همه، حتی در هوای سرد، بی خطر است. اما اگر شرایط خاصی مانند آسم، مشکلات قلبی یا بیماری رینود دارید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا اقدامات احتیاطی خاصی را که بر اساس وضعیت یا داروهایتان نیاز دارید بررسی کند.
رعایت نکات و ملاحظات پزشکی ورزشی زیر می تواند به شما کمک کند هنگام ورزش در سرما، ایمن و گرم بمانید.
شرایط آب و هوایی را بررسی کنید
هواشناسی را قبل از رفتن به بیرون چک کنید. دما، باد و رطوبت، همراه با مدت زمانی که بیرون از خانه خواهید بود، عوامل کلیدی در برنامه ریزی یک تمرین ایمن در هوای سرد هستند. سرمای شدید همراه باد، می تواند ورزش در فضای باز را حتی با لباس گرم ناامن کند.
باد می تواند به لباس شما نفوذ کرده و لایه عایق هوای گرمی را که بدن شما را احاطه کرده است از بین ببرد و باعث شود در معرض سرمازدگی قرار بگیرید.
اگر دما به زیر منهای ۱۸ درجه سانتیگراد رسید یا باد شدید بود، استراحت کنید یا به جای آن یک ورزش در داخل خانه را انتخاب کنید. اگر باران یا برف می بارد، تمرین خود را به تعویق بیندازید، مگر اینکه تجهیزات ضد آب داشته باشید.
علائم سرمازدگی و هیپوترمی (کاهش دمای بدن) را بشناسید:
سرمازدگی آسیبی است به بدن که در اثر یخ زدگی ایجاد می شود. سرمازدگی بیشتر در پوست های در معرض دید مانند گونه ها، بینی و گوش ها دیده می شود. همچنین می تواند در دست و پا ایجاد شود. علائم هشدار دهنده اولیه شامل بی حسی یا احساس سوزش می باشد. اگر مشکوک به سرمازدگی هستید فوراً از محیط سرد خارج شوید و به آرامی ناحیه آسیب دیده را گرم کنید – اما آن را مالش ندهید زیرا می تواند به پوست شما آسیب برساند. اگر بی حسی برطرف نشد، به دنبال مراقبت های اورژانسی باشید.
در هیپوترمی دمای بدن به طور غیر طبیعی پایین است. هنگامی که در معرض دمای سرد قرار می گیرید، بدن شما سریع شروع به از دست دادن گرما می کند. ورزش در هوای سرد و بارانی خطر هیپوترمی را افزایش می دهد. افراد مسن و کودکان خردسال در معرض خطر بیشتری هستند. خیس شدن شما را در برابر سرما آسیب پذیرتر می کند. و اگر خیس شوید، ممکن است نتوانید دمای بدن خود را به اندازه کافی بالا نگه دارید.
علائم و نشانه های هیپوترمی عبارتند از: لرز شدید، لکنت زبان و خستگی.
لایه لایه لباس بپوشید:
لباس خیلی گرم پوشیدن هنگام ورزش در هوای سرد اشتباه بزرگی است. ورزش مقدار قابل توجهی گرما تولید می کند – به اندازه ای که باعث می شود احساس کنید هوا گرمتر است. با این حال، تبخیر عرق، گرما را از بدن شما بیرون می‌کشد و احساس سرما می‌کنید.
توصیه می شود که چند لایه لباس بپوشید که به محض شروع عرق کردن بتوانید آن ها را بردارید و سپس در صورت نیاز دوباره بپوشید.
به خاطر داشته باشید که فعالیت های همراه با توقف ، مانند ترکیب راه رفتن با دویدن، اگر باعث شوند به طور مکرر عرق کنید و سرد شوید، می تواند شما را در برابر سرما آسیب پذیرتر کند.
از سر، دست ها، پاها و گوش های خود محافظت کنید:
وقتی هوا سرد است، جریان خون در مرکز بدن شما متمرکز می شود و سر، دست ها و پاهای شما را در برابر سرمازدگی آسیب پذیر می کند. یک جفت دستکش نازک زیر یک جفت دستکش سنگین تر پشمی بپوشید. دستکش را قبل از سرد شدن دستتان تن کنید و وقتی دستتان عرق کرد جفت بیرونی را بردارید.
از کلاه برای محافظت از سر یا هدبند برای محافظت از گوش خود استفاده کنید.
تجهیزات ایمنی و ضد آفتاب را فراموش نکنید:
آفتاب سوختگی در زمستان مانند تابستان حتی اگر در برف یا در ارتفاعات بالا ورزش می کنید، بسیار محتمل است. از ضد آفتابی استفاده کنید که هم از اشعه های UVA و هم UVB پیشگیری می کند و با عینک از چشمان خود در برابر تابش برف محافظت کنید.
به مقدار زیاد مایعات بنوشید:
هیدراتاسیون را فراموش نکنید، زیرا به همان اندازه که در گرما اهمیت دارد، در هوای سرد نیز مهم است. قبل، حین و بعد از تمرین آب یا نوشیدنی های ورزشی بنوشید، حتی اگر واقعا تشنه نیستید. شما در سرما به دلیل تعریق، تنفس و افزایش تولید ادرار،ممکن است دچار کم آبی بدن شوید، اما در هوای سرد به سختی متوجه این موضوع می شوید و از آن غفلت می کنید.
برای ورزش کردن در هوای سرد، تمام موارد را کنار هم قرار دهید:
این نکات و ملاحظات پزشکی ورزشی می تواند به شما کمک کند که با کاهش دما، به طور ایمن – و لذت بخش – ورزش کنید. برای کمک به جلوگیری از آسیب‌هایی مانند سرمازدگی، وضعیت بدن خود را در طول ورزش در هوای سرد به دقت بررسی کنید. در سرمای شدید، تمرین در فضای باز را کوتاه یا به طور کلی آن را حذف کنید و بدانید چه زمانی باید به خانه بروید و بدن خود را گرم کنید.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن