ايران آمادگي ميزباني جام ملت‌هاي آسيا را دارد

b_150_100_16777215_00_images_stories_Fotball_Iran_president_rohani.jpgرييس جمهور در ديدار با رييس فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) گفت: فوتبال مي‌تواند روابط و فرهنگ ملت‌ها و کشورهاي مختلف را به هم نزديکتر کند .

 

به گزارش "همدان فوتبال" و به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري حسن روحاني رييس‌جمهور روز چهارشنبه در ديدار سپ‌بلاتر رييس فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) اظهارداشت: فوتبال مي‌تواند روابط و فرهنگ ملت‌ها و کشورهاي مختلف را به هم نزديکتر کند.

 

روحاني تصريح‌کرد: امروز فوتبال ديگر صرفاً يک ورزش نيست، بلکه ستاره‌هاي درخشان فوتبال، همان سفيران صلح کشورها هستند که در نقاط مختلف دنيا در ميادين مسابقه حضور دارند.


وي در اين ديدار که شيخ سلمان رييس کنفدراسيون فوتبال آسيا نيز حضور داشت، ابزار اميدواري کرد: فيفا بتواند در زمينه ورزش فوتبال به کشورهاي در حال توسعه از جمله ايران و ساير کشورهاي منطقه کمک بيشتري کند.


رييس‌جمهور حضور سپ‌بلاتر را در فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) و حضور شيخ سلمان رييس کنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC) را فرصتي مغتنم براي رشد و توسعه فوتبال به ويژه در کشورهاي در حال توسعه عنوان کرد که رونق بيشتري را در اين عرصه ورزشي به همراه خواهد داشت.


روحاني ايران را کشوري صاحب ظرفيت‌ها و استعدادهاي ورزشي بزرگ خواند و گفت: جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد تا برخي از مسابقات فوتبال را در سطح جام ملت‌هاي آسيا و فوتسال و فوتبال ساحلي را در سطح جام جهاني ميزباني کند.


رييس جمهور ابراز اميدواري کرد که دروازه فوتبال تنها هدفي براي گل زدن نباشد بلکه دروازه‌اي براي دستيابي به صلح و دوستي براي همه ملت‌ها باشد.


دکتر روحاني افزود: ما و شما بايد به ديپلماسي ورزشي به ويژه ديپلماسي فرهنگي بيشتر اهميت دهيم.


رييس‌جمهور با توأمان خواندن دو شادي بزرگ مردم ايران، گفت: شادي مردم از نتايج انتخابات رياست جمهوري با صعود تيم ملي فوتبال ايران به جام جهاني مضاعف و دو برابر شد.


روحاني از حمايت سپ‌بلاتر و شيخ سلمان از ميزباني ايران براي برگزاري جام ملت‌هاي آسيا در سال 2019 قدرداني کرد.


رييس جمهور همچنين در ادامه تلاش‌هاي سپ‌بلاتر براي ايجاد زمينه مساعد براي حضور زنان مسلمان با رعايت قواعد و قوانين اسلامي و شرعي براي حضور در مسابقات بين‌المللي فوتبال را موجب خرسندي و قدرداني دانست و گفت: اين امر موجب رونق و توسعه فوتبال در کشورهاي مختلف بويژه در کشورهاي اسلامي خواهد شد.


روحاني تصريح کرد: دولت تدبير و اميد تمام تلاش خود را براي بسط و توسعه ورزش در اين کشور به ويژه در زمينه فوتبال و فوتبال پايه براي تمام اقشار به ويژه زنان به کار خواهد بست.


رييس جمهور تأکيد کرد: دولت در ايران خود را متولي ورزش نمي‌داند بلکه حامي ورزش و فدراسيون‌هاي ورزشي خواهد دانست و از آنها حمايت خواهد کرد.


دکتر روحاني همچنين ابراز اميدواري کرد که در فيفا براي پيشکسوتان فوتبال ايران جايگاه شايسته و مناسب‌تري براي خدمت به جامعه فوتبال در سطح بين‌المللي فراهم شود.


سپ‌بلاتر رييس فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) با تبريک پيروزي دکتر روحاني در انتخابات رياست جمهوري ايران و ابراز خرسندي از همزماني اين اتفاق با صعود تيم ملي فوتبال ايران ضمن تأييد سخنان رييس‌جمهور کشورمان مبني بر اينکه مسابقه فوتبال فراتر از برد و باخت است، گفت: هدف ما از فوتبال يک جنبش اجتماعي، فرهنگي و ورزشي ميان ملت‌هاي جهان است و به همين دليل شعار فيفا در زمينه فوتبال، آينده‌اي بهتري براي همه دنيا است.


سپ‌بلاتر برگزاري مسابقات فوتبال را در برقراري صلح ميان کشورها و ملت‌ها بسيار مؤثر دانست و از دکتر روحاني به خاطر عقلانيت اعتدالي که در عرصه ورزشي به ويژه فوتبال دارد، تشکر کرد.


بلاتر، فدراسيون فوتبال و بازيکنان فوتبال جمهوري اسلامي ايران را جزء استعدادهاي برتر دنيا دانست که در جمع 32 تيم حاضر در مسابقات جام جهاني فوتبال در برزيل حضور دارد و گفت: آنها سفيران شما در برزيل خواهند بود و سرود جمهوري اسلامي ايران را بارها در سراسر جهان پخش و پرچم کشورتان را به اهتزاز در خواهند آورد.


وي با اشاره به استقبال و علاقه وافر مردم ايران به فوتبال از رييس‌جمهور کشورمان خواست تا دولت با فراهم آوردن شرايط مناسب براي حضور بخش خصوصي و بنگاه‌هاي اقتصادي و در نظر گرفتن حق پخش تلويزيوني براي باشگاه‌ها زمينه‌هاي شکوفايي اقتصادي فوتبال را هموار کند.


سپ‌بلاتر تصريح کرد: فيفا اساساً نسبت به ورزش فوتبال زنان در کشورهاي در حال توسعه و مسلمان حساس بوده و اعتقاد داريم که فوتبال براي همه است و فيفا از فوتبال بانوان به ويژه بانوان مسلمان حمايت خواهد کرد.


شيخ سلمان رييس کنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC) نيز در اين ديدار ايران را کشوري متمدن و برخوردار از فرهنگي غني دانست و حمايت همه جانبه کنفدراسيون فوتبال آسيا از فدراسيون فوتبال ايران را اعلام کرد.


وي افزود: کنفدراسيون فوتبال آسيا از برگزاري فوتبال جام ملت‌هاي آسيا در ايران سال 2019 حمايت مي‌کند.

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن