پيش درآمدي از بازي پرسپوليس و ملوان

b_150_100_16777215_00_images_stories_toop-gol.jpgپرسپوليس که دقيقا صد هفته مي‌شود صدرنشيني در ليگ را تجربه نکرده اميدوار است با بردن ملوان و توقف چهار تيم ديگر در پايان هفته پنجم به صدر جدول برسد

به گزارش "همدان فوتبال" و به نقل از نود، دومين روز از هفته پنجم ليگ برتر امروز با برگزاري هفت ديدار به انجام مي‌رسد و در نخستين بازي اين شب دو تيم پرسپوليس و ملوان در ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادي به ديدار هم مي‌روند. ملوان بعد از کسب اولين برد فصل در هفته گذشته، و پرسپوليس بعد از تحمل نخستين شکست فصل در کرج. دو تيم با دو حال متضاد.

چمن آزادي؛ مفرح براي ميزبان و ميهمان

مسافران انزلي به همان اندازه از بازي در آزادي خوشحالند، ‌كه پرسپوليسي‌ها. آن‌ها البته خوب مي‌دانند كه در اين بازي هواداري پشت سر خود نخواهند داشت اما دلخوش‌اند به بازي‌هاي پيشين‌شان در اين ورزشگاه كه هميشه جذاب و ديدني بوده. اگر از شکست خردکننده 6-0 در جام‌حذفي سال قبل بگذريم، ملوان معمولا در چمن متفاوت ورزشگاه آزادي و پيش روي دوربين‌هاي تلويزيوني بهترين نمايش خود را رو مي‌كند و اين بار هم حتما مي‌آيد تا پرسپوليس را زمين‌گير كند. پرسپوليسي كه خود را بالاتر از همه مدعيان مي‌داند اما نه در قواره يك قهرمان بازي مي‌كند و نه توانسته امتيازهايش را از دسترس حريفان دور نگه دارد. دايي البته وعده داده بود كه تيمش از هفته پنجم- ششم پرسپوليس واقعي را به نمايش مي‌گذارد و حالا همه منتظرند اين تيم نقاب از رخ بردارد و خود واقعي‌اش را نمايان كند.

آرزوهاي دور و دراز پرسپوليس

پرسپوليس براي اين بازي انگيزه‌هاي متفاوتي دارد كه يكي‌اش رسيدن به صدر است. همان حسرت صد هفته‌اي كه با يك احتمال ضعيف پرسپوليس را به آرزويش مي‌رساند. اين‌كه فولاد، سپاهان، استقلال و تراكتورسازي هيچ‌كدام بازي‌هاي‌شان را نبرند و پرسپوليس ببرد. مهم‌تر از اين انگيزه، سكوهاي ورزشگاه هستند كه حتما به اميد تكرار بازي شش گله فصل پيش پر خواهند شد و پرسپوليس را هم اميدوارتر مي‌كنند به پيروزي. تساوي هم هيچ فرقي با باخت ندارد چرا كه به هر صورت راه حاشيه‌ها را به روي پرسپوليس باز خواهد كرد. اولين باخت را دايي و تيمش هفته پيش در كرج لمس و سپس به چهار پله پايين‌تر سقوط كردند. ملوان هم همين يك هفته پيش براي اولين بار از يك بازي سه امتياز گرفت و حالا دنبال دومي‌اش است. پرسپوليس اما نمي‌خواهد كه نتيجه بازي قبلي برايش تكرار شود و همه اينها يعني كه مي‌شود اميدوارانه به تماشاي بازي جمعه نشست.

امان از پرسپوليسي‌هاي سابق

اين بازي هم مثل تكرارش در سال‌هاي پيشين يك نبرد انتقامي هم هست و دليل اين تعبير، حضور بازيكناني همچون فشنگچي و زارع كه چون از پرسپوليس ديپورت شده بودند، ملوان را برگزيدند. در دو بازي جام حذفي فصل پيش مازيار زارع حسابي مورد کم‌لطفي هواداران پرسپوليس قرار گرفت و با مصاحبه‌هايي تندتر پاسخ‌شان را داد. فردا هم حتما مي‌خواهد با يك گل، آنها را به سكوت دعوت كند. ديگر پرسپوليسي ملوان يعني فشنگچي هم كه سه سال پيش خود دايي براي پرسپوليس انتخابش كرده بود، با حكم همين مربي از تيم قرمزپوش ديپورت شد و فرصت انتقام را خيلي زود گذاشتند پيش ‌رويش. انگيزه او حتما آن اندازه هست كه برگ برنده‌اي باشد براي ملوان و دراگان اسكوچيچ تا در بازي پنجم پيروزي دوباره‌اي را به نام خود بزنند.

نبرد ويژه: سيدجلال ضربدر دو!

مهم‌ترين دوئل اين بازي را يک مهاجم و يک مدافع در حوالي دروازه پرسپوليس به صحنه مي‌برند. هر دو همشهري و هر دو همنام. سيدجلال حسيني تنها ملي‌پوش فيکس پرسپوليسي‌هاست و اغراق نيست اگر او را صاحب بيشترين سهم از امتيازهاي پرسپوليس بدانيم. توپ‌هايي كه او راه‌شان را بر پرسپوليس بسته شايد نتوان شمرد و اين تيم بيش از نيمي از توان دفاعي‌اش را مديون حسيني است. حريف مستقيم او در بازي فردا آقاي گل فصل گذشته ليگ و اميد اول ملواني‌ها در خط حمله خواهد بود؛ سيدجلال رافخايي. مهاجمي كه البته هنوز به پرسپوليس گل نزده اما فصل پيش را با آقاي گلي به آخر رساند و الان هم كمين كرده براي دروازه نيلسون. آيا او راه گذر از مدافع ملي‌پوش پرسپوليس را هم بلد است؟

تمام مصاف‌هاي پرسپوليس- ملوان

تعداد نبردهاي ليگ برتري پرسپوليس و ملوان امشب روي عدد 23 ثابت مي‌شود و اين در حالي است كه در 22 تقابلي كه از فصل‌هاي پيش در كارنامه بازي‌هاي اين دو تيم به يادگار مانده، 7 برد سهم قرمزپوشان تهراني است و پيروزي در 6 بازي به نام انزلي‌چي‌ها ثبت شده است. در 9 بازي هم دو تيم به تقسيم عادلانه امتيازات رضايت داده‌اند. ملوان تنها در سومين فصل‌ ليگ برتر- به خاطر سقوط به ليگ يك- غايب بوده تا يك سال را بدون رويارويي با پرسپوليس از سر گذرانده باشد.

جالب اين‌که تاريخ مي‌گويد ملوان هر بار ميهمان پرسپوليس بوده موفق‌تر عمل كرده و تا امروز توانسته چهار بازي را در خانه قرمزها به سود خود به پايان برساند. حال آنكه سهم پرسپوليس از پيروزي در بندرانزلي از عدد دو تجاوز نمي‌كند.

سهم قرمزپوشان پايتخت‌نشين از 59 گلي كه در رويارويي‌هاي پيشين پرسپوليس و ملوان به ثمر رسيده 31 گل است و ملواني‌ها هم 28 گل زده‌اند. بايد ديد آيا گل شماره 60 در رويارويي‌هاي ليگ برتري دو تيم امشب به ثمر مي‌نشيند يا نه؟

داوران بازي:

داور: عليرضا فغاني- كمك‌ها: حسن كامراني‌فر و سعيد زارع

تركيب‌هاي احتمالي:

پرسپوليس تهران: نيلسون- سيدجلال حسيني- محسن بنگر- ميثم حسيني- حسين ماهيني- قاسم دهنوي- مهرداد کفشگري- محمد نوري- پيام صادقيان- هادي نوروزي- سيدمهدي سيدصالحي

ملوان انزلي: مهدي رحيم‌زاده- احمد آهي- سعيد سالارزاده- اميرحسين فشنگچي- احمد مهدي‌زاده (عزيز معبودي)- مازيار زارع- سعيد يوسف‌زاده- محسن يوسفي- شاهين ثاقبي- مهدي شيري- سيدجلال

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن