مدرسه فوتبال شهرداري همدان زمينه ساز ورود استعدادهاي فوتبال به عرصه حرفه اي

b_150_100_16777215_00_images_stories_madrese_football.jpgمدارس فوتبال مي تواند با تبديل شدن به يك محل آموزشي فني و تخصصي، تربيت و آموزش قهرمانان آينده كشور را بر عهده گرفته و زير ساخت هاي فوتبال را مستحكم تر كنند.

به گزارش "همدان فوتبال"، با شروع فصل تابستان بار ديگر مدارس فوتبال فعاليت خود را آغاز كردند و خانواده ها به اميد اينكه مي توانند اوقات فراغت پرباري را براي فرزندانشان فراهم كنند سعي دارند در حوزه فوتبال شانس فرزندان خود را بيازمايند.

اين روزها با توجه به صعود تيم ملي فوتبال ايران به رقابت هاي جام جهاني 2014 برزيل و انتشار قراردادهاي نجومي فوتباليست هاي مطرح كشور، رغبت به سوي اين ورزش از سوي جوانان و خانواده ها بيشتر شده و مدارس فوتبال مشتريان زيادي پيدا كرده اند.

در اين ميان آنچه كه بيشتر جلب توجه مي كند اين است كه برخي مدارس فوتبال بيشتر اين كه به فكر رشد و تعالي فوتبال باشند، به كسب درآمد مي انديشند و آموزش فوتبال در مراحل بعدي قرار دارد.

يكي از عوامل موفقيت در امر پرورش بازيكنان حرفه اي فوتبال و يا هر رشته ورزشي ديگر، شروع آموزش ها و تربيت و پرورش بازيكنان از سنين پايه تحت يك برنامه ريزي دقيق و استاندارد با استراتژي مشخص و تدوين شده مي باشد.

بهره گيري از نيروي انساني متخصص، امكانات لازم و سرمايه كافي تحت مديريتي واحد و هوشمند از شرايط قطعي موفقيت در اين امر مهم مي باشد .

به جرات مي توان گفت استفاده از دانش مديريت و مباحث آموزشي استاندارد مدارس فوتبال مدرن دنيا و مطابقت آن با فرهنگ و آداب حاكم بر جامعه اسلامي كشورمان علاوه بر درآمدزايي و جنبه هاي مهم اقتصادي، تبليغي موجب ايجاد روابط موثر بين المللي بين كشورها نيز مي شود.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهداي شهرداري همدان در اين باره مي گويد: بازدهي و ماحصل قابل قبول در مدارس فوتبال تنها با رعايت قوانين و مقررات استانداردهاي بين المللي، بدون در نظر گرفتن ميزان درآمدزايي آن و بهره گيري از مربيان اهل فن و كارآزموده به دست مي آيد.

پيمان صادقي افزود: تاسيس مدرسه فوتبال شهرداري و جذب و تربيت نونهالان و نوجوانان رده هاي سني پايه يكي از برنامه هايي است كه به صورت كاملا تخصصي، علمي و كارشناسي شده به آن پرداخته ايم.

وي اظهار كرد: اين مدرسه از اوايل تير ماه جاري فعاليت رسمي خود را آغاز كرده و هم اكنون بيش از 200 نونهال و نوجوان با برنامه ريزي هاي كاملا مدون و فني زير نظر مربيان استعدادياب مجرب و با سابقه آموزش مي بينند.

صادقي گفت: تربيت رده هاي سني پايه نه تنها هزينه نيست بلكه يك نوع سرمايه گذاري براي پشتوانه سازي فوتبال كشور است به شرطي كه مدارس فوتبال مورد حمايت مادي و معنوي فدراسيون فوتبال و مسوولان ورزش قرار گيرند.

وي ادامه داد: متاسفانه برخي افراد مدارس فوتبال را با بنگاه اقتصادي اشتباه گرفته و فقط به فكر درآمديي زايي مي باشند كه اين امر ضرر بزرگي به پايه هاي فوتبال وارد مي كند.

وي گفت: باشگاه ما تا حد امكان با رعايت تمامي قوانين و مقررات وضع شده از سوي فدراسيون فوتبال، همچون استفاده از مربيان، انجام تمرينات در بهترين زمان ممكن در ساعات مناسب (صبح) به دليل جلوگيري از دلزدگي فوتبال آموزان، استفاده از لباس متحد الشكل منقش به لوگوي مخصوص مدرسه فوتبال باشگاه و ساير امكانات و نظارت مربيان استعداد ياب بر نحوه تمرينات، توانسته بهترين و كيفي ترين خدمات را به ورزشكاران و خانواده هاي آنان ارائه دهد.

وي اظهار كرد: آغاز فعاليت مدرسه فوتبال اين باشگاه كه زيرنظر مربيان استعداد ياب كشور و با متدهاي فوتبال نوين هدايت مي شود گامي بلند در تقويت زيرساخت هاي اين رشته پرطرفدار است و موجب بازيكن سازي و ايجاد پشتوانه هاي مطمئن براي آينده فوتبال استان و كشور مي شود.

وي خاطرنشان كرد: در اين مدرسه،  فوتبال آموزان به تدريج با نحوه حمل توپ، دريبل، ضربات پا، كنترل توپ، مالكيت توپ و انجام كارهاي گروهي آشنا مي شوند كه طراحي و تدوين برنامه تخصصي فوتبال پايه براي هر رده سني يكي از مزيت هاي اين مدرسه مي باشد.

وي يادآور شد: برگزاري فستيوال در شهريور ماه امسال، يكي از برنامه هايي است كه فوتبال آموزان علاوه بر انجام مسابقات رقابتي، در دوره ها و كارگاه هاي آموزش مهارتي فوتبال نيز شركت كرده و بار علمي و عملي خود را ارتقاء مي بخشند.

فضاي حاكم بر مدارس فوتبال همدان ، فضايي كاملا شاد و پرجنب و جوشي است كه كنترل آن گاهي وقت ها براي مسوولين مدارس سخت مي شود.

شيطنت هاي كودكان، شوخي، گلاويز شدن ، خودنمايي و قهرمان بازي از جمله حركاتي است كه در ميان كودكان فوتبال آموز ديده مي شود و مربيان نيز چاره اي جزكنار آمدن با آنها ندارند.

كودكان نيز وقتي متوجه شدند خبرنگاري از مدرسه آنها گزارش تهيه مي كند اصرار داشتند كه مصاحبه كنند ولي زماني كه متوجه شدند دوربيني در كار نيست با كم رغبيتي تعدادي از آنها درد دل هاي خود را بيان كردند.

سينا پناه آبادي يك از بازيكنان مستعد آكادمي فوتبال شهرداري همدان در اين باره مي گويد: من فوتبال را بيشتر از همه چيز دوست دارم.

وي اظهار كرد: فوتبال را بخاطر سلامتي جسم و جذابيت هاي اين رشته دوست دارم و مي خواهم روزگاري در تيم هاي مطرح كشور و استانم بازي كنم.

وي افزود: اگر بخواهيم در آينده فوتباليست خوبي باشيم بايد از حالا فوتبال را خوب ياد بگيريم و مثل درس و مشق مدرسه به فوتبال هم اهميت بدهيم.

 

وي اظهار كرد: ورزش كردن علاوه بر اينكه ما را شاداب و سرحال مي كند باعث مي شود صبح زود از خواب بيدار شويم و برنامه ريزي خوبي در تمامي كاري هايمان داشته باشيم.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن