ارتباط سن با آسیب رباط صلیبی

b_150_100_16777215_00_images_stories_acl.jpgبررسی‌ها نشان داده است ورزشکاران دبیرستانی که سن کمتری دارند بیشتر در معرض آسیب دیدگی‌ مجدد ACL هستند.

 

به گزارش "همدان فوتبال"، بسیاری از ورزشکاران بعد از انجام جراحی ACL دوباره به ورزش خود باز می گردند مطالعات در این زمینه در دانشگاه کارولینای شمالی انجام شده است.

 

یکی از محققان معتقد است، هر چقدر ورزشکاران جوان تر باشند، احتمال آسیب دیدگی‌ مجدد ACL در آنها بیشتر است.

 

بررسی‌ها نشان داده است، ورزشکاران دبیرستانی که جراحی ACL انجام داده‌اند بیشتر در معرض آسیب دیدگی‌ درباره ACL قرار دارند.

 

یکی ازمحققان در این باره می‌گوید: واضح است که افراد جوان‌تر بعد از عمل به ورزش در سطح بالاتری رو می‌آورند. نوجوانان احتمال پارگی ACL در همان زانو یا زانوی دیگر را دارند.

 

در بررسی‌های انجام شده 89 ورزشکار زن و مرد از سطوح مختلف ورزشی مورد بررسی قرار گرفتند.

 

تعدادی از این افراد قبل از ورود به دانشگاه آسیب دیدگی‌ ACL داشتند و تعدادی از این افراد بعد از ورود به دانشگاه تجربه آسیب دیدگی‌ ACL داشتند.

 

بررسی‌ها نشان داد احتمال آسیب دیدگی‌ مجدد در افرادی که قبل از دانشگاه – فعالیت ورزشی داشته‌اند به میزان قابل توجه بیشتر است.

 

یکی از محققان می‌گوید: موضوع مورد بررسی یکی از مباحث مهم در آسیب دیدگی‌ ACL است. تعدادی از ورزشکاران هستند که درباره دچار آسیب دیدگی‌ می‌شوند و دوباره نیاز به عمل جراحی پیدا می‌کنند.

محققان معتقدند که انجام این تحقیقات به بهتر شدن تصمیمات برای تمرین این ورزشکاران و در حال بهتر آنها کمک می‌کند.

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن