خطرات ضربه به سر در فوتبال

 

b_150_100_16777215_00_images_stories_zarbe_be_sar.jpgسر و صورت در فوتبال در معرض ضربات مختلفی قراردارند اما آیا هر ضربه ای به سر می تواند كشنده و خطرناك باشد. آیا در قبال هر مصدومی كه دچار ضربه به سر شده است باید واكنش فوری نشان داد؟ واقعا چه نوع ضربه ای به سر می تواند خطرناك تلقی شود؟ اگر در هنگام تمرین و مسابقه ضربه ای به سر بازیكن وارد شود و باعث عدم هوشیاری هر چند بسیار كوتاه مدت گردد نیازمند بررسی و توجه خاص می باشد. هرمصدوم دچار ضربه به سر باید توسط پزشك معاینه شود و هیچ گاه مربی حق ندارد بر طبق یافته ها و مشاهدات خود به مصدوم دچار ضربه به سر بی توجهی كند.

به گزارش "همدان فوتبال"، بزرگترین خطری كه مصدومین را تهدید می كند بیهوشی و بسته شدن مجاری تنفسی به علت وضعیت قرارگیری سر وگردن می باشد در واقع علت اصلی مرگ در ضربه به سر خفگی است.

مهمترین كمكی كه مربی می تواند به مصدوم دچار ضربه به سركند بازنگهداشتن راه تنفسی تا رسیدن به مراكز درمانی می باشد.

حتی اگرمصدوم شما كاملا هوشیاربود هرگز به او اعتماد نكنید زیرا هر لحظه ممكن است دچار عدم هوشیاری شود.هرگز مصدوم دچار ضربه به سر را تنها نگذارید. وجود علائم استفراغ ، تهوع ، خواب آلودگی ،گیجی ، خونریزی از گوش و بینی می توانند دلایلی از وخامت حال مصدوم باشند.

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن