پاس همدان در ایستگاه پایانی لیگ ۲/ هشت سال پشت خط صعود

b_150_100_16777215_00_images_phocagallery_avatars_pas401.jpgپرونده فصل جاری لیگ دسته دوم فوتبال کشور در گروه یک عصر امروز /یکشنبه/ بسته می‌شود و تیم‌ها پس از حدود هشت ماه رقابت، جایگاه خود را خواهند شناخت.

به گزارش "همدان فوتبال" و به نقل از خبرنگار ایرنا، جدول رده‌بندی این گروه نشان می‌دهد که مس سونگون ورزقان حتی در صورت شکست در بازی امروز مقابل پانیک تالش، جشن صعود مستقیم به لیگ یک را خواهد داشت.
فولادنوین اهواز نیز با امتیازهای اندوخته شده و فاصله بسیار با تیم سوم جدول، راهی مرحله پلی آف لیگ ۲ می‌شود تا تکلیف تیم سوم برای صعود به لیگ دسته اول کشور مشخص شود.
در انتهای جدول نیز سقوط ویستا توربین تهران به لیگ دسته سوم فوتبال کشور مسجل شده و سایر بازی‌ها جنبه تشریفاتی و مشخص شدن جایگاه نهایی تیم‌ها در جدول است.
بازی تشریفاتی شاگردان گل محمدی
تیم پاس امروز در حالی مقابل شهید اورکی اسلامشهر قرار می‌گیرد که این دیدار بیشتر جنبه تشریفات دارد و شاید فقط به تغییر جایگاه ۲ تیم در جدول گروه یک منجر شود.
پاسی‌ها که فصل پرفراز و نشیبی را سپری کردند، در صورت برتری مقابل شهید اورکی اسلامشهر رتبه‌ای بهتر از چهارمی را در صورت امتیاز نگرفتن سپیدرود رشت، کسب نخواهند کرد.
شهید اورکی اسلامشهر نیز در صورت برتری در این دیدار شاید با یک پله صعود به رتبه ششم جدول رده‌بندی این مسابقات دست یابد.
در لیگ‌هایی همانند لیگ ۲ قرار گرفتن تیم‌ها در رتبه سوم تا انتهای جدول جذابیتی ندارد و اغلب به دنبال سهمیه صعود و یا فرار از سقوط هستند.
تیم پاس که در ابتدای فصل با کسب نتایج مطلوب در کورس مدعیان صعود قرار داشت، با مشکلات پیش آمده در نهایت از ماراتن رقابت با بالانشین‌های جدول عقب ماند و این شانس را از دست داد.
ارتقا جایگاه در پایان فصل جاری لیگ ۲ برای شهیداورکی اسلامشهر که نخستین سال حضورش در این مسابقات را تجربه می‌کند، جذاب‌تر از پاسی است که سال‌ها در این سطح از فوتبال کشور درجا می‌زند.
لیگ دویی پاس هشت ساله شد
پاس که روزگاری مثلث پرافتخار فوتبال کشورمان بود و با کارنامه پرافتخار پنج قهرمانی در لیگ برتر و آخرین قهرمان فوتبال ایران در باشگاه‌های آسیا همچنان تاریخ ساز است، سالهاست از تکرار این موفقیت فاصله گرفته و نامش در کشور در حال فراموشی است.
تیمی که سه سقوط تلخ را در همدان تجربه کرد و از لیگ برتر به لیگ یک، لیگ یک به ۲ و از ۲ به لیگ سه افتاد تا به کابوس تلخ برای هوادارانش تبدیل شود.
در واقع از تیم پاس اکنون فقط یک نام باقی مانده و رکوردهایش را باید در لیگ ۲ جستجو کنیم، تداوم ماندگاری و درجا زدن در این سطح فوتبال کشور که وارد سال نهم شد و در هشت سال گذشته به یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های لیگ ۲ کشور تبدیل شده است.
صرف هزینه‌های بی‌شمار که چیزی جز بدهی برجای نگذاشته و عمل نکردن مدیران سابق به تعهدات مالی باعث شده تا پاس همه ساله با بسته بودن پنجره نقل و انتقالات مواجه شود و برای کادر فنی در جذب بازیکنان مدنظر دردسرساز شود.
کارنامه قبولی برای کادر فنی و بازیکنان
اگرچه تیم پاس امسال هم موفق به صعود نشد اما چرایی این اتفاق تلخ در سیستم مدیریتی و پایبند نبودن به تعهدات مالی باز می‌گردد که سبب شد کادر فنی تیم به مشکل بخورد.
تسویه نشدن بدهی‌ها منجر به بسته ماندن پنجره نقل و انتقالات تیم و در نتیجه عدم جذب بازیکنان مدنظر توسط سرمربی تیم شد و به اجبار با بازیکنان جوان و کم تجربه راهی مسابقاتی شد که همه توقع صعود داشتند.
مشکلات مالی همچنین سبب شد تا به تعهدات در قبال مطالبات مالی بازیکنان در زمان مقرر عمل نشود و تیم به لحاظ روحی و روانی به هم بریزد.
افزون بر این، ناتوانی در پرداخت هزینه اعزام تیم به مسابقات خارج از خانه باعث شد تا پاس در بازی رفت مقابل ایمان سبز شیراز قرار نگیرد و با از دست دادن سه امتیاز، جریمه نقدی انضباطی و برهم ریختن اوضاع روحی بازیکنان، استارت این تیم برای سقوط به رده‌های پایین و عقب افتادن از کورس مدعیان صعود کلید خورد.
با این حال هادی گل محمدی سرمربی تیم پاس و شاگردانش توانستند با نتایج مورد قبول در دیدارهای باقی مانده، با حداقل بازیکن در اختیار داشته، امتیاز تیم را در لیگ ۲ حفظ کنند.
در این بین تغییر در مدیریت باشگاه نیز تا حدی مشکلات را مرتفع ساخت و به بقای این تیم در لیگ ۲ کمک شایانی داشت تا پاس را بازهم فصل آینده در این عرصه از مسابقات تماشا کنیم.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن