به سبب عدم وجود نظارت صحیح؛ همدان به لانه دلالها تبدیل شد

b_150_100_16777215_00_images_stories_dalali.jpgدر چند سال اخیر به سبب عدم وجود مدیریت صحیح و اصولی، فضای بهره‌برداری و سودجویی برای دلالان فوتبال باز شده است.

به گزارش پایگاه خبری "همدان فوتبال"، از زمان انتقال تیم فوتبال پاس به همدان، عدم وجود بستر مناسب و نبود پیشینه کافی و مثبت در زمینه تیم‌داری فوتبال در سطح لیگ برتر و فوتبال حرفه‌ای که نا آگاهی مسئولان امر در خصوص نقل و انتقال بازیکن و نحوه جذب و دفع نفرات را به همراه داشت، موجب شد که افراد سودجو در قالب دلالی فوتبال منابعی زیادی از بیت‌المال را در این آشفته بازار به یغما ببرند.

در طول کلیه این سالها سه حالت بیشتر وجود نداشت؛ یا مدیران باشگاه دستی در آتش دلالی داشتند و تیم می‌بردند و می‌آوردند و می‌بستند و استفاده می‌کردند، یا مسئولان فنی از این موهبت برخوردار بودند و هر کاری که می‌خواستند در شرایط بیمار حاکم انجام می‌دادند، یا هر دو گروه از این توانایی بی‌بهره بوده و به سبب تقویت تیم در نقل و انتقالات و جذب بازیکن، دست به دامان دلالها می‌شدند.

متاسفانه عدم نظارت صحیح بر این چرخه از سوی هیئت مدیره باشگاه که اصولا نباید کاری با این مسائل هم داشته باشد و باید بیشتر روی مسائل کلان باشگاه وقت گذاشته و برنامه ریزی کند، بیشتر موجب شد که این فضا به کام سودجویان باشد. هرچند با توجه به شرایط فوتبال در همدان و اوضاع پاس، و بی‌‎اطلاعی افراد درگیر با موضوع، نیاز به نظارت هیئت مدیره بر این آمد و شد ها بیشتر از سایر تیم‌ها احساس می‌شد.

طی 5فصل حضور پاس در همدان؛ هواداران و دلسوزان واقعی این تیم حاصلی را از تغییرات مدیریتی و فنی این تیم مشاهده نکرده‌اند و همه آمد و شدها بیشتر به کام مسافران و همراهان آنها بوده تا دلسوختگان واقعی فوتبال در همدان و نماینده فوتبال این شهر در لیگ برتر و آزادگان.

به قول قدیمیها؛ هرکه آمد عمارتی نو ساخت ... اما از این همه عمارت چیزی برای همدان و فوتبالش باقی‌ نماند، چرا که عمارات بر دل و جیب افراد ساخته می‍شد و نه بر زمین و ساختار فوتبال همدان و پاس.

حضور دلالها در فوتبال ایران و ناپاکی این روزهای فوتبال، مساله جدید و غریبی نیست و بر کسی نیز پوشیده نیست اما بیشتر استانها و مناطق فوتبال خیز کشور، هرچند با وارد شدن به این بازار وجوه زیادی را هدر می‌دهند، از این مساله در جهت پیشبرد اهداف و بستن تیم‌های قوی بهره ‌می‌بردند.

در همدان برخلاف این سیستم، فوتبال همدان و نماینده‌اش بهره چندانی نبرده و نمی‌برند؛ بازیکنان خوب به عنوان چشم روشنی به تیم‌های بزرگ هدیه شدند، بازیکنان کم ارزش از لحاظ فنی به قیمتهای گزاف به باشگاه فروخته شدند و حاصل همه اینها کاهش باز فنی و افت محسوس تیم طی سه سال بود که نهایت منجر به سقوط تیم به دسته اول و ناتوانی در صعود به لیگ برتر شد. 

تغییر و تحولات اخیر تیم پاس، رفتن گروهی و آمدن عده‌ای جدید موجب شد تا این زخم کهنه را باز کنیم و هرچند خیلی دیر شده اما شاید با این حرکت و بازشدن حقایق، راهکاری مناسب برای پیشگیری از وقوع این واقعیت تلخ در همدان بیابیم.

پایگاه خبری "همدان فوتبال" منتظر دریافت نظرات بازدیدکنندگان گرامی در خصوص مسائل مطروحه در زمینه دلالی فوتبال در همدان و سوء استفاده‌های احتمالی در گذشته و حال می‌باشد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن