سرنوشت تکراری اینتر در 3 فصل متوالی

b_150_100_16777215_00_images_157177102179581816218762495988018710550.jpgاینتر برای سومین سال متوالی، در پیروزی در گام آخر عاجز بود و از لیگ قهرمانان کنار رفت.
هنوز هواداران اینتر باور ندارند که تیم آنها نتوانست حتی یک گل به شاختاری بزند که در دو بازی رفت و برگشت 10 گل از مونشن گلادباخ دریافت کرده بود ولی نراتزوری طی 180 دقیقه در باز کردن دروازه این تیم ناکام بود.
اینتر در شرایطی در دیدار پایانی خود در مرحله گروهی میزبان شاختار دونتسک بود که با توجه به پیروزی 2 بر صفر رئال مادرید در دیدار همزمان، می توانست با پیروزی در برابر حریف اوکراینی، به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک هشتم نهایی شود.
اما شاگردان آنتونیو کونته در باز کردن دروازه حریف عاجز بودند و این بازی در پایان با تساوی بدون گل به پایان رسید تا اینتر برای نخستین بار در تاریخ خود با رتبه چهارم، از لیگ قهرمانان اروپا حذف شود.
اما نکته عجیب، تکرار تاریخ برای اینتری ها طی 3 فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپاست. یعنی آنها در گام آخر و بازی ششم، برای صعود از گروه نیاز به پیروزی در ورزشگاه خانگی خود دارند ولی هر بار در راه رسیدن به این هدف، ناکام می مانند.
اینتر دو فصل قبل با بارسلونا، تاتنهام و آیندهوون همگروهی بود. اینتر و تاتنهام تا قبل از دور آخر گروهی، 7 امتیازی بودند ولی این شاگردان پوچتینو بودند که به دلیل عملکرد بهتر در بازی رو در رو با اینتر، در رده دوم قرار داشتند و اینتر سوم بود.
نراتزوری در جوزپه مه آتزا میزبان آیندهون یک امتیازی و قعر جدولی بود. از آنجایی که تاتنهام باید در نیوکمپ به مصاف بارسلونا می رفت، اینتر این شانس را داشت تا با پیروزی در بازی خانگی، راهی مرحله بعدی شود.
اما اینتر در شکست دادن آیندهوون نیز عاجز و درمانده بود. آنها در مقابل این تیم هلندی به تساوی 1 – 1 رسیدند و با توجه به اینکه همین نتیجه نیز در بازی تاتنهام و بارسلونا به ثبت رسید، این سفید های شهر لندن بودند که به عنوان تیم دوم پای به مرحله یک هشتم نهایی گذاشتند و حتی تا بازی فینال نیز پیش رفتند.
اینتری ها در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا بازهم با بارسلونا، دورتموند و اسلاویا پراگ همگروه بودند. تا قبل از دور پایانی این رقابت ها، اینتر و دورتموند هر دو 7 امتیازی بودند ولی اینتر به دلیل عملکرد بهتر در بازی رو در رو، در رده دوم قرار داشت.
در هفته پایانی اینتر در جوزپه مه آتزا میزبان بارسلونا بود. ارنستو والورده با تیم دوم خود به میدان آمد. بازیکنانی نظیر کارلس پرز، کارلس آلنیا، جونیور فیرپو، موسی واگو، نتو و... در ترکیب بارسلونا به میدان رفتند ولی اینتر نتوانست منتخب تیم دوم و سوم بارسلونا را شکست دهد و در میان ناباوری همگان، بلوگرانا با حساب 2 بر یک از سد اینتر گذشت تا این تیم راهی لیگ اروپا شود و دورتموند به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شود.
امسال نیز همین داستان دوباره برای نراتزوری تکرار شد. آنها می توانستند در جوزپه مه آتزا با یک پیروزی، به راحتی راهی مرحله یک هشتم نهایی شوند ولی در گام آخر بازهم کم آوردند با یک تساوی نا امید کننده، این بار برخلاف سالهای قبل، حتی از رسیدن به لیگ اروپا نیز بازماندند و در گروه خود آخر شدند.
اکنون کونته که انتقادها از عملکرد او بالا گرفته است، باید تنها بر روی سری آ و کوپا ایتالیا تمرکز کند. باید منتظر ماند و دید مدیران چینی اینتر به سرمربی خود باز هم فرصت خواهند داد یا از گزینه روی میز خود، یعنی ماسیمیلیانو آلگری برای هدایت نراتزوری استفاده خواهند کرد؟

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن