ماراتن صعود و سقوط در تنور داغ نیم فصل دوم لیگ ۲ فوتبال کشور

b_150_100_16777215_00_images_IMG_20161004_072519-678x381.jpgنیم فصل دوم رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشور در حالی از فردا یکشنبه با برگزاری هفت دیدار از گروه یک آغاز می‌شود که مدعیان برای کسب سهمیه صعود و قعرنشینان برای بقا به میدان می‌روند.
مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال کشور در ۲ گروه چهار تیمی برگزار می‌شود و در نهایت سه تیم به لیگ یک سقوط کرده و قعرنشینان راهی لیگ سه می‌شوند.
حساسیت شیوع موج چهارم کرونا باعث شد تا سازمان لیگ تست سلامت بازیکنان را الزامی کند و قبل از شروع مسابقات همه تیم‌ها موظف به انجام pcr شدند.
با این حال باید دید روند مسابقات ادامه می‌یابد یا شدت شیوع کرونا همانند سال قبل باعث تعطیلی این رده از لیگ فوتبال کشور خواهد شد.
آغاز ماراتن صعود و سقوط
پیکارهای گروه یک از فردا یکشنبه با انجام هفت دیدار آغاز می‌شود و طبق برنامه شهرداری همدان با شهرداری بندرعباس، ویستاتوربین تهران با علم و ادب تبریز، محتشم تبریز با ایرانجوان بوشهر، سپید رود رشت با مس نوین کرمان، آوالان کامیاران با نفت وگاز گچساران، امید گناوه با ملی حفاری اهواز و فولاد اهواز با اسپاد تهران دیدار می‌کنند.
روز دوشنبه نیز در رقابت‌های گروه ب تیم شهرداری بم میزبان مس شهربابک است و سردار بوکان با شهدای بابلسر، شمس آذر تبریز با اترک بجنورد، میلادمهر تهران با شهیدقندی یزد، عقاب تهران با پاس همدان، شهرداری ماهشهر با نیروی زمینی و شاهین بندرعامری با نفت امیدیه مسابقه می‌دهند.
در گروه یک شهرداری همدان با ۲۶ امتیاز بالاتر از سایر حریفان خود صدرنشین است، علم و ادب تبریز با ۲۴ امتیاز دوم و ویستا توربین تهران با ۲۲ امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد.
در گروه یک شهرداری همدان با ۲۶ امتیاز بالاتر از سایر حریفان خود صدرنشین است، علم و ادب تبریز با ۲۴ امتیاز دوم و ویستا توربین تهران با ۲۲ امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد.
در انتهای جدول این گروه نیز محتشم تبریز و نفت و گاز گچساران با ۱۰ امتیاز در خطر سقوط قرار دارند.
در گروه ب نیز مس شهر بابک با ۲۶ امتیاز در صدر جدول قرار دارد، نفت امیدیه با ۲۵ امتیاز دوم است و نیروی زمینی و شاهین بندرعامری با امتیاز مشابه ۲۱ در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند.
در این گروه میلامهر تهران با ۱۰ و شهرداری بم با هشت امتیاز قعرنشین هستند.
جنگ صدرنشینی در نیم فصل دوم
شروع نیم فصل دوم در شرایطی از فردا رقم می‌خورد که تیم‌های بالانشین به دنبال صدرنشینی هستند.
در هر ۲ گروه هیچ تیمی حاشیه امنیت ندارد و چه بسا با از دست دادن امتیاز، رتبه تیم‌ها در هر ۲ گروه دستخوش تغییرات اساسی می‌شود.
در گروه یک شهرداری همدان در حالی با ۲۶ امتیاز صدرنشین است که در صورت عدم نتیجه گیری در بازی فردا مقابل شهرداری بندرعباس، احتمال از دست دادن صدرجدول را خواهد داشت.
البته رقیبان شهرداری همدان که علم و ادب تبریز و ویستا توربین تهران هستند، باید در هفته نخست دور برگشت مقابل یکدیگر قرار بگیرند و تیم پیروز می‌تواند شرایط خود را در جدول بهبود ببخشد.
در گروه ب نیز مس شهربابک با ۲۶ امتیاز صدر جدول را در هفته پایانی نیم فصل اول تصاحب کرد و اکنون برای تثبیت این جایگاه باید حریفان خود را با شکست بدرقه کند.
در گروه ب نیز مس شهربابک با ۲۶ امتیاز صدر جدول را در هفته پایانی نیم فصل اول تصاحب کرد و اکنون برای تثبیت این جایگاه باید حریفان خود را با شکست بدرقه کند.
مسی‌ها در هفته نخست دور برگشت مهمان تیم قعرنشین شهرداری بم هستند و شانس بالایی برای پیروزی در این مسابقه دارند.
نفت امیدیه تعقیب کننده اصلی مسی‌ها نیز مهمان تیم رده چهارمی شاهین بندرعامری است که کار سختی در این دیدار دارد.
قعرنشینان در اندیشه فرار
تیم‌های قعرنشین هر ۲ گروه نیز به دنبال فرار از خطر سقوط در نیم فصل دوم هستند.
البته در هر ۲ گروه فاصله امتیازی تیم‌های بسیار نزدیک است و هر هفته شاهد تغییرات گسترده در جدول رتبه‌بندی هستیم.
با این حال تیم‌های قعرنشین هر ۲ گروه در نیم فصل اول امتیازهای زیادی از دست دادند و اکنون باید به دنبال جبران باشند.
در گروه یک محتشم تبریز و نفت و گاز گچساران محکوم به پیروزی مقابل حریفان خود هستند و چه بسا با پیروزی در هفته نخست دور برگشت، از انتهای جدول به طور موقت خارج شوند.
در گروه ب وضعیت شهرداری بم وخیم است و با هشت امتیاز تنها یک برد در ۱۳ بازی کسب کرده و ادامه این روند منجر به سقوط آن‌ها خواهد شد.
میلادمهر تهران نیز ۱۰ امتیازی است و برای خروج از بحران باید در نیم فصل دوم جبران کند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن