فوتبال همدان امشب جشن صعود می‌گیرد/ بزن بریم لیگ یک

b_150_100_16777215_00_images_36411.jpg شهرداری امشب با گرفتن فقط یک امتیاز راهی لیگ دسته اول فوتبال خواهد شد و مزد زحمات شبانه‌روزی‌اش را می‌گیرد.
تیم فوتبال شهرداری همدان امشب در ایستگاه پایانی لیگ دسته دوم میهمان علم و ادب تبریز است و فقط با گرفتن یک تساوی، مستقیم راهی لیگ دسته اول فوتبال می‌شود.
اپیزود اول:
خاصیت فوتبال همیشه در این بوده که آدم را با خود به یک فصل تازه و متفاوت می‌کشاند. امسال و در داستان “فوتبال با هم‌زیستی کرونا” که رنگ‌وبوی بدیعی به خود گرفت، شهرداری در این بحبوحه‌ پُر از سرگیجه‌، آغازگرِ روزهای ‌شیرین فوتبال بود. آنها به این مسیر شیرین ادامه دادند، هیچوقت دست از رویاپردازی و جاه‌طلبی نکشیدند و حالا می‌روند تا پاداش اعتقاد خود به جنگجویی را بگیرند.
فوتبال امسال با تمام تشابهات قبل و با تفاوتِ بزرگی به نام سکوهای خالی و صدالبته نقطه اشتراک تیم‌های لیگ دسته دومی با هشتگ “کرونا را شکست می‌دهیم”، بدون تردید همچون همیشه در دل خود سرشار از جنگ و هیاهو بود. این فصل و از ابتدا از شهرداری در این فصلِ چالش‌برانگیز، قطعا مانند تمام لحظه‌هایی که توقع‌مان چیزی جز سرافرازی نبوده، یک خواهش داشتیم: سرنوشتش را در زمین برد و موفقیت دنبال کند. ما هم کنار پسرانِ عاشقِ نبردش می‌ایستیم.
اپیزود دوم:
تیمی که در تبریز احتمالا به دلتنگی‌های لیگ یک پایان خواهد داد، حتما واقف است که جاه‌طلبی در زمین آذری‌زبان‌ها و بیرون آمدن توام با مشت‌های گره کرده از مستطیل‌سبز یعنی گام بلند برای تقدیم لبخند به مردمانی که چند فصل است جز ناکامی، عایدی دیگری در فوتبال نداشته‌اند. پس شاگردان طلایی‌منش خوب می‌دانند که صعود از این فصل بیمارگونه‌ فوتبالی، چه کار بزرگی خواهد بود و چقدر حال مردم خسته از روزگار فوتبالی همدان را خوش خواهد کرد.
اپیزود سوم:
فقط یک ترس داریم. اینکه فوتبال همدان همیشه در بزنگاه حساس هفته پایانی وا می‌دهد. اینکه سرشار از امید باشیم بد نیست، اما اگر با فرضیه‌ی بازی بدون تماشاگر و فشار کمتر به بازیکنان میهمان، با “احتمالات”، شهرداری را برنده‌ی نبرد حساس امشب بدانیم، سخت در اشتباه هستیم و مشخصا اینکه طلایی باید در شطرنج با همتای خوب خود چنان تصمیم بگیرد و طوری مهره‌ها را بچیند که با برهم زدن احتمالات و فرضیه‌های بی‌پایه، شهرداری در زمین فرمانروایی و سه امتیاز یا یک سرنوشت‌ساز را به حساب خود واریز و کار صعود را یکسره کند.
اپیزود چهارم و پایانی:
برای یک شهرداری‌چی، اصل اول جنگیدن و دویدن است و قطع به یقین، طلایی با یک مشت بازیکنِ همه‌چیز تمام می‌رود تا میخ آخر در فصلِ فوتبال کرونایی را محکم بکوبد.
امسال از شهرداری و سربازانش چه در روزهای دشوار و چه در روزهایی که آرامش درون خانواده‌ش حاکم بود، یک تصویر همیشگی به یاد داشتیم. بازیکنانی با رگ‌های بادکرده و ساق‌های متورم. فریادهایی متعصبانه و عرق‌هایی از پیشانی ریخته‌شده روی چمن. این‌بار هم قصه همان است، مائیم و بازیکنانی که برای راه‌رفتنِ معمولی فوتبالیست نیستند و جنگ، شالوده‌ی کارشان است.
امشب صعود کنید و تمام.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن