پاس و چالش انتخاب سرمربی جدید

b_150_100_16777215_00_images_82450729-71454972.jpgجدایی زودهنگام «مهدی پاشازاده» از پاس باعث ایجاد چالش تصمیم گیری در انتخاب سرمربی جدید برای این تیم در ادامه مسابقات شده است.
 پاشازاده هفته‌ها قبل ساز جدایی از پاس را کوک کرد و برای مسجل شدن رفتن خود، نبود امکانات و متعهد نبودن مسوولان در تامین خواسته‌های تیمش را بهانه قرار داد.
البته او بارها اشتیاق خود را برای ارتقا جایگاه مربیگری خود در سطح یک و برتر کشور نشان داده بود و مشکلات پاس از یکسو و پیشنهاد تیم لیگ برتری ماشین‌سازی از سوی دیگر باعث خروج از همدان شد.
هر چند بسیاری از کارشناسان رفتن پاشازاده به تیم بحران زده ماشین‌سازی تبریز را ریسک بزرگ دانستند اما او شوق سرمربیگری در لیگ برتر و تجربه کار کردن در این سطح را داشت.
پاشازاده انتخاب اشتباه پاس
برخی کارشناسان فوتبالی براین عقیده هستند که انتخاب پاشازاده برای سرمربیگری تیم پاس اشتباه بود.
مدیران پاس در حالی سراغ مهدی پاشازاده رفتند که او فصل قبل در سه تیم شهرداری ماهشهر، سپیدرود رشت و شاهین بوشهر سرمربی بود و در نتیجه عملکرد مطلوب نداشت.
او در شرایطی به پاس آمد که همان زمان زمزمه‌هایی مبنی بر مذاکره با «محسن عاشوری، علی کلانتری، سیامک فراهانی» و چند مربی دیگر نیز به گوش می رسید.
نام پاشازاده به عنوان یکی از مربیان موفق و باتجربه در صعود تیم‌ها به لیگ‌های بالاتر و شناخته بودن او باعث شد تا این انتخاب انجام شود.
اما پاشازاده همواره انتظار داشت پاس در سطحی بالاتر از لیگ ۲ امکانات داشته باشد چرا که معتقد بود برای پاسی که داعیه صعود دارد، امکانات باید فراتر از سطح لیگ ۲ باشد.
پاشازاده همواره انتظار داشت پاس در سطح بالاتر از لیگ ۲ امکانات داشته باشد چرا که معتقد بود برای پاسی که داعیه صعود دارد، امکانات باید فراتر از این سطح لیگ باشد
حضور او در پاس توام با مشکلات مالی و امکانات بود و باعث شد تا هر هفته بهانه‌ای تازه برای غیبت در تمرینات و سایر حواشی داشته باشد.
همین مسایل سبب شد تا از روزها قبل زمینه جدایی خود را هموار سازد و بتواند به راحتی با فسخ قرارداد رهسپار ماشین‌سازی تبریز شود.
شکایت از پاشازاده و ابهام در قرارداد
مدیران پاس به محض پیوستن پاشازاده به ماشین‌سازی تبریز، پرونده شکایت از او را به جریان انداخته‌اند.
آن‌ها معتقدند پاشازاده با پاس قرارداد دارد و بابت جدایی بدون هماهنگی از این تیم و پیوستن به ماشین‌سازی باید جریمه مالی شود و ضرر و زیان پاس را نیز جبران کند.
پاشازاده به راحتی با حضور در سازمان لیگ، قرارداد خود را با تیم پاس فسخ کرد و توانست به طور رسمی سرمربی ماشین‌سازی تبریز شود.
پاشازاده به راحتی با حضور در سازمان لیگ قرارداد خود را با این تیم فسخ کرد و توانست به طور رسمی سرمربی ماشین‌سازی تبریز شود.
اما پاسی‌ها مدعی هستند که او برای این جدایی خسارت سنگینی به این تیم زده و باید نسبت به جبران مالی محکوم شود.
ادعایی که پاشازاده آن را رد می‌کند و می‌گوید: اگر منع قانونی یا تخلفی داشتم، چطور توانستم قراردادم را در سازمان لیگ فسخ کنم.
نزدیکان به باشگاه پاس نیز مدعی هستند که این باشگاه به دنبال دریافت خسارت از پاشازاده است و در قرارداد او قید شده که در صورت جدایی و پیوستن به تیم لیگ برتری باید رضایت این تیم را جلب کند.
با این وجود پاشازاده همکاری خود با پاس را فسخ کرده و ابهام در قرارداد او وجود دارد.
سیانکی ادامه راه پاشازاده
پس از جدایی و رفتن پاشازاده، «قاسم سیانکی» دستیار او امور فنی تیم را برعهده گرفته است.
پاس با سیانکی هفته قبل برابر شهرداری بم در جام حذفی فوتبال کشور سه بر صفر به برتری رسید تا نگاه‌ها متوجه این مربی کهنه کار لیگ ۲ شود.
مربی پاسی‌ها به خوبی شناخت از بازیکنان دارد و چند نوبت نیز سرمربیگری تیم‌های لیگ دویی و دسته سومی را برعهده داشته است.
تصمیم منطقی در این است که پاسی‌ها با این مربی و سایر اعضای کادر فنی که دارای قراردادند، لیگ را ادامه دهد و اگر این مربی با موفقیت دیدارهای باقی مانده را پشت سر گذاشت، اعتماد به او پایدار باشد و در صورتی که موفق به کسب نتایج لازم نشد، می‌توان نسبت به قطع همکاری به توافق رسید.
سیانکی برای تقویت قوای جسمانی بازیکنان تصمیم به جذب یک مربی بدنساز باتجربه برای ترکیب کادر فنی تیمش گرفت.
سیانکی برای تقویت قوای جسمانی بازیکنان تصمیم به افزودن یک مربی بدنساز باتجربه به ترکیب کادر فنی تیمش گرفته است.
«پژمان بیک زاده» از مربیان شناخته شده بدنسازی فوتبال به کادر فنی این تیم اضافه شده تا در صورت تداوم حضور سیانکی به عنوان سرمربی، او نیز همراهی لازم را داشته باشد.
سیانکی در صورتی که بتواند دیدارهای باقی مانده تا نیم فصل را با موفقیت پشت سر بگذارد، چه بسا در همین چند هفته به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی شود.
مدیرعامل پاس منتظر نتیجه بازی دوشنبه همین هفته مقابل اترک بجنورد است تا نسبت به شرایط کادر فنی تیمش تصمیم گیری کند.
بازار داغ گزینه‌های سرمربیگری
با خروج پاشازاده از تیم پاس، این روزها از اقصی نقاط کشور به مدیرعامل باشگاه و سایر مسوولان ورزش استان همدان، پیشنهادهای برای سپردن سکان پاس ارایه می‌شود.
آنچه که بسیار حایز اهمیت است، پاس در شرایط فعلی به شوک روحی روانی لازم نیاز دارد تا در ادامه مسابقات به مراتب بهتر عمل کند.
از سوی دیگر پاس نیاز به سرمربی در حد واندازه مهدی پاشازاده دارد و نباید با تصمیم اشتباه از مربیان کم تجربه استفاده کرد.
اما باید بپذیریم که پاس در شرایط فعلی نیاز به کادر فنی با انگیزه و پرتلاش دارد تا بتواند امتیازهای از دست رفته را به نوعی جبران کند.
براین اساس است که باید به دور از هرگونه تصمیم احساسی و جانبداری از گزینه خاص، آنچه که نیاز این تیم است، به عنوان سرمربی انتخاب شود.
امروزه پاس به آرامش و تصمیم گیری منطقی نیاز دارد و همگان از امیر عظیمی مدیرعامل باشگاه پاس می‌خواهند که بهترین انتخاب صورت بگیرد.
پاس هم اکنون در رده هفتم گروه ب لیگ دسته دوم فوتبال کشور حضور دارد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن