برد پرگل پاس پایان لیگ ۲ نیست

b_150_100_16777215_00_images_01081583.jpg تیم پاس در چارچوب هفته پنجم لیگ دسته دوم فوتبال کشور اگرچه سوار بر توپ و میدان بود و به مراتب خیلی بهتر از هفته‌های اخیر موقعیت‌های گلزنی را تبدیل به فعل کرد اما نباید در باد این برد خوابید.

پیروزی پرگل پاسی‌ها شاید پایانی بر بدشانسی هفته‌های اخیر بوده و بتواند شروع موفقیت آمیز در ادامه مسابقات باشد اما نباید به این مهم بی توجه بود که شاهین بندرعامری در بازی دیروز فارغ از اینکه برنامه تاکتیکی نداشت، به لحاظ قوای تیمی نیز هرگز در قد و قامت یک حریف توانمند نبود.

تیم پاس روز چهارشنبه گذشته موفق به برتری پرگل چهار بر یک مقابل شاهین بندرعامری بوشهر شد تا به نخستین پیروزی خود در فصل جاری لیگ دسته ۲ کشور دست یابد.

در واقع تیم پاس در این بازی به خوبی توانست به مرور برنامه تاکتیکی بپردازد و بازی تمرینی مناسبی برای رویارویی با تیم‌های به مراتب بهتر گروه ب بود.

شاهین بندرعامری هرگز نتوانست تهدیدی برای پاسی‌ها باشد و به جز همان شوت ناگهانی نیمه نخست که به دیرک دروازه پاس اصابت داشت، موقعیتی روی دروازه سفید و سبزپوشان خلق نشد.

در مقابل، پاشازاده با تغییر در مهره‌های تیمش و شیوه تاکتیکی و سیستم هجومی شاگردانش توانست خیلی بهتر از دیدارهای قبلی عمل کند.

او به خوبی می‌داند که بازی دیروز فقط در حد شوک روحی خوب برای شاگردانش بود و هنوز به دیدارهای سخت پیش رو نرسیده است.

به طور قطع تیمی که به دنبال صعود از لیگ ۲ است، عبور از تیم‌هایی نظیر بندرعامری در حد یک بازی معمولی به شمار می‌رود و مهم در این است که بتوانیم بالانشین‌های گروه ب را شکست دهیم.

به طور قطع تیمی که به دنبال صعود از لیگ ۲ است، عبور از تیم‌هایی نظیر بندرعامری در حد یک بازی معمولی به شمار می‌رود و مهم در این است که بتوانیم بالانشین‌های گروه ب را شکست دهیم.

باید توجه داشت که برای لیگ یکی شدن عبور از بالانشین‌های مدعی حایز اهمیت است همانگونه که سال قبل این موفقیت میسر نشد و پاس در برابر تیم‌هایی نظیر مس شهربابک و چوکا امتیاز از دست داد تا لیگ یکی نشود.

بنابراین نباید این برد منجر به غرور کاذب در بازیکنان شود و بازی سخت هفته آینده را عادی جلوه دهند.

همه باید با به فراموشی سپردن برد پرگل این هفته، به این مساله توجه داشته باشند که تا پایان لیگ راه بسیار است و چه بسا یک اشتباه بازهم موجب سقوط در جدول شود.

گذری بر جدول رده‌بندی لیگ ۲ نشان می‌دهد که امتیاز تیم‌ها به خصوص رده‌های میانی بسیار نزدیک است و برد و باخت و حتی تساوی در هر هفته باعث تغییرات اساسی در رتبه بندی‌ها می‌شود.

بنابراین شاگردان پاشازاده باید با درک این مهم، فقط برای کسب حداکثر امتیاز در هر بازی تمرکز کنند و دیدار قبلی را در همان زمان به فراموشی بسپارند.

در دیدار دیروز اگرچه پاسی‌ها در اغلب دقایق صاحب توپ و میدان بودند اما در دفاع شکننده نشان دادند و اگر حریف به لحاظ تهاجمی از بازیکنان باتجربه‌تری سود می‌برد، به طور قطع روز سختی برای میزبان سپری می‌شد.

در میانه میدان نیز چرخش توپ به جناحین سرعت عمل بهتری باید داشته باشد تا بتوان ضمن راه انداختن موتور هافبک‌های تند و تیز کناری نظیر الیاس صالحی و شهریار شیروند، مهاجمان را در موقعیت بیشتری برای گلزنی قرار داد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن