حمله استقلال و پرسپولیس به شواهد و قرائن؛ به "صفر- صفر" برنگردید

b_150_100_16777215_00_images_157177102179581816218762495988018710550.jpg تا به حال ۲۰ شهرآورد با نتیجه بدون گل به پایان رسیده است و هیچ فردی دوست ندارد این عدد به ۲۱ برسد.
۲۱ درصد از دیدارهای شهرآورد پایتخت تا به اینجا در جریان بازی گل نداشته و به هیچ عنوان هیچکس دوست ندارد بعد از دیدار امروز(دوشنبه) بازهم شاهد تساوی صفر بر صفر باشیم.
سرخابی‌های پایتخت در حالی رو در روی هم قرار می‌گیرند و تنها بازی باقیمانده هفته هشتم را به انجام می‌رسانند که شواهد و قرائن نشان می‌دهد باید ترس تماشای یک بازی بدون گل را داشته باشیم.
محمود فکری اولین شهرآورد خود را به عنوان سرمربی تجربه می‌کند. او پیش از این و در کارنامه مربیگری خود در لیگ برتر که به ۲۳ بازی محدود می‌شود بارها نتیجه مساوی بدون گل را تجربه کرده که تعداد آن به پنج رسیده است. او در ۲۱ درصد دیدارهای قبلی خود نتیجه مساوی بدون گل را تجربه کرده است. یکی از این تساوی‌های بدون گل برای دیدار با پرسپولیس در زمانی است که سرمربی شیرین فراز کرمانشاه بود.
تساوی در این مسابقه برای فکری می‌تواند نتیجه قابل قبولی باشد. او به تازگی توانسته منتقدین خود را تا حدی به عقب براند و باخت در شهرآورد مجددا فشارهای زیادی را به سمتش خواهد آورد. نتیجه مساوی هم فاصله امن ایجاد شده با پرسپولیس را حفظ می‌کند و هم همچنان فرصت صدرنشینی را برای این تیم نگه می‌دارد چرا که نسبت به صنعت نفت ۲ بازی کمتر دارند و بعد از شهرآورد همچنان یک بازی باقی می‌ماند.
یحیی اما اوضاعش کمی متفاوت است. تیم او نسبت به استقلال در این دیدار نیاز بیشتری به برد دارد. پرسپولیس بعد از شکست در فینال آسیا سه بازی انجام داده که هر سه مساوی شده و عدم پیروزی در این مسابقه فرصت نزدیک شدن به صدر را از این تیم می گیرد. با این وجود احتیاطی که در ذهنیتی یحیی همیشه وجود داشته باعث می‌شود تا او از تساوی در این مسابقه چندان ناراضی نباشد.
گل‌محمدی انتقادات زیادی را در این هفته‌ها متوجه خود می‌بیند و حتی یک گزینه آلترناتیو هم برایش مشخص شده که در نوع خود عجیب است. دومین ناکامی متوالی در شهرآورد شرایط یحیی را از حالت امن خارج می‌کند و او را در موقعیت خطرناکی قرار می‌دهد که اصلا آن را دوست ندارد. از طرفی گل‌محمدی آمار عجیبی در سه شهرآورد قبلی که سرمربی بوده داشته و آن هم این بوده که هیچوقت در جریان بازی تیمی برنده نشده و همگی مساوی شده است.
پرسپولیس در فاز هجومی بسیار مشکل دارد و همین مساله یکی دیگر از نگرانی‌های سرمربی این تیم است. در کنار همه این مسائل آمادگی بالای خط دفاع و دروازه ۲ تیم را هم باید اضافه کنیم. آنها به این راحتی باج نمی‌دهند و گل نمی خورند. استقلال در ۹ بازی ۶ کلین‌شیت داشته و پرسپولیس در هفت دیدار، پنج کلین‌شیت. پرسپولیس با ۲ گل خورده، کمترین گل دریافتی را داشته و استقلال با ۲ بازی بیشتر، نزدیک‌ترین رقیب این تیم هست که فقط چهار بار دروازه‌اش گشوده شده است.
با همه این اوصاف به هیچ وجه دوست نداریم بعد از ۲ دربی آخر که هرکدام چهار گل داشت و همچنین چهار شهرآورد اخیر که همواره گل داشته است؛ دوباره به صفر صفر برگردیم. پنجم مهرماه سال ۱۳۹۷، شاهد آخرین بازی این ۲ تیم بودیم که گلی نداشت. در آن مسابقه وینفرد شفر و برانکو ایوانکوویچ سرمربیان ۲ تیم بودند و دست بر قضا بازی از هفته هشتم به انجام می‌رسید.
نبود تماشاگران اصلا به نفع هیچ مسابقه فوتبالی، خصوصا شهرآورد پایتخت نیست اما بازهم در دل هر اتفاق ناخوشایندی، یک نکته مثبت وجود دارد. نبود هواداران، فشار را از روی بازیکنان و کادر فنی برمی‌دارد و همین مساله به آنها کمک می کند تا با آرامش خاطر بیشتری بازی کنند. امیدواریم که در این دیدار هم مانند شهرآورد قبل شاهد همین اتفاق باشیم.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن