یادداشت سردبیر روزنامه خبر ورزشی

آب رفته به جوی بر نمی‌گردد

b_150_100_16777215_00_images_pas.jpgدر یک تصمیم کاملا نابخردانه تیم پاس تهران منحل و امتیازش به همدان اعطاء شد. بی شک تصمیم گیرندگان این تصمیم غیر عاقلانه فوتبالی نبودند چون اگر فوتبالی بودند به جای نابودی پاس به فوتبال همدان کمک می کردند تا با زور بازوی خویش قد علم کند. مثل خیلی از شهرها.

پاس امروز به لیگ 3 سقوط کرد. تیمی که آخرین جام قهرمانی فوتبال ایران در لیگ باشگاهی آسیا را در کلکسیون افتخاراتش دارد و بعد از پاس هنوز تیمی نتوانسته قهرمان آسیا شود.

دو سه سالی همدانی ها برای پاس هزینه کردند اما خیلی زود این هزینه ها ته کشید و ناتوانی استان در تیمداری عیان شد و بعد بدهی های آزار دهنده تا جایی ادامه یافت که امروز شاهد سقوط این تیم به لیگ 3 بودیم. گله ای به همدانی ها نیست که تیم لیگ برتری را به دسته سوم بردند! گله از مدیرانی است که یک بار بزرگ را به فوتبال همدان تحمیل کردند و این نه تنها کمکی به فوتبال همدان نکرد بلکه برخی از سرمایه های این استان را بلعید. تا انتقادی هم به این تصمیم می شد برخی سریع موضع می گرفتند و می گفتند که این تیم به شهدای همدان هبه شده است. اما نه شهدای عزیز همدان نیاز به تیم فوتبال دارند و نه شهدای شهرهای دیگر. ما همین که راهشان را ادامه دهیم و به نصایح شان گوش کنیم کافی است که البته نمی کنیم و خیلی چیزها را از یاد برده ایم.

تجربه تلخ به بهایی برای فوتبال ایران تمام شد که غیر قابل جبران است. هویت باشگاهی با قدمت چندین دهه ای به تاراج گذاشته شد! و امروز حتی اگر تصمیم گرفته شود پاس برگردد همه چیز به سرعت آنی شکل نخواهد گرفت و بهتر است بگوییم آب رفته به جوی برنمی گردد.

پاسی دیگر وجود ندارد. همان طور که امروز دیگر همایی نیست. ابومسلمی وجود ندارد. شموشک مدت هاست که مرده. صبای قم هم در آستانه سقوط به دسته دوم است و بعد دسته سوم مثل پاس همدان. راستی استقلال اهواز کجاست؟

تلاشی که برای نابودی این تیم ها شد اگر برای احیای این تیم ها می شد الان فوتبال باشگاهی و حتی ملی امان شرایط بهتری داشت و می شد از این طریق با خیلی از ناهنجاری های اجتماعی هم مقابله کرد.

آیا کسی نبود این را درک کند که پاس تیم ملی این مملکت را تغذیه می کرد؟ آیا کسی نبود درک کند بهترین راه برای سالم سازی جامعه پرداخت به ورزش قهرمانی  است؟ امیدواریم از این به بعد کسانی باشند که این ها را درک کنند...

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن