نبرد دشوار پاس همدان با مدعی صعود به لیگ یک فوتبال کشور

b_150_100_16777215_00_images_phocagallery_avatars_pas401.jpgتیم پاس همدان در هفته بیستم رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشور در گروه الف نبرد سخت و دشواری را عصر امروز /شنبه/ در برابر فولادنوین اهواز مدعی صعود به لیگ یک در پیش دارد.
به گزارش "همدان فوتبال" و به نقل از ایرنا، شاگردان هادی گل محمدی در حالی امروز مقابل فولادنوین اهواز صف آرایی می‌کنند که بازی رفت را برابر این تیم خوزستانی یک بر صفر شکست خوردند.
نماینده همدان که نسبت به نیم فصل اول روند روبه رشدی را در نتیجه گیری داشته است، اکنون برای انتقام شکست دور رفت برابر فولادنوین اهواز به میدان می‌رود.
پاسی‌ها هم اکنون از ۱۸ بازی صاحب هفت برد، پنج تساوی و ۶ شکست شده‌اند تا با ۲۶ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به سپیدرود رشت در رتبه پنجم جدول قرار بگیرند.
اما در آن سوی میدان فولادنوین اهواز هر چند نیم فصل دوم را با افت سپری کرده اما همچنان با ۱۱ برد، پنج تساوی و تنها یک باخت و کسب ۳۸ امتیاز و تفاضل گل کمتر به نسبت مس سونگون ورزقان صدرنشین، در جایگاه دوم جدول قرار گرفته است.
کار سخت پاس برای صعود
پاسی‌ها از سال ۹۴ تاکنون در لیگ دسته دوم فوتبال کشور، برای صعود دست و پا می‌زنند و تلاش این تیم همچنان بی‌ثمر بوده و به قدیمی‌ترین تیم حاضر در این سطح فوتبال نیز تبدیل شده‌اند.
امسال شرایط برای پاس پیچیده‌تر از گذشته بود و مشکلات مالی، بسته شدن پنجره نقل و انتقالات و پرداخت نشدن کامل مطالبات بازیکنان براساس زمانبندی تعیین شده باعث جدایی چند مهره کلیدی، عدم حضور در دیدار مقابل ایمان سبز شیراز و حواشی متعدد شد.
این در حالیست که به اذعان بسیاری از کارشناسان فوتبال، پاس امسال با برخورداری از بازیکنان خوب و با کیفیت می‌توانست مدعی صعود به لیگ یک باشد اما ضعف‌های مدیریتی و عدم اجرای تعهدات مالی باعث برهم خورده وضعیت این تیم شد.
به اذعان بسیاری از کارشناسان فوتبال، پاس امسال با برخورداری از بازیکنان خوب و با کیفیت می‌توانست مدعی صعود به لیگ یک باشد اما ضعف‌های مدیریتی و عدم اجرای تعهدات مالی باعث برهم خورده وضعیت این تیم شد.
پاس در دیدارهای گذشته خود به پیروزی رسیده و توانسته در جمع تیم‌های بالانشین جدول قرار بگیرد، هر چند فاصله آن‌ها با صدرنشین ۱۲ امتیاز است اما تا به اینجا نیز با وجود مشکلات عدیده پیش رو، عملکرد تحسین برانگیز داشته است.
شاگردان گل محمدی فصل پرفراز و نشیب را سپری کردند و اکنون ۶ بازی فرصت دارند تا با عبور از حریفان، شانس خود را حداقل برای حضور در پلی آف لیگ ۲ امتحان کنند که البته بسیار سخت و شاید غیرممکن هم باشد.
از سوی دیگر احتمال سقوط این تیم باتوجه به امتیازهای جمع آوری شده غیرممکن است مگر اینکه آن‌ها بازی‌های باقی مانده را با شکست به پایان برسانند.
مشکلات مالی سوهان روح بازیکنان
هر چند این روزها تمام تیم‌های باشگاهی کشور در لیگ ۲ با مشکلات مالی مواجه هستند اما پاسی‌ها جزو نادرترین تیم‌ها در دریافتی مطالبات به شمار می‌روند.
با گذشت ۲۰ هفته از لیگ و در آستانه پایان یافتن مسابقات فصل جاری، دریافتی بازیکنان این تیم تنها ۲۰ درصد بوده و همین مساله باعث شده تا در هر بازی با حاشیه و آشفتگی ذهنی به میدان بروند.
این بار نیز قرار براین بود تا ۲۰ درصد از قرارداد مالی بازیکنان و کادر فنی تا قبل از بازی امروز پرداخت شود اما با وجود تلاش‌های صورت گرفته مدیریت جدید باشگاه، این مهم تحقق نیافت.
اعتراض بازیکنان به عدم پرداخت مطالبات سبب شد تا روز گذشته از حضور در تمرین امتناع کنند و امروز با شرایط خاص برابر فولادنوین به میدان بروند.
البته حمیدرضا عابری منصور مدیریت باشگاه پاس قول پرداخت ۱۰ درصد از مطالبات بازیکنان قبل از بازی امروز را داده و ای کاش این اقدام زودتر انجام می‌گرفت تا این تیم با تمرکز بهتر به میدان می‌رفت.
نماینده همدان در صورت پیروزی در بازی امروز می‌تواند در بهترین حالت به رتبه سوم جدول صعود کند و به لحاظ روانی شوک بسیار خوبی برای اعضای تیم خواهد بود.
سد دفاعی مستحکم فولادنوین اهواز
عبور از تیم فولادنوین اهواز بسیار سخت و دشوار است چرا که این تیم جنوبی تا به اینجا فقط یکبار متحمل شکست شده و بهترین خط دفاعی لیگ ۲ را اختیار دارد.
فولادی‌ها امسال عزم خود را برای صعود جزم کرده‌اند هر چند در نیم فصل دوم نتایج آن‌ها بیشتر در کسب تساوی بود اما همچنان مدعی اصلی به شمار می‌روند.
نماینده اهواز با ۲۴ گل زده دومین خط حمله آتشین گروه الف لیگ ۲ را در اختیار دارد و تنها با ۹ گل خورده نیز بهترین خط دفاعی را به نام خود ثبت کرده است.
آن‌ها پس از تساوی‌های شوک آور، صدرجدول را به مس سونگون واگذار کردند هر چند هفته قبل با برتری برابر شهید اورکی اسلامشهر توانستند همچنان در کورس صعود باقی بمانند.
پیروزی در بازی مقابل پاس همدان برای فولاد از اهمیت خاصی برخوردار است و چه بسا با لغزش مس بتوانند بازهم صدرجدول را تصاحب کنند.
تیم‌های مس سونگون و فولادنوین هم امتیاز در کورس صعود تلاش می‌کنند و همین شرایط به اهمیت بازی امروز نماینده خوزستان در برابر پاس افزوده است.
دیداری که قرار است از ساعت ۱۵ امروز به میزبانی ورزشگاه شهید حاجی بابایی مریانج آغاز شود.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن