آنقدر خوب که نگرانش می‌شویم؛ مهدی طارمی؛ عاشقت شده‌اند مرد!

b_150_100_16777215_00_images_taremi.jpgمهاجم ایرانی پورتو باز هم یک عملکرد دلچسب دیگر از خود به نمایش گذاشت.
گزاف نیست اگر بگوییم که مهدی طارمی حالا به یکی از ارکان قهرمان سابق چمپیونزلیگ و یکی از پُرافتخارترین باشگاه‌های پرتغال یعنی پورتو تبدیل شده است. او در هر مسابقه ابعاد جدیدی از توانایی‌های بالای خود را به نمایش می‌گذارد تا نشان دهد که شاید اگر از ابتدای فصل در ترکیب پورتو قرار داشت، جای این تیم با اسپورتینگ لیسبون در صدر جدول عوض می‌شد.
ستاره این روزهای پورتو بامداد امروز نیز در جریان دیدار حساس این تیم مقابل براگا از ابتدا توسط سرجیو کونسیسائو به کار گرفته شد و طبق روال هفته‌های اخیر نمایش تحسین برانگیزی را از خود ارائه داد.
طارمی در حضور ۸۵ دقیقه‌ای خود گل دوم تیمش را با یک ضربه چکشی زیبا و تماشایی به ثمر رساند، اما اخراج دقیقه ۶۰ ژسوس کرونا کار را برای شاگردان کونسیسائو دشوار کرد و موجب شد آنها در دقایق پایانی و در عرض کمتر از ۱۰ دقیقه دو گل دریافت کرده تا بازی ۲ بر ۲ شود.
اما ستاره ایرانی پورتو در برابر براگا آمار شگفت‌انگیزی را از خود به ثبت رساند و در پایان به‌عنوان بهترین بازیکن زمین لقب گرفت.
طارمی به جز گلی که به ثمر رساند، در طول بازی نیز بسیار تأثیرگذار ظاهر شد. او ۱۳ پاس دقیق را از خود به ثبت رساند و دو شانس گلزنی برای پورتو ایجاد کرد. همچنین دقت شوت او در این مسابقه ۱۰۰ درصد بود. مهدی دو پاس کلیدی برای هم‌تیمی‌های خود ارسال کرد و ۳۸ لمس توپ داشت. شگفت‌انگیزتر اینکه او مجموعا در ۱۴ دوئل به پیروزی رسید و در نبردهای تن به تن برتری و توپ را از دست نمی‌داد.
طارمی در این بازی مثل همیشه با جای‌گیری‌های عالی خود در موقعیت گلزنی یا دادن پاس‌های خطرناک قرار می‌گرفت و سه فرصت جدی با نبوغ این ستاره ایرانی به دست آمد که با بدشانسی او تبدیل به گل نشد.
طارمی پس از پیوستن به پورتو، نخستین بازی خود در لیگ برتر پرتغال را هم در هفته اول برابر براگا انجام داد که در دقیقه ۸۷ به زمین رفت و لحظاتی پس از ورودش به بازی توانست یک پنالتی بگیرد و شروع درخشانی در باشگاه جدیدش داشته باشد؛ پنالتی‌ای که البته تلس آن را زد و فرصت گلزنی را به مهاجم ایرانی نداد
ستاره ایرانی پورتو که با عملکرد رو به پیشرفت و فوق‌العاده خود و مهم‌تر از همه گل‌هایی که می‌زند، تبدیل به یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تیمش شده، ۹ روز دیگر باید مقابل یوونتوس به میدان برود و هواداران باشگاه پرتغالی و همچنین فوتبال ایران امیدوار هستند تا او این آمادگی را در دیدار با حریف ایتالیایی هم حفظ کند و با آسیب دیدگی مواجه نشود.
البته باید یادآور شد روی هر دو گلی که پورتو دریافت کرد، په‌په کاپیتان و مدافع این تیم و بازیکن سابق رئال مادرید مقصر بود؛ او روی گل اول با عدم حضور در محوطه جریمه خودی و خروج از باکس دفاع تیمی و روی گل دوم با پاس اشتباه به بازیکن حریف، منجر به گل خوردن پورتو شد و براگا را صاحب یک امتیاز کرد.
په‌په در شرایطی این نمایش ضعیف را مقابل براگا ارائه داد و منجر به هدر رفتن سه امتیاز پورتو و کم اثر شدن درخشش طارمی شد که برتری در این دیدار می‌توانست فاصله آنها با براگا را به ۵ امتیاز افزایش دهد.
اگرچه پورتو با توقف در بازی برابر براگا تا حدودی از کورس قهرمانی عقب مانده، اما به طور قطع مهدی طارمی در ادامه فصل یکی از اصلی‌ترین امیدهای آنها به خصوص در لیگ قهرمانان اروپا برابر یوونتوس خواهد بود؛ بازیکنی که حضور در پورتو را با نیمکت نشینی‌های پیاپی آغاز کرد، اما حالا به یکی از ارکان اصلی تیم کونسیسائو تبدیل شده است.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن