دلیل موفقیت مسی چیست؟

b_150_100_16777215_00_images_stories_hamedanfootball-baner.jpgیک تحقیق علمی در دانشگاه بریتانیا ثابت کرد تفاوت بازیکنان بزرگ دنیا با بازیکنان آماتور تنها قدرت فیزیکی نیست بلکه تفاوت در پرکاری ذهن آنها است.

 

به گزارش "همدان فوتبال"، محققان دانشگاه برونل بریتانیا دریافتند فرق فوتبالیست‌های بزرگ دنیا با بازیکنان آماتور این است که بازیکنان بزرگ قادر هستند در مواقع حساس بازی، قسمت‌های بیشتری از ذهن خود را فعال کنند و این عمل به بازیکنان کمک می‌کند تا در مقابل بازیکن مقابل واکنش موفقیت‌آمیزی داشته باشند .

 

بر طبق این گزارش که به بررسی ذهن‌های فوتبالیست‌های دنیا پرداخته است، ثابت شده که برای مثال ممکن است بازی زیبای مسی به دلیل ذهن پرکارش باشد.

 

در این مقاله که در ژورنال ورزشی و روانشناسی تمرین چاپ شده است، نتیجه‌گیری شده آن چه یک بازیکن را از یک بازیکن دیگر متمایز می‌کند، ذهن درگیر و پرکارش نسبت به بازیکنان آماتور است که باعث می‌شود این بازیکنان به صورت غریزی در زمین مسابقه واکنش مناسبی داشته باشند و کمتر فریب بازیکنان حریف را بخورند.

 

در این پژوهش از 39 بازیکن از سطح آماتور تا حرفه‌ای هنگام نزدیک شدن بازیکن به توپ، تست ام آر ای (MRI) از مغزی گرفته شد. در این تست بازیکنی که توپ را حمل می‌کند، سعی در فریب بازیکنی دارد که در حال تست MRI است و این بازیکنان هر یک واکنش‌های مختلفی به این بازیکن ارائه دادند. در نتیجه‌گیری از این آزمایش مشخص شد آن چه بیش از انعطاف بدنی و آمادگی جسمانی بازیکنان بزرگ دنیا را از بازیکنان آماتور متمایز می‌کند، واکنش‌های ذهنی این بازیکنان است که باعث می شود یک بازیکن نسبت به یک بازیکن دیگر واکنش بهتری داشته باشد. بازیکنان بزرگ دنیا دارای ذهن پرکار و خلاق هستند و این به آنها فرصت می‌دهد تا در کمترین زمان بهترین تصمیم را در زمین مسابقه بگیرند.

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن