مدارس رایگان فوتبال؛ امیدآفرینی برای استعدادهای حاشیه شهر همدان

b_150_100_16777215_00_images_157177102179581816218762495988018710550.jpgدور جدید مدارس فوتبال کشور همزمان با فرارسیدن فصل تعطیلات دانش‌آموزان رده‌های سنی پایه در حالی با استقبال چشمگیر همراه است که برای نخستین بار در همدان نسبت به راه‌اندازی دوره‌های رایگان برای استعدادهای بی‌بضاعت حاشیه این شهر اقدام شده است.
به گزارش "همدان فوتبال" و به نقل از خبرنگار ایرنا فوتبال به عنوان پرمخاطب‌ترین رشته ورزشی این روزها نزد خانواده‌ها به ویژه نونهالان و نوجوانان از استقبال بسیار خوبی برخوردار است.
این رشته ورزشی با توجه به جایگاهی که در بین مردم ایران دارد، بیشتر مورد توجه خانواده‌ها قرار می‌گیرد و از همین رو می‌طلبد ضمن استانداردسازی مدارس، نظارت دقیق بر عملکرد آن‌ها نیز صورت بگیرد.
مدارس فوتبال همدان در سال‌های اخیر بنا بر سیاست فدراسیون فوتبال و نیز توجه خانواده‌ها با رشد قابل توجهی همراه شده است و این مدارس در طول سال و بخصوص هنگام تعطیلی واحدهای آموزشی با تبلیغات گسترده نسبت به پذیرش و ثبت نام نونهالان و نوجوانان برای آموزش، فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند.
۶ هزار نوآموز در مدارس فوتبال همدان فعالیت دارند
رئیس کمیته جوانان هیأت فوتبال همدان گفت: ۶ هزار نوآموز در مدارس فوتبال و فوتسال این استان در فصل تابستان فعالیت دارند.
هادی بلوری روز پنجشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: باشگاه شهرداری همدان با ۶۵۰ نوآموز بیشترین دوره‌های آموزشی را در بین مدارس فوتبال استان همدان دارد.
وی بیان کرد: این مدارس فوتبال در رده‌های سنی زیر ۱۰، ۱۱، ۱۲ و ۱۳ سال برگزار می‌شود و در فصل تابستان پذیرای حضور پرشمار فوتبالیست‌ها هستند.
بلوری با اشاره به اینکه بازرسی و نظارت شیوه آموزش و فعالیت مدارس فوتبال به صورت مستمر انجام می‌شود، گفت: هر کلاس در مدرسه فوتبال مجاز به ظرفیت حداکثر ۲۵ بازیکن است.
وی خاطرنشان کرد: تمامی شهرستان‌های سطح استان همدان دارای مدارس فوتبال و فوتسال در ۲ بخش پسران و دختران است.
باشگاه شهرداری پرجمعیت‌ترین در مدارس فوتبال
مدرسه فوتبال باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری همدان به عنوان بزرگترین مدرسه فوتبال استان، طی مراسمی باشکوه و با حضور نوآموزان، مربیان، مسؤولان و خانواده فوتبالیست‌های ثبت نام شده برگزار شد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان در این مراسم گفت: هر سال بیش از ۶۰۰ فوتبالیست در مدرسه تابستانی ثبت نام می‌کنند.
هادی بلاغی افزود: مدرسه فوتبال باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری همدان در کشور یکی از مدارس برتر از نظر وجود زیرساخت‌های ورزشی و مربیان با دانش است.
مدرسه فوتبال باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری همدان در کشور یکی از مدارس برتر از نظر وجود زیرساخت‌های ورزشی و مربیان با دانش است.
وی با بیان اینکه هر سال بیش از ۶۰۰ فوتبالیست در مدرسه تابستانی باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری ثبت نام می‌کنند گفت: همدان فوتبالیست‌های زیادی را به کشور معرفی کرده‌ و ظرفیت خوبی در این حوزه فراهم است.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان خاطرنشان کرد: بسیاری از فوتبالیست‌های همدانی شاغل در لیگ برتر و لیگ‌های مختلف فوتبال از گذشته تا به امروز از دل مدرسه فوتبال شهرداری و آکادمی باشگاه به سطح اول فوتبال کشور معرفی شده‌اند.
وی یادآور شد: هدف ما ابتدا اخلاق‌مداری و بعد کشف استعدادهای ناب فوتبالی و معرفی به فوتبال کشور است.
بلاغی با اشاره به زیرساخت و امکانات مناسب باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری همدان بیان کرد: فوتبالیست‌هایی که در مدارس فوتبال ما فعالیت می‌کنند توسط برترین مربیان استعدادیابی استان زیر نظر گرفته می‌شوند.
وی با بیان اینکه در صورت داشتن استعداد این بازیکنان به تیم‌های پایه آکادمی ما معرفی می‌شوند در ادامه با قدردانی از زحمات مدیریت شهرداری گفت: حمایت‌های شهرداری، ریاست سازمان و اعضای شورای شهر باعث شده تا بتوانیم در استان حرف نخست را بزنیم و در کشور نیز زبان‌زد باشیم.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم بهترین خدمات را به فرزندان شهر همدان ارائه دهیم و تا آن روز تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.
راه‌اندازی مدارس رایگان فوتبال در حاشیه شهر
معاون ورزشی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان نیز از راه‌اندازی مدارس رایگان فوتبال در حاشیه شهر برای استعدادهای بی‌بضاعت خبر داد.
هادی بلوری افزود: هم اکنون نخستین مدرسه فوتبال رایگان را در منطقه خضر دایر کرده‌ایم و به زودی مدرسه فوتبال رایگان در منطقه دیزج افتتاح می‌شود.
هم اکنون نخستین مدرسه فوتبال رایگان را در منطقه خضر دایر کرده‌ایم و به زودی مدرسه فوتبال رایگان در منطقه دیزج افتتاح می‌شود.
وی اضافه کرد: این مدارس فوتبال در زمین چمن‌های مصنوعی ایجاد شده توسط شهرداری در مناطق مختلف شهر همدان راه‌اندازی شده و تمامی خدمات رایگان است.
بلوری بیان کرد: برای مدارس فوتبال حاشیه شهر مربی اعزام می‌کنیم و امکانات لازم را نیز تأمین کرده‌ایم تا آموزش‌ها در سطح مطلوب انجام شود.
وی این اقدام باشگاه شهرداری را بی‌نظیر دانست و گفت: مناطق کم برخوردار از مدارس رایگان فوتبال همراه با مربی با دانش برخوردار می‌شوند تا استعدادها به طور گسترده شناسایی و برای پرورش یافتن، جذب شوند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن