ماراتن شهرداری همدان و شمس آذرقزوین در هفته سرنوشت ساز لیگ یک

b_150_100_16777215_00_images_phocagallery_avatars_shahrdari1400.jpgدیدارهای هفته ۳۲ لیگ دسته اول فوتبال کشور در حالی امروز /جمعه/ ششم خردادماه جاری در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود که تیم‌های هفتم تا شانزدهم جدول همچنان برای بقا جدال می‌کنند.
به گزارش "همدان فوتبال" و به نقل از ایرنا، سه هفته تا پایان مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور در فصل جاری باقی مانده و بر روی کاغذ رایکا بابل با ۳۵ امتیاز و قرار گرفتن در رتبه شانزدهم جدول گزینه اصلی سقوط است.
تاکنون سقوط تیم‌های ماشین‌سازی تبریز و شاهین شهرداری بوشهر به لیگ ۲ کشور قطعی شده و سایر تیم‌ها برای بقا تلاش می‌کنند.
شهرداری همدان هم اکنون با ۳۹ امتیاز از هشت برد، پانزده تساوی و هشت شکست در رده دهم جدول قرار گرفته و همانند هفته‌های گذشته توانسته جایگاه خود را در این رتبه از جدول تثبیت کند.
تیمی که به لحاظ تفاضل گل نیز به مراتب بهتر از سایر تعقیب کنندگان خود در جدول رده‌بندی مسابقات است و می‌تواند به بالا بودن رتبه این تیم کمک شایانی داشته باشد.
شهرداری چی‌ها امروز جمعه باید به مصاف شمس آذرقزوین تیم رده دوازدهمی جدول بروند که هفته گذشته شکستی تلخ را مقابل آرمان گهرسیرجان داشت.
شاگردان دقیقی حالا مصاف سختی مقابل شهرداری همدان خواهند داشت و تیم پیروز میدان گام بلند برای بقا در فصل جاری لیگ دسته یک فوتبال کشور برخواهد داشت.
نباختن، تاکتیک موفق طلایی منش
تیم تحت هدایت رضا طلایی منش در ۳۱ بازی اخیر خود تنها هشت بار متحمل شکست شده و ۲۳ بار مقابل حریفان خود شکست نخورده است.
همین مساله تاکتیک موفقی از جانب کادر فنی تیم شهرداری همدان به شمار می‌رود و توانسته جایگاه آن‌ها در میانه‌های جدول را به نوعی تثبیت کند.
طلایی منش به خوبی می‌داند که دیدارهای باقی مانده حکم مرگ و زندگی را برای او و شاگردانش دارد و بنابراین بهتر است که ابتدا باختی را متحمل نشود.
آن‌ها در دیدارهای اخیر خود نیز برای کسب امتیاز مقابل حریفان خود پرتلاش ظاهر شدند و توانسته‌اند به هدف خود که ماندن در لیگ است تا حد فراوانی دست یابند.
شاید همین سه امتیاز دیدار مقابل شمس آذر قزوین بتواند در این هفته بقای آن‌ها را مسجل کند اما از دست دادن امتیاز بازهم اما و اگرها را ایجاد می‌کند مگر اینکه سایر تیم‌های پایین جدول به خصوص رایکا بابل تن به شکست بدهد.
این روزها بابلی‌ها سخت در تلاش برای بقا در لیگ یک هستند و با این حال شرایط سختی را سپری می‌کنند.
شهرداری همدان که چهار امتیاز بالاتر از رایکا بابل دارد، در صورت برتری مقابل شمس آذر قزوین ۴۲ امتیاز می‌شود و در صورت تساوی رایکا، بقای نماینده همدان به فاصله ۲ هفته مانده به پایان مسابقات قطعی می‌شود.
اما در صورت شکست شهرداری و یا تساوی در بازی مقابل نماینده قزوین، سایر حریفان نیز این فرصت را پیدا می‌کنند که شرایط بهتری در جدول پیدا کنند.
بنابراین شهرداری باید پرتلاش برای کسب پیروزی در این دیدار سخت خارج از خانه باشد و در بهترین حالت می‌تواند دو رده در جدول صعود کند اما در شکست یا تساوی چه بسا نماینده همدان را تا رده سیزدهم جدول پایین ببرد.
شمس در یک قدمی شهرداری
شمس آذر قزوین که امسال با خرید امتیاز گام به لیگ یک گذاشته است، سعی می‌کند از این دیدار خانگی دست پر بیرون برود.
سعید دقیقی سرمربی شمس آذر قزوین که روزگاری در پاس همدان مهاجم این تیم در لیگ برتر بود، حالا در جرگه مربیان به مصاف تیمی می‌رود که رضا طلایی منش سرمربی شهرداری نیز در همان سال که دقیقی بازیکن بود، از دستیاران پاس به شمار می‌رفت.
تیم شمس آذر در ۳۱ دیدار اخیر خود ۹ برد، ۱۱ تساوی و ۱۱ شکست را کسب کرده و با تفاضل گل منفی ۲ از شرایط خوبی در جدول برخوردار نیست.
آن‌ها با ۳۸ امتیاز رتبه دوازدهم جدول را در اختیار دارند و کوچکترین لغزش چه بسا منجر به قعرنشینی این تیم شود.
رایکا با ۳۵ امتیاز همچنان شانس بقا دارد و همه حریفان از جمله شمس آذر قزوین در صورت اشتباه جای خود را به این تیم شمالی می‌دهند.
سعید دقیقی که هفته‌های اخیر سکان هدایت تیم شمس آذر قزوین را گرفت حالا ماموریت بسیار مهمی در پیش دارد و ماندگاری این تیم بسیار حایز اهمیت است.
او هم اکنون عضو شورای اسلامی شهر قزوین است و از محبوبیت خوبی برخوردار بوده و انتظار قزوینی‌ها بقای شمس آذر در لیگ یک است.
دقیقی در صورت برتری تیمش مقابل شهرداری همدان می‌تواند چند پله در جدول صعود کند ضمن اینکه تساوی در این دیدار به سود هیچ یک از ۲ تیم نیست.
داور زرندی قاضی دیدار شمس آذر و شهرداری
دیدار ۲ تیم شمس آذر قزوین و شهرداری همدان از ساعت ۱۹ با قضاوت سیدرضا مهدوی اهل زرند کرمان انجام می‌شود.
این داور زرندی که سابقه قضاوت در دیدارهای متعدد لیگ برتر را دارد برای مسابقه حساس ۲ تیم انتخاب شده است.
جمعه ۶ خردادماه ۱۴۰۱
مس شهربابک - ویستاتوربین تهران
محمدحسین ترابیان – فرزاد شیرمردی – هارون چوپانزاده – ابوالفضل گرجی - ناظر: قاسم واحدی
خیبرخرم‌ آباد - قشقایی شیراز
حسن اکرمی – محمدرضا مدیرروستا – محسن سلطانی – مهدی نجار - ناظر: حسین طالقانی
خوشه طلایی ساوه - رایکا بابل
عباس راکی – رحیم حاجی پور – ولی کاووسی – حامد رنجبر - ناظر: عبدالرسول استادزاده
شمس آذر قزوین - شهرداری همدان
سیدرضا مهدوی – علیرضا مرادی – عدنان پیروی – مجید محمدی – اسماعیل آمری
سایپا تهران - آرمان گهرسیرجان
اشکان خورشیدی – محمدرضا منصوری – فرهاد فرهادپور – حسین زیاری - ناظر: علیرضا رجبلو
شهرداری آستارا - مس کرمان
سیدعلی اصغر مومنی – یعقوب حجتی – احمد کاظم لو – رضوان سرشار - ناظر: ایرج امین فر
ماشین‌سازی تبریز - ملوان بندرانزلی
محمدباقرپور باقر – محمدرضا شاکر – بابک قلی زاده – مهدی نورمحمدی - ناظر: بابک وسیله بر
پارس جنوبی جم - استقلال خوزستان
محمدرضا مهرگان – مجتبی هاشمی نسب – علی فرزان منش – علی سام - ناظر: صفدر احمدی
استقلال ملاثانی - شاهین شهرداری بوشهر
هادی علی نیافر – کورش صارمی – مسعود مرادی – بهروز محمدی - ناظر: مجید شمس

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن