قمار بزرگ یوونتوس؛ «پیرلو» جانشین «ساری» شد

b_150_100_16777215_00_images_157177102179581816218762495988018710550.jpgبراساس تایید باشگاه یوونتوس در توییتر، بانوی پیر تنها ساعاتی پس از اخراج «مائوریتسیو ساری»، «آندره‌آ پیرلو» را به عنوان سرمربی جدید تیم اول خود منصوب کرد.
پیرلو به تازگی و در ماه گذشته هدایت تیم زیر ۲۳ ساله‌های یوونتوس را عهده‌دار شد اما پیش از آنکه حتی در یک بازی روی نیمکت این تیم در سری‌سی ایتالیا بنشیند، با ترفیع رتبه قابل ملاحضه‌ای روبرو شد.
براین اساس، هدایت بانوی پیر برای مرد ۴۱ ساله ایتالیایی چالشی بزرگ خواهد بود آن هم با توجه به اینکه ستاره اسبق تیم ملی ایتالیا تاکنون هدایت هیچ تیمی را چه در رده سنی جوانان و چه در سطح بزرگسالان عهده‌دار نبوده است.
پیرلو پس از پوشیدن پیراهن یووه در فاصله سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ ماه گذشته باردیگر به تورین بازگشت؛ هافبک خلاق آتزوری در این دوران به بانوی پیر در فاح چهار اسکودتوی متوالی و حضور در فینال لیگ قهرمانان فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۵ کمک کرد.
پیرلو در عرصه بین المللی ۱۱۶ بار پیراهن تیم ملی ایتالیا را بر تن کرد و در جریان قهرمانی آتزوری در جام جهانی ۲۰۰۶ یکی از اعضای کلیدی لاجوردی پوشان بود.
دوران فوتبالی پیرلو پس از سه سال حضور در باشگاه نیویورک سیتی در ام‌ال‌اس، در سال ۲۰۱۷ به پایان رسید.
مرد ایتالیایی هدایت تیمی را عهده‌دار خواهد شد که ۹ بار پیاپی اسکودتو را تصاحب کرده اما پس از حذف شب گذشته از لیگ قهرمانان، همچنان در این تورنمنت معتبر اروپایی ناکام مانده است.
ساری باوجود فتح اسکودتو در نخستین فصل حضور روی نیمکت یووه، شب گذشته و پس از حذف غافلگیرکننده این تیم توسط لیون از یک هشتم لیگ قهرمانان، اخراج شد.
«مائوریتسیو پوچتینو»، «مکس آلگری» و «آنتونیو کونته» بلافاصله پس از اخراج ساری با بانوی پیر ارتباط داده شدند اما بیانکونری تصمیم گرفت تا با فرصت دادن به پیرلو تازه کار در عرصه مربیگری، ریسک بزرگی را متحمل شود.
آخرین باری که یووه لیگ قهرمانان را فتح کرده است به فصل ۱۹۹۵-۹۶ مربوط می‌شود و از پیرلو انتظار می‌رود تا به این حسرت که حالا ۲۴ سال از آن می‌گذرد، پایان دهد.
انتظار می‌رفت یووه با امضای قرارداد با «کریستیانو رونالدو» مسیر رسیدن به جام را هموار کند اما آخرین تلاش این تیم به همراه مرد پرتغالی صرف نظر از باخت شب گذشته، به حذف از یک چهارم لیگ قهرمانان سال گذشته به دست آژاکس منجر شد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن