ارسلان، امیر جدید خط حمله استقلال

b_150_100_16777215_00_images_arsalan_motahari.jpgامیرارسلان مطهری سرانجام به آرزوی دیرینه خود رسید و با وقفه‌ای چهار ساله پیراهن استقلال را بر تن کرد و حالا ستاره جدید فرهاد مجیدی در خط حمله آبی‌ها محسوب می‌شود.
به گزارش "همدان فوتبال"، آمار 33 گل زده برای استقلال تا پایان نیم فصل اول این تیم را صاحب برترین خط حمله در تمام تیم‌‎های مدعی کرد و کمتر کسی فکرش را می‌کرد که مسئولان باشگاه با حضور شیخ دیاباته، مهدی قائدی و حتی مرتضی تبریزی به فکر جذب بازیکنی در خط حمله بیافتد. اما سیاست این باشگاه متفاوت و دست به جذب بازیکنی زدند که سال‌ها در انتظار پوشیدن پیراهن استقلال بود.
امیرارسلان مطهری بازیکن سابق مقاومت تهران است که مسئولان باشگاه نفت در لیگ چهاردهم او را از رده‌ها پایه این باشگاه نظامی به خدمت گرفتند. جذب مطهری دقیقا با آمدن علیرضا منصوریان مقارن شد و او رفته رفته از بازیکن جوان خود در ترکیب استفاده کرد و توانست بازی‌های بزرگی را برنده شود. از جمله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا که نفت مقابل الجیش قطر با ستاره‌های میلیون دلاری قرار گرفت و با تک گل ارسلان مجوز حضور در مرحله گروهی را گرفت.
با شروع لیگ پانزدهم ارسلان باز هم مهره اصلی منصوریان در خط حمله بود. حتی حضور آلویز نانگ هم باعث نشد تا سرمربی وقت نفت دست از مطهری بردارد و از او در نوک پیکان حمله استفاده شد. البته در این بین نفت در پایان لیگ به موفقیت چندانی دست پیدا نکرد و در پایان حضور در رده پنجم جدول را تجربه کرد.
با شروع لیگ شانزدهم و رفتن علیرضا منصوریان به استقلال همه معتقد بودند که یکی از بازیکنانی که همراه با او به جمع آبی پوشان می‌رود، ارسلان مطهری است. حتی او در آن زمان با قرار دادن قلب آبی در صفحه مجازی خود به شایعات دامن زد اما سرمربی سابق با آوردن مهره‌ای مثل کاوه رضایی، شاگرد سابق خود را جذب نکرد تا او در نفت بماند و با علی دایی کار خود را ادامه دهد. مطهری برای دایی هم یار ثابت بود و توانست گل‌های حساسی برای این مربی در راه قهرمانی جام حذفی به ثمر برساند.
ارسلان بعد از جدایی از نفت روزهای خوبی را پشت سر نگذاشت. حضور در تراکتورسازی و پارس جم در لیگ ایران و عدم به ثمر رساندن حتی یک گل به همراه این دو تیم، او را به لیگ عمان و تیم صحم تبعید کرد. انتقالی که باعث شد او در 7 بازی 6 گل به ثمر برساند اما طبیعتا لژیونری در عمان مورد توجه قرار نمی‌گیرد و او تصمیم گرفت که به ایران بازگردد.
حضور در ذوب‌آهن و پیوند دوباره با علیرضا منصوریان نقطه عطف ارسلان مطهری شد. بازیکنی که زیر نظر مربی محبوب دوباره اوج گرفت و توانست دست استاد سابق خود را به خصوص در لیگ هجدهم و هم‌چنین لیگ قهرمانان آسیا بگیرد. مطهری در ذوب‌آهن 11 گل به نام خود ثبت کرد تا بار دیگر مورد توجه استقلال قرار گیرد. به خصوص در ابتدای فصل که صحبت زیادی برای جذب او از سمت آبی‌ها وجود داشت اما در نهایت با تلاش منصوریان او در اصفهان ماند و حالا با نیم فصل تعویق دوباره با نظر فرهاد مجیدی به این تیم پر طرفدار آمده است.
یکی از ویژگی‌های مهم مطهری این است که مسائل روحی و روانی بر روی آن بسیار تاثیر دارد. به خصوص که منصوریان و دایی به خوبی آن را فهمیده بودند و توانستند بهترین بهره برداری را از شاگرد جوان خود داشته باشند. موضوعی که تاثیر مستقیم روی روند گلزنی آن دارد و باید دید فرهاد مجیدی موفق به استفاده از آن خواهد شد یا خیر.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن