پاسخ به یک سئوال جذاب / ما اول شدیم یا برزیل؟

b_150_100_16777215_00_images_photo_2017-06-13_00-25-29.jpgعلیرغم اینکه در نگاه اول به نظر می رسد صعود برزیل هنوز قطعی نشده، اما ما بعد از سلسائو دومین صعود کننده به روسیه 2018 خواهیم بود.

به گزارش "همدان قوتبال"، ساعتی پیش تیم ملی ایران موفق شد با 2 گل از سد ازبکستان گذشته و صعود خود را به جام جهانی 2018 روسیه قطعی کند.

 در بازی های گروهی آمریکای جنوبی، برزیل با 33 امتیاز در صدر قرار دارد و فاصله ای 9 امتیازی با تیم دوم جدول یعنی کلمبیا ایجاد کرده است. از این گروه 4 تیم به شکل مستقیم صعود کرده و یکی راهی پلی آف می شود.

 آرژانتین نیز در این جدول در رتبه پنجم قرار گرفته و با 22 امتیاز کار دشواری برای رسیدن به جام جهانی روسیه دارد.

در نگاه اول و با توجه به فاصله 11 امتیازی برزیل و آرژانتین و باقی ماندن 4 مسابقه تا پایان این رقابت ها، به نظر می رسد از نظر ریاضی هنوز صعود سلسائو قطعی نشده است اما با توجه به برنامه دیدارهای پیش رو و برخورد مستقیم تیم های رقیب بالای جدول، طبیعتا پیروزی تیمی به معنای شکست تیم دیگر است و در نهایت در می یابیم که صعود برزیل قطعی شده است.

 به عنوان مثال، آرژانتین در بازی های آتی باید به مصاف اروگوئه برود و هر نتیجه ای حاصل شود، به هر حال یک تیم امتیاز از دست داده است پس بدین ترتیب باید صعود برزیل به جام جهانی 2018 را قطعی بدانیم.

 اما نباید فراموش کرد که برزیل تا به حال 14 بازی انجام داده است و میانگین کسب امتیاز 2.35 را به ثبت رسانده است اما ایران یا میانگین امتیاز 2.5، حتی آماری بهتر از پرافتخارترین تیم همه ادوار جام جهانی جهانی ثبت کرده است.

 تیم ملی کشورمان نیز به شایستگی و با اقتدار موفق شد به عنوان اولین تیم قاره کهن و دومین تیم جهان راهی روسیه 2018 شود.

 البته در این میان ما هنوز رکورددار ثبت کلین شیت در رقابت های مقدماتی جام جهانی هستیم و با بسته نگه داشتن دروازه خود در تمامی دیدارها در آستانه ثبت یک رکورد جهانی در رقابت های پیش رو خواهیم بود.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن