لیگ قهرمانان اروپا؛ بازگشت تاریخی بارسلونا

b_150_100_16777215_00_images_82457971-71469588.jpgتیم فوتبال بارسلونا با برتری 6 بر یک مقابل پاری سن ژرمن ضمن جبران شکست سنگین دیدار رفت به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا صعود کرد.

به گزارش "همدان فوتبال" دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا، چهارشنبه شب با برگزاری دو دیدار پیگیری شد که تیم های بارسلونای اسپانیا و بورسیادورتموند آلمان با غلبه بر حریفان خود به دور بعدی صعود کردند.

در حضور بیش از 98 هزار تماشاگر ورزشگاه نیوکمپ، تیم فوتبال بارسلونا در حالی به مصاف پاری سن ژرمن فرانسه رفت که بازی دور رفت با برتری چهار بر صفر پاریسی ها همراه شده بود.

در بازی برگشت بارسلونا کار را توفانی آغاز کرد و در همان دقیقه سوم با ضربه «لوییس سوارز» به گل دست یافت.

در دقیقه چهلم حرکت تماشایی «آندری اینستا» و پاس او را «کوروزاوا» مدافع پاریسی ها به اشتباه درون دروازه خودی جای داد تا نیمه نخست با برتری دو بر صفر کاتالان ها همراه شود.

در ابتدای نیمه دوم «لیونل مسی» گل سوم را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، اما در دقیقه 62 «ادینسون کاوانی» برای میهمان گلزنی کرد تا نماینده فرانسه در آستانه صعود قرار بگیرد.

در دقیقه 85 «نیمار» با ضربه ایستگاهی تماشایی نتیجه را چهار بریک به سود بارسلونا تغییر داد، اما همچنان هواداران نا امید بودند.

در دقیقه 89 بار دیگر داور به سود کاتالان ها اعلام پنالتی کرد تا اینبار «نیمار» از روی نقطه پنالتی گلزنی کند.

بارسلونا در دقایق تلف شده تنها نیاز به یک گل دیگر برای جبران داشت و پاس تماشایی نیمار در دقیقه 95 به «سرخیو روبرتو» رسید تا این بازیکن که تنها لحظاتی از حضورش در میدان می گذشت گل ششم و برتری کاتالان ها را به ثمر رساند تا بارسلونا با نتیجه رویایی و معجزه وار شکست چهار بر صفر دور رفت را با پیروزی شش بر یک جبران کرده و صعود کند.

این برای نخستین بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بود که یک تیم شکست چهار بر صفر دور رفت را جبران می کند.

در دیگر دیدار همزمان، بورسیادورتموند آلمان در حالی از بنفیکای پرتغال میزبانی کرد که بازی رفت با پیروزی یک بر صفر بنفیکا همراه شده بود.

در بازی برگشت، سه گل «پیر اوبامیانگ» و تنها گل «پولسیچ» سبب شد تا دورتموند به برتری چهار بر صفر رسیده و صعود کند.

سه شنبه شب نیز تیم های بایرن مونیخ آلمان و رئال مادرید اسپانیا با غلبه بر آرسنال انگلیس و ناپولی ایتالیا راهی مرحله بعدی شده بودند.

دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، هفته بعدی با برگزاری چهار دیدار پایان می یابد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن