شیشه عمر قهرمان سابق فوتبال کشور در دستان شهرداری همدان

b_150_100_16777215_00_images_157177102179581816218762495988018710550.jpgهفته پایانی رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور در حالی امروز(سه‌شنبه) در شهرهای مختلف برگزار می‌شود که تکلیف بقای تیم پرسابقه سایپا تهران به بازی مقابل شهرداری همدان بستگی دارد.
به گزارش "همدان فوتبال" و به نقل از ایرنا، پیکارهای هفته پایانی لیگ دسته اول ایستگاه آخر برای معرفی تیم قهرمان و سومین تیم سقوط کننده به لیگ دسته دوم خواهد بود.
ملوان بندرانزلی و مس کرمان ۲ تیم صعود کرده به لیگ برتر فوتبال کشور تنها برای مشخص شدن تیم قهرمان مقابل حریفان خود به میدان می‌روند.
اما هیجان بازی‌های هفته پایانی رقابت تیم‌های پایین جدول برای مشخص شدن سومین تیم سقوط کننده به لیگ ۲ است و پس از ماشین‌سازی تبریز و شاهین شهرداری بوشهر که با قرار گرفتن در رده‌های هفدهم و هجدهم جدول سقوط کردند، یک تیم دیگر نیز به این سرنوشت تلخ محکوم است.
در هفته پایانی ویستا توربین نزدیک ‌ترین تیم به سقوط است و بعد از آن تیم‌های سایپا و رایکا در خطر هستند البته قشقایی شیراز هم روی کاغذ ممکن است سقوط کند اما احتمالش نسبت به سه تیم دیگر بسیار کمتر است.
شیشه عمر قهرمان کشور در دستان شهرداری همدان
شهرداری همدان در شرایطی بازی پایانی خود را مقابل سایپا تهران برگزار می‌کند که نتیجه این بازی برای آن‌ها چندان مهم نیست و کسب امتیاز در این دیدار می‌تواند به ارتقا جایگاه این تیم منجر شود.
هر چند پیروزی در این مسابقه شاید باعث صعود یک پله‌ای شهرداری همدان در لیگ یک شود و به رده هفتم جدول برسد اما تساوی یا باخت مقابل سایپا موجب سقوط چند پله‌ای در جدول شود.
شهرداری همدان در فصل جاری به قصد بقا در لیگ یک گام به مسابقات گذاشت و توانست به این مهم دست یابد و اکنون بدون نگرانی در مقابل سایپا قرار می‌گیرد.
با این حال نگاه سایر تیم‌های پایین جدول نیز به نتیجه این دیدار خواهد بود و رضا طلایی منش سرمربی شهرداری همدان قول داده با تمام قدرت در این بازی حاضر شود.
سرمربی شهرداری همدان در این باره می‌گوید: مانند هفته‌های اخیر با سیاست بازی جوانمردانه برابر سایپا قرار خواهد گرفت.
طلایی‌منش اظهار داشت: با تمام توان برابر سایپا حاضر خواهیم شد و هدف ارتقا جایگاه در جدول است و بازیکنانم برای این هدف خواهند جنگید.
وی افزود: با توجه به حساسیت این مسابقه تلاش خواهیم کرد تا بازی جوانمردانه‌ای را به‌نمایش بگذاریم و این مکتب فوتبال همدان است.
سایپا تهران در جدال مرگ و زندگی
سایپا که فصل گذشته برای اولین بار طعم سقوط به لیگ یک را چشید، در حالی که انتظار می‌رفت خیلی زود به سطح اول فوتبال کشور بازگردد، با سیاستگذاری اشتباه و انتخاب‌هایی نه چندان منطقی در لیگ یک هم فصلی کابوس وار را تجربه کرد.
هم اکنون سایپا و ویستا توربین هر یک با ۳۷ امتیاز در رده‌های پانزدهم و شانزدهم قرار دارند و رایکا با ۳۸ امتیاز در رده چهاردهم ایستاده است.
در هفته پایانی این رقابت‌ها ویستا توربین با تیم صعود کرده ملوان در بندر انزلی دیدار دارد، سایپا در خانه خود میزبان شهرداری همدان است و رایکا نیز در دیداری حیاتی در قزوین شمس آذر را ملاقات می‌کند تا تکلیف آخرین تیم سقوط کننده به لیگ دسته دوم نیز مشخص شود.
این ۳ دیدار از هفته پایانی لیگ دسته اول به صورت همزمان فردا (سه شنبه ۱۷ خرداد) و از ساعت ۱۸: ۳۰ آغاز می‌شود.
قضاوت داور لیگ برتری برای شهرداری و سایپا
علی صفایی از استان قم دیدار تیم‌های شهرداری همدان و سایپا تهران را قضاوت می‌کند. این داور سابقه قضاوت در بازی‌های مهم لیگ برتر فوتبال کشور در فصل جاری را نیز برعهده داشت.
*سه شنبه ۱۷ خرداد
پارس جنوبی جم – شهرداری آستارا
علی سام – عدنان پیروی – علی فرزانمنش – حمید طیب
ناظر: اسماعیل آمری
مس شهر بابک – استقلال خوزستان
مسعود حقیقی – امین قدیری – سجاد ایرانپور – سیدحسین حسینی
ناظر: محمدرضا امینی
خیبرخرم آباد – مس کرمان
عباس راکی – مازیار معتمدنیا – موسی وصال – مهدی انصارنژاد
ناظر: مهرداد ذهبی
خوشه طلایی ساوه – قشقایی شیراز
مجید محمدی – محمدجواد مداح – رشید پردل – کیوان علیمحمدی
ناظر: اسماعیل صفیری
شمس آذر قزوین – رایکا بابل
امیرعرب براقی – محمدرضا منصوری – محمدرضا ابوالفضلی – هادی صحرایی
ناظر: حسین خانبان
سایپا تهران – شهرداری همدان
علی صفایی – محمدعلی پورمتقی – سعید باهنر – پوریا افشاریان
ناظر: حاتم بک پور
استقلال ملاثانی – آرمان گهر سیرجان
رسول اولیایی – ابراهیم نیک نام – احمد رفیعی – بهزاد بارانی
ناظر: یداله جهانبازی
ملوان بندرانزلی – ویستا توربین تهران
ناصر جنگی – سعیدیعقوب حجتی – حسین گلشنی – مهدی جبرئیلی
ناظر: حسین عرب براقی
ماشین‌سازی تبریز – شاهین شهرداری بوشهر
حامد سیری – محمد رعنایی – داریوش کمری – میلاد کهزادی
ناظر: حسین نیرویار

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن