وداع تلخ ورزشی ها با اسطوه پهلوانی

b_150_100_16777215_00_images_3087960-4971627.jpgبرگ برگ دفتر خاطرات را ورق مي‌زنيم و هنوز هم كه هنوز است در باورمان نمي‌گنجد كه "عليرضا شمسي‌پور" ديگر ميان ما نخواهد بود.

ما و درصد بالايي از اهالي ورزش كه در اين چند روز هم‌كلامشان شده‌ايم و هر يك به نوبه خود خاطرات كوچك و بزرگي با تو دارند نمي‌توانند قصه پرغصه دوري از تو را در ذهن پرورش دهند. تو چه كردي با ما مرد دوست‌داشتني ورزش؟!

به گزارش "همدان فوتبال" نام عليرضا شمسي‌پور بي‌ترديد تا ابد بر تارك تاريخ ورزش مادستان و ايران مي‌درخشد. همان مردي كه مديركل ورزش و جوانان استان همدان لقبي دوست‌داشتني برايش برگزيد و او را اسوه اخلاق اسلامي در ورزش ايران برشمرد. همان مردي كه تا بود با اخلاق خوبش فرياد كرد كه در ورزش حرف نخست و آخر را منش پهلواني و اخلاق نيك مي‌زند و با رفتنش هم اثبات كرد كه از آدمي آنچه مي‌ماند اخلاق و رفتار نيك است نه چند مدال و عنوان قهرماني كه زودگذر يا بهتر بگویيم فاني هستند! اي كاش برخي از ورزشكاران ما يك بار براي هميشه به حاشيه‌هايي كه خود در زندگي‌شان خلق مي‌كنند پشت پا زده و به اين باور برسند كه "منش پهلواني" ماندگار است نه " مدال قهرماني"!

اي كاش همان ورزشكاراني كه امروز با پول بازي مي‌كنند و حاشيه‌هاي عجيب زندگي‎شان پا را به زمين مي‌چسباند به اين درك برسند كه آنچه يك ورزشكار را جاودانه مي‌كند منش پهلواني و اخلاق نيك است.

همان راهي كه عليرضا شمسي‌پور رفت. همان راهي كه او را جاودانه كرد و از شمسي‌پور الگويي ساخت براي تمام تاريخ ورزش استان و تك‌تك آنهايي كه مي‌خواهند به دنياي ورزش ورود كنند.

عليرضا شمسي‌پور رفت و از خود دنيايي از خاطرات شيرين براي خانواده بزرگ ورزش همدان بر جاي گذاشت. براي پا به توپ‌ها، براي تيراندازان، براي دوچرخه‌سواران و ...

براي مه‌لقا جام‌بزرگ كه هنوز هم در بهت و شوك بسر مي‌برد. ورزشكاري كه در صفحه شخصي اينستاگرام خود متن جالبي به اشتراك گذاشته و نوشته است: "سردار چگونه مي‌توان رؤياي حضور و موفقيت در المپيك را بي‌تو تجسم كرد؟"

براي احمد جمشيديان كه فوتبال خود را مديون شمسي‌پور است. او نيز بغض خود را در اينستاگرام تركاند و با انتشار عكسي از سردار شمسي‌پور، نوشت: به آرزويت رسيدي رفيق! اصلاً براي ما و اهالي ورزش، هضم آن همه خاطره خوب با يكي از افتخارات ورزش استان كه عمر خود را صرف خدمت به جوانان و جامعه ورزش كرد سخت و غيرممكن است!

به هر حال هرچه بود تمام شد. سردار ورزش همدان به آرزوي ديرينه خود رسيد. افتخار ورزش شهر به بزرگترين افتخار نائل شد و شاگردانش را تنها گذاشت. شاگرداني كه امروز زانوي غم بغل زده‌اند و ديگر پشتشان به مربي مهرباني كه درس اخلاق مي‌داد گرم نيست. شاگرداني كه عصر ديروز با پيكر پاك مربي خوب خود براي آخرين بار وداع كردند و امروز همان پيكر پاكي كه سال‌ها در جبهه‌هاي حق عليه باطل جنگيد را روي دستانشان تشييع خواهند كرد.

امروز آخرين ملاقات خانواده بزرگ ورزش با مردي است كه نبودنش را هنوز هم نمي‌توانيم باور كنيم.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن